Inlägg från: abnocto |Visa alla inlägg
  • abnocto

Hyra ut min lägenhet till min 19-åriga dotter?

Jag förstår inte helt och hållet. Ni bor alltså inte i Stockholm normalt utan du har haft en lägenhet där när du jobbat där?
    Ska din dotter plugga i Stockholm måste hon ju ha någonstans att bo och det verkar förträffligt om du har en du kan hyra ut. Lyckas hon får hon ta studielån coh då har hon viss inkomst. Och så länge hon pluggar har du försörjningsplikt så lite måste du nog hjälpa till fast vill hon bo själv måste hon ta visst ansvar.
    Jag skulle låte dem hyra lägenheten i första hand för att lära sig vad allt kostar. Skulle det bli strul tvivlar jag på att det är svårt att snabbt få den uthyrd privat.
    Man undrar ju lite över ert äktenskap, ni bor alltså inte ihop så när träffas ni? Låter precis som en sista utväg att du ska flytta till din fru?!?!? Men det hör visserligen inte till detta problem, jag blir bara lite nyfiken

• abnocto

Ska hon då fortsätta bo i Stockholm är det förträffligt om du redan har en lägenhet hon kan få hyra mot att hon tar ansvaret. Låt henne prova, vad har du att förlora? Hon kanske mognar när hon ser kostnaderna.....

Svar på tråden Hyra ut min lägenhet till min 19-åriga dotter?