Zebra29 skrev 2010-02-15 17:38:14 följande:
Hej! Jag ska flyga ensam med min lilla dotter pa 4 manader. Det är en flygning pa cirka 3 timmar. Jag har förstatt att jag far ha henne i famnen under flygresan och det borde ju ga bra. Jag ammar, sa maten finns till hands :). Men, vad händer till exempel om jag behöver ga pa toa pa flygplatsen? Jag har ju ingen som kan vakta ungen under tiden... Är det nagon som har flugit ensam med bebis som kan ge mig lite tips? Tack pa förhand.
Jag har flugit ensam med en bebis (han var då 9 månader) och flygresan var lång (10 timmar på ena planet, mellanlandning på ett par timmar och sedan flyg i ytterligare någon timme). Det gick bra, men det var ganska jobbigt. Man kan ju be personalen om hjälp eller fråga om någon medpassagerare kan hålla babyn en stund när man behöver gå på toa. På mina flyg var det dock fullbokat och personalen hade inte tid att hjälpa till (de rusade kors och tvärs så det fanns aldrig någon att fråga om hjälp) och jag hamnade bredvid passagerare som inte kunde varken engelska eller något skandinaviskt språk. Jag fick hålla sone medan jag gick på toa, minns jag.
Under en så pass kort resa borde det inte vara något problem! Det går säkert bra!