Inlägg från: burriburrbloggen |Visa alla inlägg
  • burriburrbloggen

Androgyn man ger pirr?

Det är ruggigt sexigt med androgyna män.

burriburr.se - årets mamablogg 2009, sug på den då
  • burriburrbloggen
    ModestyB skrev 2010-02-16 01:12:51 följande:
    Min man är androgyn. Lång som tusan, otroligt smal, inga framträdande muskler och vackra, mukare drag i ansiktet. Minimalt med kroppsbehåring, men mycket hår på huvudet (dreads iofs). Han har tatueringar som gör honom "hårdare", men annars skulle han nog kunna bli jordens snyggaste transa!=) Jag tycker han är galet het, men har tidigare även tänt på mer maskulina män, typ fotbollssnubbar.
    släpp honom aldrig!
  • burriburrbloggen
    ModestyB skrev 2010-02-16 11:43:51 följande:
    Nej, vi är väldigt gifta o det känns 100%-igt*haha* Han är ju dessutom jämställd och ganska rolig, så han är en klar keeper. Hade ruskig tur som knep mig en sådan!=) Finns bild på honom i mitt galleri om ngn undrar vad jag menar med androgyn. Det framkommer kanske inte så tydligt där, men man ser hans vackra händer och mjuka drag iaf... Tror inte han själv tänker på att han är androgyn, han är ruskigt manlig på många andra sätt, bla. i sin relation till andra män. Vissa kvinnor har lite svårt att vara sig själva fullt ut när de träffar honom, men det behöver ju inte bero på att han är androgyn, eftersom jag själv kan bli lite stel när jag träffar en främmande man-men då är det oftast män som jag på något vis tycker är attraktiva.
    Jag kan inte se ditt galleri... 
    Jag har alltid gillat lite feminina män. Sånna som rör sig lite feminint och är mjuka som tvååringar om kinderna. Tyvärr träffar man ju inte såna allt för ofta. 
    och jag är tvärt om. träffar jagnån jag tycker är attraktiv blir jag hur avslappnad som helst.
  • burriburrbloggen
    ModestyB skrev 2010-02-16 23:08:39 följande:
    Haha, mitt galleri har varit stängt hela tiden, så dumt! Var en inställning jag glömt kryssa i=(
    Håll hårt i honom :)
  • burriburrbloggen
    Burlesque skrev 2010-02-17 22:38:13 följande:
    jag tycker att androgyna män är ASHETT helt enkelt! Brian Molko (från Placebo) har haft androgyna perioder, då har han varit som absolut snyggast, och det finns flertalet andra killar som är androgyna som är tokvackra. Å andra så gillar ju jag male-to-female-transor också, så att jag uppskattar en kille som "bara" är androgyn är nog inte särskilt konstigt :P
    det är samma här.
    en kille i klänning (rent utav) är hett. 
  • burriburrbloggen
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-23 12:23:21 följande:
    Skönt att höra att vi är fler som tänder på män som vågar vara sig själva, inte minst när de är smala och softa, det är sååå sexigt! 
    jag gillar när killar har lite feminint kroppsspråk också. typ stödjer sig på höften och viftar med handen. och pratar lite "fint" och har len röst.
    hehe undra varför det är så egentligen?
    Jag hade en period när jag var värsta faghagen.
  • burriburrbloggen
    Anonym skrev 2010-02-24 09:43:29 följande:
    anonym #29 alltså (satans citationsfunktion). 
    Det är inte tabu för män att va muskliga och "kariga". 
  • burriburrbloggen
    Anonym (Pirr) skrev 2010-02-26 05:28:46 följande:
    Ja det känns ju radikalt och nyskapande! (obs ironi) Vi har ju i minst hundra år matats med bilden av hur "män" ska vara. Och det är bilden av att riktiga män är män med muskler och hår på bröstet. Ni glömmer att tillägga att de ska vara rika, kända och framgångsrika också! Biffiga bufflar som tar för sig på alla områden. Alla män bör alltså försöka vara såna även om de inte är det ifrån början. Vi ska träna våra små gossebarn att bli hunkar, oavsett. (Sen blir vi så upprörda och förvånade över att vi har en massa män i samhället som i sin vantrivsel över att inte kunna leva upp till mallen super, knarkar, misshandlar, och förnedrar kvinnor.) Så att ni som skriver här och säger att ni gillar män som stannat kvar i den gamla könsrollen befäster bara en sekelgammal föreställning. En primitiv och ensidig föreställning om mannen som hyllas av såväl talibaner, vildavästern-entusiaster, livets-ord-familjerna som av hellsangels-epigoner. Det är verkligen inget nytt. Vad jag ville diskutera var om det idag fanns en ny sorts man som vågade vara sig själv utan att låta sig boxas in i en färdig stans av hur en man bör se ut och vara. Och om det finns en ny kvinna som kunde se det sexiga i dem som vågar gå utanför den normativa mallen av hur "en riktig man" ska se ut. Men av de senare svaren, tycks det som om "normalnormativitetens" järnridå håller på att gå ned i den här tråden. Också.
    Fast att bara tända på män med muskler och hår på bröstet betyder inte automatiskt att man bara tänder på ohyffsade bufflar som fiser vid matbordet och daskar en med en ihoprullad slitz när han vill man ska gå och hämta en öl. 
    Fast jag håller med dig lite att tänder man inte på androgyna män kanske man inte ska svara i tråden  
    Årets mamabloggare 2009
  • burriburrbloggen
    lokisse skrev 2010-02-26 13:33:42 följande:
    mmm tänk bara pa david bowie det är en kaka (eller var i lite ungre dagar i alla fall)
    jag har alltid tyckt att han har sett ut som en gammal farbror med nervfel . 
    men så var jag väldigt ung på 80-talet.
    Årets mamabloggare 2009
Svar på tråden Androgyn man ger pirr?