• Kevlarsjäl87

Snorig vid tandsprickning?

Hejsan!

Nu är de så att min lilla son på snart 6 månader var snorig förra veckan i 2 dagar. ( Jag och min sambo hade varit förskylda innan) Så jag trodde de var en lindrig förskylning han fått.

Men igår när jag tittade i hans mun kunde man se att hans första tand var på G. Man ser att den håller på att komma fram men inte lyckats riktigt. I samband med detta så var han gnällig hela dagen igår och började bli snorig igen och idag var han mer snorig. Så till min fråga kan dom bli så vid tandspickning? Och hur lång tid kan de ta innan tanden är uppe?

Skulle bli glad för lite svar! :)

• Svar på tråden Snorig vid tandsprickning?
  • 08Mars

Det tog flera v för dotterns tänder att komma upp - från det att man började se en uppbuktning samt känna att det var något under. Hon var snorig, ledsen (framförallt på nätterna) och hade feber till o från denna period!

• Tinisen1

Min lilla tjej är precis likadan just nu, har en liten tand som börjar kika upp, och hon är JÄTTE förskyld, det bara rinner, men hon är pigg o glad o så,tror att det är väldigt olika hur lång tid det tar innan tanden kikar upp heltl.

=)

• Dr Mupp

Nej det blir inte sjuka av att få tänder, men däremot så brukar tänderna komma när immunförsvaret är upptaget med annat tex en förkylning.

• JBC

Sonen har vart supersnorig och sovit väldigt dåligt när tänderna vart på g. De första tänderna hade han liknande symptom för i 3-5 veckor. men då fick han å andra sidan 4 tänder nästan på en gång.

Svar på tråden Snorig vid tandsprickning?