Inlägg från: Salamina |Visa alla inlägg
  • Salamina

    Mars barn 2009

    Jag tror jag inboxat de flesta från gamla tråden, så att alla hittar hit. Utom dej förstås Tessou, du hittar nog hit ändå {#lang_emotions_smile}
    Det tog ett tag, fl trodde jag skickade spam och spärrade mej några timmar efter var 3:e meddelande......


    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina
    mesina skrev 2010-02-17 20:48:01 följande:
    hej jo min lilla pojk har öroninflammation är inne på den andra pencelin kuren nu ..inte så värst skoj å han har ju så ont stackarn men alvedon hjälper bara en kort stund ..men nu är det iallafall på bättringsvägen !!hoppas era barn slipper öroninflamation men det skadar inte att kolla upp om det är öronen barn kan ju inte utrycka sig ..men jag märkte på min son att han tog sig mot öronen mycket ..å skrek å var otröstlig ..!!
    Stackarn! Hoppas det snart går över.
    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina

    Sibelle fyllde år igår. Det blev byggklossar, pussel och såna lite andra leksaker.

    Hon äter 2 lagade mål mat om dagen. Sen ca 2 veckor tillbaka gör jag inte "specialmat" till henne, utan hon äter vad vi äter. Fast i mindre bitar naturligtvis {#lang_emotions_smile}

    Hon kan helt själv än, mer än ett par steg (när hon glömmer bort att hålla i någon).
    Annars går hon genom att hålla i en hand och gå igemter. Gåvagnen som hon fick i julas går i racerfart fram och tillbaka  {#lang_emotions_smile}


    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina
    Salamina skrev 2010-03-17 19:21:52 följande:
    Sibelle fyllde år igår. Det blev byggklossar, pussel och såna lite andra leksaker.Hon äter 2 lagade mål mat om dagen. Sen ca 2 veckor tillbaka gör jag inte "specialmat" till henne, utan hon äter vad vi äter. Fast i mindre bitar naturligtvis Hon kan helt själv än, mer än ett par steg (när hon glömmer bort att hålla i någon).Annars går hon genom att hålla i en hand och gå igemter. Gåvagnen som hon fick i julas går i racerfart fram och tillbaka  
    Det försvann visst lite ord här och var {#lang_emotions_smile}

    På kalaset fick hon lite blandat med olika leksaker, böcker, kläder och en Alfonsdocka. Hon kan inte gå helt själv ännu förutom ett par steg, när hon glömmer att hålla sig i.

    Nästa vecka ska vi till BVC, blir spännande att se hur mycket hon vuxit.

    Sedan ca 2 veckor sover hon i sitt eget rum. Fast ibland hamnar hon i våran säng efter halva natten.
    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina

    Just nu pågår inskolning sedan förra veckan på förskolan. På måndag börjar jag jobba. Det går jättebra och Sibelle har hur roligt som helst {#lang_emotions_smile}


    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina
    Tessou skrev 2010-06-03 18:27:41 följande:
    Idag vid 16:30 va vi till BVC..... Nu väger han 11570 gram och är 81,7 cm lång. Han har alltså gått upp 1 kg och 70 gram och vuxit 1,6 cm sedan 12 Maj! Han har även fått 2 tänder till...

    Har skrivit lite mer i bloggen...
    Vad skönt att det går åt rätt håll, stora killen :)
    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina
    llhanna skrev 2010-06-18 11:04:57 följande:
    Nu har vi vart på 15 månaders kontroll Ailinn var 79cm lång och väger 9585.
    Just nu är det gå på tår, snurra och dansa som gäller här och det är så himla kul att kolla på.
    Ailinn har även fastnat för skor hon ska testa alla skor som finns här hemma och gå runt i eller gå och bära på sina egna överallt.
    Är det vanligt med 15 månaders koll?
    Vi får vänta tills 18 månader :(
    Jag är så nyfiken, det är så svårt att mäta själv.

    Samma sak med skor här :)
    Om Sibelle skulle få bestämma, så skulle hon sova med skor.
    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina

    Tidigare i tråden pratades det om syskonplaner.
    Sibelle ska få en lillasyster eller lillebror i Januari.


    Mamma till Sibelle 090316
  • Salamina
    Lilla Hönan skrev 2010-07-04 21:58:13 följande:
    Grattis grattis!!!!! Så härligt
    Tack !

    Vi har redan börjat att tänka på det praktiska Glad fast det är så långt kvar.
    Sibelle kommer bara att vara 22månader när nya syskonet kommer.
    Ska det vara extra syskonsits till henne på CityCrossen eller bara ståbräda osv.....
    Mamma till Sibelle 090316
Svar på tråden Mars barn 2009