Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-03-13 11:05:38 följande:
    Hej tjejer! Jag tror faktiskt att jag kände bebisen igår! Jag satt på en lektion när det började kittla fast från insidan av magen. Nån som känt liknande? Jag är så glad! Dessutom börjar våren komma och solen skiner idag :)
    Hej! Åh vad härligt! Jo men det var helt säkert din lill* bebis :) Jag kände likadant igår, känner det rättså ofta när jag ligger ner på sidan.
    Åh härligt med vår! Här är det redan mer än 35 grader och stekande sol. Lite jobbigt faktiskt, jag önskar jag var i Sverige istället och fick njuta av våren istället :)
    BF: 100810 enligt RUL
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-13 12:24:15 följande:
    Hej tjejeri dag ska vi hem till sambons brors son som fyller år där blir de smörgåstårta mumma;)ikväll blir de tacos och melodifestivalen och massa mys ha en trevligt helg ;)
    Hej hej! Åh vad smaskigt med smörgåstårta! Och tacos! Ha en trevlig helg du också gumman!
    SweetLilly skrev 2010-03-13 12:35:12 följande:
    hej på er! Underbart väder idag! Man blir så glad! Idag blir det pizzakväll med makens brors familj och så melodifestivalen med lite gotta! Lagom skön helg.Nu ska vi åka iväg och handla lite inför pizza baket! Ha det gott tjejer!
    MMmmm gott med pizza, haha alltså jag har precis ätit men ni frestar mig med pizza, tacos, smörgåstårta mmmmmm
    Lycka till med pizza baket och ha en trevlig helg! Ha det så bra tjejen!
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-03-13 13:28:18 följande:
    Jo jag tror faktiskt det var det. Har känt lite diffusa saker innan, men denna gång är jag rätt säker. Låter lite varmt med 35+, skulle helst vilja ha nåt mellanting mellan det och de 3 grader vi har här 
    inte lite varmt, mycket varmt! Ja men 20 nånting hade varit mer lagom
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!
    jag sitter här med min linssoppa som jag lagade i förmiddags. så himlans mustig och god! TIll middag blir det stroganoff och ris. Fast de enda recepten på biff stroganoff jag hittade innehöll massa tomatpure så det blir en röd biff stroganoff... hm varje gång jag ätit biff stroganoff har den varit ljus!? någon som har recept?

• elinnnnn

lillabambi: krya på dig

tOva: hoppas verkligen allt ordnar sig för er, jättejobbigt att behöva kämpa så för att få det man känner man har rätt till, men sluta inte kämpa tillslut brukar det ju ordna sig, det kan ju ta tid men det är det ju värt! Hoppas det lättar för er snart. kram

Puchelina: grattis till vecka 19 :)

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-03-16 09:26:06 följande:
    glömde bort att jag hade mitt extra Ul idag hahahahha kl 11 så då tjejjer kom jag ev in på besked vilket kön hahahahhaha kanske ?????Vad snurrig jag e, har nog med huvudvärken att göra? Ätit 3 kaviar mackor och myser med min minsta lilla älskling vi höres under dagen puss på er
    åååh vad spännande! Hur kunde du glömma bort det? Fast jag förstår egentligen, ibland glömmer jag att laga middag hihihihi

Pregga: Jag läste att du undrat över mig, well here I am ;) Jag skrev faktiskt igår, eller var det i förrgår? Men det har ju inte varit någon inne knappt så man har väntat på att någon ska skriva men inget hänt och då har jag lämnat tråden. Bara 11 dagar kvar för dig till RUL nu va? Så spännande, hoppas det går bra! Jag såg att du köpt vagn, vilket kap! Skönt att ha det avklarat :)

------------------------------

Jag tycker att man kan börja handla när man själv vill. Vi handlade en del kläder redan i månad 2-3 nu har vi inte handlat på ett tag. Men nästa månad ska vi köpa säng, madrass osv och i maj ska vi köpa vagn och bilskydd (det sägs att dem rear ut dem sakerna första veckan i maj, därför som vi väntar :)) Vi har redan hittat våran vagn+babyskydd som just nu kostar ca 2000sek men vi vet att iallafall förra rean så sålde dem ut dem för halva priset, men vi köpte inte då för vi tyckte det kändes lite tidigt att köpa vagn/babyskydd redan i månad 3. Sen hade man inte riktigt fattat då att vi skulle ha barn. Det är ju lite oroligt där innan vecka 12-13.

----------------------------------

Malten: När jag varit gravid förut och gått på RUL i Helsingborg som ju också tillhör region skåne så har inte jag varit på tillväxt ul eller liknande runt v.32 utan det har bara varit ett enda ultraljud runt v.18. Fast det kanske har ändrats det är ju ändå några år sen jag var gravid sist :)
  • elinnnnn
    elinnnnn skrev 2010-03-16 11:39:31 följande:
    Malten: När jag varit gravid förut och gått på RUL i Helsingborg som ju också tillhör region skåne så har inte jag varit på tillväxt ul eller liknande runt v.32 utan det har bara varit ett enda ultraljud runt v.18. Fast det kanske har ändrats det är ju ändå några år sen jag var gravid sist :)
    sorry skrev till fel person :) Jag menade schnappi i magen.
  • elinnnnn
    Pregga : Skönt när man kan köpa/få från vänner, som du säger det känns ju bra att veta vem som använt det. Jasså bannad igen säger du? Haha, ja det är väl inget nytt :P Jag förstår ju absolut varför du blev upprörd men jaja det är känsligt på familjeliv och vem som helst kan ju banna  en.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-16 13:09:30 följande:
    näe jag pratade med en Bm nu, haha å hon sa det att kvinnor har i alla århundranden grovarbetet sig genom sina graviditeter, å att det inte ska vara ngn fara. att en grav tål rätt mkt! hihi jo men jag e ju fööör rädd om mig nu känns det som...
    som min gammelmormor, hon var bonde och jobbade på fälten varje dag mer än 12 timmar om dagen även under graviditeten. En gång så födde hon hemma på förmiddagen medans hon höll på att fixa lunchen, sen kom hennes make hem och dem åt lunch och så sa hon till sin man: ja nu går jag tillbaks till fälten, glöm inte att titta till den lille... Han bara va??? hahaha, så ja hon gick ut och jobbade på fälten bara ett par timmar efter att hon fött. Vilka superkvinnor det fanns förr alltså
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-16 13:10:34 följande:
    tjena tjejernu har ja gått hem till min mamma va sklönt att komma ut lite;)hoppas ni mår bra!!
    hej hej! Ja förstår det är skönt att komma ut lite:) Hoppas ni har fint väder! Jag mår bara bra, går in i vecka 20 idag!!!! Helt otroligt!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10