• mm m

Hur gick LASEK operationen?

Hur gick er LASEK operation innan, under och även efter??

Vill veta allt!!

• Svar på tråden Hur gick LASEK operationen?
  • mm m

Hur lång tid efter operationen släppte bedövningen, menar hur lång tid det tog innan ni fick ont (om ni fick ont) men det verkar ju de flesta få av det jag hört, riktigt ont

• mm m

Hur blev resultatet? Var gjorde du den? Om du vill berätta alltså.

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Jag gjorde den På Linköpings Universitets Sjukhus. Tyckte det kändes säkrare att göra den på ett sjukhus bara.

Dagen efter såg jag felfritt om man jämförde men hur jag såg innan (och då hade jag ett litet synfel,men jag led endå).....sedan blev det bättre och bättre.

Jag har bara positiva erfarenheter!

• mm m

skönt att allt gick bra de flesta operationer verkar ju göra det.

• mm m

Har för tunna hornhinnor ( om jag minna rätt) så det var lasek eller ev en annan operation kommer inte ihåg vadd en heter den var inte lika bra för mig och betydligt dyrare.

Ja har hört att det gör riktigt ont vilket jag inte ser fram emot.

Fick du någre speciella info försäkringspapper innan?

Jag har bett om att få och fått ett info häfte men inget mer ingående, det stod lite men hade förväntat min mer info.

• Neko

Jag har gjort PRK. Jag vet inte vad som skiljer exakt men PRK är den variant där man lasrar direkt på ögat, dvs man viker inte upp en bit av hornhinnan först, så det är ingen mikrokirurgi involverad.

• Themis

Jag vet tre som har gjort det och allt gick bra för dem, men jag minns inga detaljer tyvärr.

• mm m

Ok ja är inte prk föregångaren till lasek, vet dock inte vad som skiljer.

Hur upplevde du operationen, smärtan och resultatet och var gjorde du den?

Svar på tråden Hur gick LASEK operationen?