• Sigrid

Ska på Tupperware-party, vill ha tips på bra saker att köpa!

Jag ska på Tupperwareparty och vill att ni ger mig tips på era bästa Tupperwareprodukter. Vad ska jag köpa?

• Svar på tråden Ska på Tupperware-party, vill ha tips på bra saker att köpa!
  • lugnåsbo

vet inte om dom har kvar den men vi köpte en salladsskål som har en insats i sig (som ett durkslag) det gör att all vätska från typ tomater rinner av o salladen blir inte så blöt om den får stå över natten. Den tycker jag är suverän =)

• lokisse

beror väll pa vad du har användnig av jag gillar deras pasta grejer.

Difficile est saturam non scribere
  • Moniqe1979

här använder vi mest hand shakern lökhackaren samt de runda rondellmatskålarna. sen har vi även en serverings serie med dubbla skålar som hålelr värmen men för bort överflödsfukt.

• lurv

Shakern, rundletterna, kvartetterna och mått och mixer är de produkterna som jag använder allra mest. Kom på att även kaveln och bakunderlaget inte hinner samla mycket damm Har du små barn? Isåfall är deras barnserie också suverän men mina killar har nu vuxit ifrån den tyvärr.

• Fru U

Lökhackaren gillade inte jag alls (finns bättre enligt mig)

Konservöppnaren tycker jag är jättebra eftersom den inte bara lossnar när locket är av.

Vispskålen (med lock) är favoriten för mig.

Vi har även några lådor (avlånga/halvrunda) med blått lock. Det är en smal låda och en lite djupare låda + lock.

Svaren bor i hjärtat
  • Abrakadabra

Det är säkert 15 år sedan jag var på Tupperware-party så jag har inte så bra koll på dagens sortiment. Var dock inne nu och såg att de har kvar:
    "Maxi vispskål". Jätteskön att ha när man bakar bröd eller bullar – det finns gott om plats att röra och sedan t.o.m. knåda i skålen, så man slipper att mjöla ner hela köket. (Det finns även ett lock till som ska göra att det jäser snabbare. Har testat och det stämmer nog – jag föredrar dock att låta jäsningen ta sin vanliga tid, däremot kan man ju lägga locket löst över om man inte vill ha handduk över.
    Funkar även bra om du t.ex. ska göra en stor sallad inför en bjudning.

5 dl snabbshaker är toppen för att "vispa" grädde. (Grädden blir aningens mer kompakt än om man vispar som vanligt i skål med visp, men skillnaden är inte stor.

I övrigt har de ju suveräna lufttäta förvaringsburkar.

Man brukar ju oftast få någon liten "gäst-present" också. Om de har kvar apelsinskalaren så kan jag varmt rekommendera den (ser ut som en liten kniv med en pigg/krok uppepå ryggen av bladet). Suverän – man snittar upp skalet med hjälp av piggen och får sedan bort stora sjok av skalet med hjälp av badet.

• Akleja

Jag har Tupperwares vitlökspress som är den absolut bästa jag haft!

• Dee Why

Fryslådor i olika storlekar. Runda burkar gillar jag inte pga utrymmes skäl, tycker det är bättre med rektangulära.

Svar på tråden Ska på Tupperware-party, vill ha tips på bra saker att köpa!