Inlägg från: Champagne77 |Visa alla inlägg
  • Champagne77

30+ som planerar syskon, del 4

30+ planerar andra barnet del 4
    Hej!
    Är det dags för fler barn? Här kan vi 30+are med barn, snacka planering av syskon. Alla är välkomna, oavsett var i planeringsstadiet man är! 
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

30+ som fått första barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-20 21:11
    Ny 30+ syskontråd: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493295.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 20:16
    Ny tråd för 30+ som arbetar på första barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m55751622.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-20 19:47
    Temp-tråden för de som tempar: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m54226857.html
  • Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4
  • Champagne77

SKumt att somliga länkar blev med liten font ... Ja, ja hoppas det blev bra ändå .

• Champagne77
    Mrs Firren skrev 2010-02-15 07:19:48 följande:
    Bra jobbat Lycklig! Tur att du har huvudet på skaft och fixar ny tråd.
    För att skapa en tråd behövs ju varken ÄL, sex eller IVF. Tur att man kan göra nåt själv ...
  • Champagne77
    Tessan S skrev 2010-02-15 10:54:29 följande:
    Tack för nya tråden Lycklig!Kanske vi ska puffa lite här inne också för vår GBG-fika på lördag, gå in i samlingstråden och skriv upp er om ni vill hänga på.
    Ja, precis!! Fika på lördag i Götet .

Me&I party imorgonkväll i Götet - inboxa mig om i är intresserade!!! Inget köptvång utan ibland är det skönt att bara få komma iväg hemifrån en stund på kvällen, babbla med andra mammor och sen blir det lite fika efter kläddemonstratrionen  . Hade varit skoj om nån vill komma .
  • Champagne77

Hmmm...undrar om det här med folsyra, som man ju även ska ta när man ammar... Jag äter Apoteket Kvinna (f d Vitamax) och tidigare har Apoteket sagt att jag ändå ska äta folsyra utöver denna tablett, men nu säger de att jag inte behöver det... Okej att jag endast ammar nu, men om man planerar att bli gravid sen, bör man äta extra folsyra utöver denna tablett, nån som vet??

• Champagne77
    Champagne77 skrev 2010-02-15 17:11:39 följande:
    Hmmm...undrar om det här med folsyra, som man ju även ska ta när man ammar... Jag äter Apoteket Kvinna (f d Vitamax) och tidigare har Apoteket sagt att jag ändå ska äta folsyra utöver denna tablett, men nu säger de att jag inte behöver det... Okej att jag endast ammar nu, men om man planerar att bli gravid sen, bör man äta extra folsyra utöver denna tablett, nån som vet??
    Skulle ju ha länkat... http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=238686
  • Champagne77

juni: tjock med BMI på 21 ??? Hur tänkte hon?

Sparken: förstår att du är trött!! Sov gott .

Frk Kanin o Pej: det är ALDRIG lätt att ta beslut gällande IVF... Man vill ju så gärna att man ska slippa tänka på det o att man ska lyckas med vanligt traditionellt sex...

Tack för alla svar om folsyra. Tror jag kör på med Apoteket Kvinna (eller Vitamax som de hette tidigare...). Om vi sen börjar försöka aktivt så blir det kanske extra folsyra...

• Champagne77
    Piggley Wink skrev 2010-02-15 22:00:49 följande:
    Hon är en surkärring som många väljer bort när man väl träffat henne . Jaja, jag måste erkänna att eftersom jag då gått upp ett par kg från min normala vikt och dessutom kände mig plufsig och svullen så tog jag ju åt mig . Såna borde verkligen inte få jobba med människor!Vem var det som gjorde spolning förresten. Läste lite om utredning och det där verkar skumt. Hjälper det eller är det bara en undersökning? Hur känns det?
    Hon borde INTE få fortsätta med sitt jobb...

Spolning är en del i utredning för att se att det är "fritt fram". Det KAN hjälpa till - en del blir gravida efter att den är gjord, men själva undersökningen gör man ju för att se om det är blockerat eller ej... Det kan göra väldigt ont, men känns mest som kraftig mensvärk. Jag gick tillbaka till jobbet efter att jag hade gjort den .
  • Champagne77
    Piggley Wink skrev 2010-02-15 22:12:05 följande:
    Tack Lycklig! Det finns en massa info om vad de gör men inte så mycket om varför...  eller också har jag inte googlat tillräckligt
    De spolar ju alltså äggledarna. Jag tror inte det är ofta det finns någon form av blockering och finns det är det oftast bara i den ena äggledaren... De gör det för att utesluta att båda äggledarna ev är blockerade och att "det uteblivna positiva gravtestet" beror på det... Oj vad jag svamlar...
  • Champagne77

Fiji: jag äter min vitamintablett till frukost varje dag... Glömmer ibland men försöker vara duktig!!

Svar på tråden 30+ som planerar syskon, del 4