• Anonym (Usch)

Hennes borderline knäcker mig - totalt (väldigt långt)

TA vårdnaden av barnet och LÄMNA henne!!!!!!!!!!!!!!

Varför stannar män hos såna psykfall, hur länge ska man tycka synd om henne. Min brors fru är exakt likadan nu har han lämnat henne och har barnen hos sig. Hon skärpte sig aldrig så nu får hon göra vad hon vill, hon tar droger, hänger på krogar och knullar höger och vänster. Och älskar hon sina barn? Nej! Och min bror är ändå väldigt ordnad och är ekonom, hans fd fru är en pundande psykfall. I tonåren när dom blev ihop så stannade han endast kvar för hon behövde hjälp, trodde allt skulle bli bättre efter dom fått barn att hon skulle "mogna" Visst hon mognade ett tag men nu är hon som förr igen. Det är en fara för barnen. Det gjorde skit ont i honom att ta barnen ifrån henne men det var nödvändigt, varför ska barnen växa upp och ha ett sådant minne av sin mor och behöva gå hos psykolog för att dom mår dåligt över sin mor.

Sätt ner foten Nu!

• Anonym (Usch)
    Anonym skrev 2010-02-14 17:56:39 följande:
    oj jag känner igen mig i henne så min man skulle nog känna igen sig hos dig.Du gör rätt som skiljer dig, man kan inte hjälpa någon med borderline utan denne måste hjälpa sig själv.Lycka till
    Du har helt rätt, man kan inte hjälpa en med borderline om inte denne vill hjälpa sig själv
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Knäckt) skrev 2010-02-14 19:06:50 följande:
    Tack för allt stöd och alla fina svar. Det känns på ett sätt helt underbart att få så mycket stöd, när ens omgivning inte märker hur hon beter sig. Det värsta kommer att bli alla hot om självmord om jag lämnar henne osv. Och sen svänger det om så blir hon manisk istället. Jag kan henne som en öppen bok numer.. Tyvärr. :/

Du kan inte stanna för att hon tar livet av sig. Ursäkta för detta uttalande men gör hon det så får hon väl göra det, du har gjort vad du kan. Det är inte ditt fel.

Varför ska du bära på en sådan börda för.

Radera henne

• Anonym (Usch)
    Love3 skrev 2010-02-14 19:51:03 följande:
    Hmm att ha Borderline är inget val!Tyvärr......
    Nej absolut inte, man tycker ju inte illa om personen men man hatar personen dom bli när dom får sina "utbrott".
Svar på tråden Hennes borderline knäcker mig - totalt (väldigt långt)