• grodan 82

blir galen

hej måste bara skriva av mig lite..

min sambo stukade foen för ca 3 veckor sen och har ont..
    men nu så jobbar han inte han gör absolut ingeting hr hemma vad jag än säger så får jag fräs tillbaka!!! när jag tar upp detta så så skyller han direkt på mig ja men ur trevlig är du då och jag vet att jag verkligen försöker
    och till allt så är jag hög gravid med väldigt mycket förvärkar och ha en son tidigare men hemipares.. men jag känner nu att blir det inte en ändring snart så vet jag inte....
    innan han gjorde illa foten så va han hemma för andra saker och sitter endast vid datorn och spela från det han går upp till han går och sover.. när jag stått och lagat man och säger till han och sonen att nu är maten klar och fram dukad så kan det sluta med att jag och sonen äter själva för han siter vid datorn och spelar och kommer när vi har ungefär 1-2 tuggor kvar.. jag blir bara så ledsen jag orkar inte mer med han humör och beteende....

• Svar på tråden blir galen
  • Älsko

men prata med han om hur han känner fattar han inget så är det bara flytta eller stå ut det är ditt beslut svårsare en så är det inte..

• Bustrollen

Försök prata med honom om spelandet och ansvarsfördelningen hemma fler gånger, tillslut kanske det går in. Annars vet jag tyvärr inte vad du ska göra. Gå till en relationsrådgivare kan kanske vara en ide´, eller försöka få behandling för spelmissbruk kanske? Han kanske är depprimerad... det kan finnas många anledningar till beteendet. En förändring behöver du i alla fall, det är tungt annars.

Min förra sambo var så som du beskriver din sambo. Jag ropade att maten var klar och han kom efter 2 timmar och kunde frågade var det inte mat nu?
    - Jo, för 2 timmar sen!
    -Men jag kom ju på en gång.
     -...Öhh, nej!
    Tyvärr så fattade han aldrig trots många samtal om det och annat som rörde hans datorspelande och ansvar hemma. Han lovade och lovade och det var bra i en dag men sen "glömde" han av sig igen. Han var helt beroende av det och kunde inte fungera normalt varken i sociala sammanhang eller med praktiska saker hemmakring.
    Jag slutade försöka efter ca 2 år och det var det bästa jag gjort. Tufft just då men absolut värt det nu.

• Maggiepuh

Min man kan också vara så, men jag har lärt mig hur jag ska göra med honom. När han tycker att datorn är viktgast får han ingen sex och jag slutar tvätta hans kläder. Efter ett tag kan han komma och fråga om jag kan tvätta ex strumpor till honom och jag svarar att i så fall får han börja hjälpa till hemma. Han har några sådanna perioder varje år (2-3 st) och just nu är en ny period, har inte tvättat hans kläder på 1,5 vecka nu. Om han iallafall inte börjar hjälp till brukar jag visa vart tvättmaskinen och torkställningen står för att sedan vända ryggen till honom.

• rednose
    Maggiepuh skrev 2010-02-22 15:57:18 följande:
    Min man kan också vara så, men jag har lärt mig hur jag ska göra med honom. När han tycker att datorn är viktgast får han ingen sex och jag slutar tvätta hans kläder. Efter ett tag kan han komma och fråga om jag kan tvätta ex strumpor till honom och jag svarar att i så fall får han börja hjälpa till hemma. Han har några sådanna perioder varje år (2-3 st) och just nu är en ny period, har inte tvättat hans kläder på 1,5 vecka nu. Om han iallafall inte börjar hjälp till brukar jag visa vart tvättmaskinen och torkställningen står för att sedan vända ryggen till honom.
    skojar du eller lever du i förra århundradet?
  • Maggiepuh
    rednose skrev 2010-02-22 15:58:55 följande:
    skojar du eller lever du i förra århundradet?
    Nej jag skojar inte, det fungerar här hemma och jag lyckas få honom att hjälpa till.
  • rednose
    Maggiepuh skrev 2010-02-22 16:00:49 följande:
    Nej jag skojar inte, det fungerar här hemma och jag lyckas få honom att hjälpa till.
    hahaha! Amish-varning där. :) vilka jäkla metoder. 
Svar på tråden blir galen