• Amira

Hennes borderline knäcker mig - totalt (väldigt långt)

Hon drar ju med dig i sitt elände. Och uppenbarligen behöver hon förlora allt för att vakna. Beklagligt att hennes föräldrar inte bryr sig.
    Du har kämpat som en tok, men nu måste du tänka på dig själv och barnen. Det här funkar verkligen inte!
    Det jag vill säga att jag tycker att du gör all rätt i det hela och tveka för Guds skull inte igen och om du inte kan motstå, tänk på barnen. 
    Massa stöttande kramar!
  • Amira
    Anonym (Knäckt) skrev 2010-02-14 20:28:38 följande:
    Tjuter som ett litet barn här (och man ska kalla sig för man?), och tänker bara på alla bra stunder vi haft. När vi tittar på TV, spelar sällskapsspel, hur givmild och omtänksam och bra mamma hon är när hon inte är manisk eller annat som har med borderlinen att göra. Men trots det är jag väldigt säker på att jag inte kan leva med henne. Jag lurar bara mig själv annars. Så nu har jag suttit och fyllt i alla papper inför skilsmässan. Har sån ångest att jag knappt vet vad jag ska göra :( Och här sitter jag bara och gnäller, ungefär..
    Självklart känner du så!!
    Men vem säger att det inte kan bli du och hon en dag igen? Men det förutsätter att hon blir frisk och som det fortlöper just nu så är hon ju nära att dra ned dig i skiten med. Hon har ett väldigt självdestruktivt beteende. Du har försökt, otaliga gånger!
    Tänk på barnen och tänk på dig. 
  • Amira
    MickeN1973 skrev 2010-02-14 20:30:15 följande:
    Det kan också innebär att tågdriften inställes pga olycka... 
    Vad syftar du på?
    Om hon skulle begå ett sådant brott mot sig själv är han absolut inte ansvarig. Har man försökt, dessutom flera gånger så måste man faktiskt rädda sig själv och barnen. Man kan eventuellt vara delaktig, men vid sidan om... utan att det får en sådan stor påverkan på sitt och barnens liv. 
Svar på tråden Hennes borderline knäcker mig - totalt (väldigt långt)