Inlägg från: KiaFamily |Visa alla inlägg
  • KiaFamily

Crescent Comfort ?

En liten fråga, vad skilljer Comfort & Classic??  Vi bestämde oss idag för en classic, får hem den i helgen. Har travat runt med en 3hjuling i vinter, är verkligen så trött på den. Ingen som helst stötdämpning, så sonen har skumpat runt som sjutton. Kompisen har en classic, har provkört den & gillade gunget! Så nu fick det bli en sån!
    Men som sagt, vad är skillnaden?? bara lite nyfiken.

• KiaFamily
    the M Bitch skrev 2010-03-18 21:48:49 följande:
    Classic: - Lufthjul - Svängbart styre - Säljs endast med hårdlift, dvs som kombivagn - Sportig design, med mycket detaljer på chassit - "Feta" rör i chassit (typ ovala) Comfort - Punkteringsfria hjul - Körs endast från ett håll (går ej att svänga över styret) - Går att köpa som enbart sittvagn eller med hård lift eller med separat liggdel - Ren design, med runda rör i chassit Comfort väger mindre än Classic, men många föredrar ändå Classic då de gillar designen.
    Tackar!! Fast den classic vi har köpt, har oxå punkteringsfria hjul.... hon som säljer den, har bytt till det.
    Har inte så bra koll, men man ställer liggdelen i/på sittdelen, är det det som kallas kombi?
  • KiaFamily
    anna74 skrev 2010-03-22 21:59:55 följande:
    hej !Kiafamily: ja det är en kombi ,en duo är där sittdel och liggdel är var för sig!Jag tycker classic är en fin vagn ,men då både jag och min man är långa och vi får stora barn  så blev den i minsta laget ,därför blev det en comfort för oss ..ha det bra!
    Tack för svar! Inte lätt att hålla koll på alla beteckningar.. hihi.

Har fått hem min vagn nu, blev dessvärre grundlurad! Liggdelen är skev, överdraget fattas (det är ju original till vagnen), suflettens spärrar är kassa & måste bytas..... Kan leva med div fel på en beg vagn,, men hade önskat att säljaren upplyst om detta!! Vi tittade aldrig på vagnen, eftersom den fanns långt ifrån. Så sambons kollega hämtade den åt oss när han ändå var i stan. Säljaren försäkrade gott skick, & med det priset så litade man på det.
    Förösker få tag på säljaren, för jag tycker att hon gott kan bet överdraget/åkpåsen som är komplett. Det andra kan jag leva med, sonen kommer ändå inte anv liggdelen så länge till, han är 5 mån.

Men om nån råkar ha liggdel + överdrag/påse liggandes nånstans, så hojta :0).
Svar på tråden Crescent Comfort ?