• nyfikengrön

blue-village-playa-feliz

Funderade på en veckas resa till kanariöarna i maj med min då 5 1/2 åriga dotter.

Nån som varit där på blue village playa feliz? https://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/bahia-feliz/blue-village-playa-feliz

Nån som vet hur vädret är där i maj, vi skulle isf åka 18-25 maj!

Tacksam för all info!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 21:22
    Efter en del övervägande så har jag bestämt att det inte blir nåt med denna resa trots allt, vi åker nånannanstans istället! Tack alla för svar!

• Svar på tråden blue-village-playa-feliz
  • hotten

ja det är en bra tid att åka vädermässigt,
    mest engelsmän på semester då så det brukar vara mer hålligång :)

hotellet du nämner är bra, frächast av de som finns på bahia. Finns flera trådar om den..

fast den årstiden skulle jag då åka tex till Kreta, närmare å billigare tom trevligare..

• Caroline13

Vi skulle åka dit förra året men efter en del surfande på nätet verkade det som att det blåste kalla vindar där så vi valde att åka till Playa del Cura istället som ligger på åt väster.

• hotten
    Caroline13 skrev 2010-02-15 12:12:17 följande:
    Vi skulle åka dit förra året men efter en del surfande på nätet verkade det som att det blåste kalla vindar där så vi valde att åka till Playa del Cura istället som ligger på åt väster.
    jo bahia är ju blåsigt ställe och har betydligt sämre väder än tex poerto rico, playa de cura mfl.. Men slutet av Maj bör det ju vara betydligt bättre även på Bahia?
  • picolina

när vi bokade resa förra året bokade vi först det här... sen efter undersökning kom vi oxå fram till att det kan vara mest blåsigt där.. tror de har massa tävlingar i surfing och vindsurfing, kite där året om just pga blåsten!

men annars verkade ju hotellet osv väldans bra..

vi åkte istället till ett bamsehotell i maspalomas.. mkt bra trots att jag blev matförgiftad i allinclusive buffén

• nyfikengrön

Hittade det där med solo med barn pris därför jag tänkte boka det men så har jag hört att det är dålig strand och så också där. Synd för det var ett himla bra pris. Det är svårt att hitta något till bra pris när man ska åka ensam med barn. Barn borde ALLTID få rabatt men för det mesta så blir det att betala fullpris för ett barn om man åker ensam som vuxen och ett barn.

• hotten
    nyfikengrön skrev 2010-02-15 20:59:48 följande:
    Hittade det där med solo med barn pris därför jag tänkte boka det men så har jag hört att det är dålig strand och så också där. Synd för det var ett himla bra pris. Det är svårt att hitta något till bra pris när man ska åka ensam med barn. Barn borde ALLTID få rabatt men för det mesta så blir det att betala fullpris för ett barn om man åker ensam som vuxen och ett barn.
    he he jaa varför tror du att det är så bra pris ? :)

dåligt läge, sämre väder, långt till allt, ingen strand egentligen (en snadplätt finns men den är inte vid stranden) , pgav så litet stäälle å litet utbud= höga priser på allt, osv...
  • nyfikengrön

Har beslutat mig att det inte blir nån resa dit vi drar till cypern en vecka istället.

• Hanna36

Vi kom hem därifrån för en vecka sen, och edt var ett av de bästa ställen jag varit på! Kan varmt rekommendera det!! Barnen stormtrivdes!

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden blue-village-playa-feliz