• Vera 74

Nu vill jag veta alla era husmorsråd och fakta kring hur man kan hjälpa ägget att fästa!

Står nu inför mitt sista IVF-försök och vill veta alla tips, råd, fakta vetenskaplig eller hörsägen kring hur man kan hjälpa det befruktade ägget att fästa!

Enligt min läkare så är det bara att leva som vanligt men jag hoppas ju ändå på nåt råd...

Dags för nedreglering i mitten av mars sen gäller det!

Någon som har några knep?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Nu vill jag veta alla era husmorsråd och fakta kring hur man kan hjälpa ägget att fästa!
  • anpe01

Ja, snälla kom med tips! =)
    Vi har precis misslyckats med vårat tredje försök och ska troligtvis snart söka oss till carlanderska.
    Funderar starkt på akupunktur, någon som gått hos nån i borås?

• havika

E-vitamin är bra för livmoderslemhinnan.

Jag tog en slurk kallpressad linfröolja varje morgon under ruvningen. Blev gravid men om det va det som hjälpte vet jag ju inte.

• Solkattan

Hej!
    Ytterliggare ett "husmorstips" som jag körde med. Drack eller åt grapefrukt ( skulle visst vara bra ). Samt så undvek jag vitlök och ingefära + värktabletter- ( läst nåt om att det har antiinflamatoriska egenskaper som kan göra att ägget inte vill fästa...
    Sen gick jag på osteopat 2 ggr innan IVF:en. Har alltid haft lite jobbiga spottings innan mens och den skulle bli bättre av det...( och öka blodflödet i livmodern vilket visst ska förbättra chansen att ägget fäster? ).
    Så kan man ju alltid lägga om sin diet. Försöka minska på det onyttiga och öka på det nyttiga. Röra sig mer... osv osv...
    Men som sagt... kanske bara en massa humbug!
    Sen försökte jag leva efter devisen "bättre att glädjas i förskott än att inte glädjas alls".
    Även om det är skitsvårt så försök tänka dig som blivande mamma under ruvningen.
    Positiva tankar kanske föder positiv energi?
    Ta det extra lugnt o gör inget som du fysiskt är orolig för att "förstöra". Är du rädd för att tex gå till badhuset o simma så hoppa över det. Sätt dig framför tv:n o bara njut av ägget som finns inom dig... ta en kopp koffeinfritt te o mys till i soffan.

• Prins Albin

Tittade på Du e vad du äter med Anna skipper!!! 

Hon sa att avokado är super bra om man vill bli gravid för den gör att slemhinnorna blir tjockare!!! (E-vitamin)
    Jag äter mkt avokado just nu och har gjort detta i två månader!!!Får se om det fastnat ngt ägg nästa vecka!
  • Vädur 78

akupunktur har ju hjälpt många. Jag gick på det nu inför våran fjärde behandling och det blev bästa resultatet hittills samt plus

Vetekudde hörde jag skulle vara bra i någon tråd här på fl men om det stämmer vet jag ej... men jag använde det mycket nu sista ruvningen när jag lyckades

LYCKA TILL

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • lilllove

anpe01: jag gjorde akupunktur inför vårt tredje försök i Borås Kinesiska apoteket ligger på Sturegatan (duvan) om det hjälper dig...
    Blev tyvärr inte gravid men det gjorde under mådde inte alls så dåligt som jag gjort tidigare..värt att testa tycker jag...

• mammabamma

Skriver som ovan...E-vitamin. Avokado och nötter. Glandin sägs öka möjlighet till nidation också...men tycker det verkar öka risken för missfall också så vet inte om det är att rekommendera....

• Babe

Omega-3 (Pikasol forte från apoteket innehåller även E-vitamin...) tog jag då vi lyckades... :) 

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Svar på tråden Nu vill jag veta alla era husmorsråd och fakta kring hur man kan hjälpa ägget att fästa!