Vi har inte vårdnadsbidrag (finns ej i vår kommun) men studiebidrag som innebär samma summa, tar inget studielån.
Nej min man har ingen toppen lön, bor i bostadsrättsvilla (föreningen står för alla stora kostnader om ngt går sönder), inga lån på bilar, hus, inga studielån trots över 4 år på högskolan. Och svar nej vi har inga rika föräldrar utan vi har både jag och min man alltid jobba sedan vi var unga på sommrarna och tagit de jobb som har funnits jag började vid 16 års ålder tror jag inom kommun som sommarflicka inom äldreomsorgen jag var ute och gick med de gamla m.m jag är född 82 så jätte gammal är jag inte ännu
.
Hur man får det att gå ihop sig, inga större renoveringar på huset, tänker sig för innan man handlar saker, handlar bara det man behöver, lagar mkt mat själv, är inga teknik nördar någon av oss vilket ar underlättat m.m. När den ena är hemma blir ju mkt billigare också mindre i dagisavgift, mindre bensin eller resekostnader man förlorar inte ngt på VAB dagar då jag oftast pluggar hemma (hade man haft vårdnadsbidrag hade ju den ena alltid varit hemma)
Viss skulle det bli väldigt stora reperationer på bilarna kanske vi får ta av vår buffert men annars går det plus minus noll och oftast lite plus, vi tycker att vi lever ett mycket bra liv iallafall.