• prickelina

nån som har en diskmaskin eller dyl. av märket matsui?

Min diskmaskin har gått sönder oxh kassan är just nu skral. Har hittat en AAA maskin av märket matsui och undrar om någon har erfarenhet av märket? Eller andra billighets märken som tex candy...

• Svar på tråden nån som har en diskmaskin eller dyl. av märket matsui?
  • Aangie

Har en Matsui frys och en Candy tvättmaskin.
    Frysen fungerar precis som vilken annan frys.
    Tvättmaskinen är strålande och den är väl 1,5år gammal.

• prickelina

mmm man vill ju inte betala bara för märket om de är unjefär samma....

• Amaury

Min sambo jobbar för en kedja som säljer dessa hushållsmaskinerna med dessa märkena.. jag får hela tiden höra vilket skit det är, just matsui... går isönder ofta och är mkt fel o reklamationer på det.. Jag hade nog såfall försökt hitta en bättre begagnad, men det är ju efter vad han har sagt.

• prickelina

okej... alla synpunkter är av värde.

• Pappa G

Är inte Matsui ett lågprismärke som marknadsförs av Elgiganten?

Det skiljer inget särskilt på olika märken inom lågprissegmentet.

Vi köpte en dyr Electrolux för några år sedan som bara krånglar, så att bara välja efter märke (eller för en skulle prislapp) är galet.

• Konvaljen

Vi har en Matsui tvättmaskin, den allra billigaste sorten. Har haft den ett år och den går som ett spjut, tvättar minst lika bra som vår gamla maskin som gick på över 6000.
    Diskmaskin vet jag dock inte om jag skulle våga, vi har testat flera och där har det faktiskt varit så att dyrast varit bäst.

• prickelina

hmmm det är mycket att väga in. nackdelen är ju att är det ett okänt märke så blir det svårt att laga den/hitta reservdelar om den skulle gå sönder. Å andra sidan för det priset kan jag köpa två diskmaskiner av matsui jämför med tex en cylinda...

• Pappa G

Vad gäller reparationer, så är det idag ofta så dyrt att det inte är någon idé. Det är bättre att köpa en ny. 

• prickelina

nä precis... man kan ju klart köpa en på blocket med....

• Gnarp
    Hej !
    Slå till, tycker jag.
    Du kan köpa 4 stycken Matsui till priset av en dyr SKIT-Elekrolux-skit-maskin.
    Jag ska köpa en Matsui och lägga till extra försäkring på 249kr/år på elgiganten,
    klart värt.
    Jag köpte en dyr Skit-trolux och den gick sönder efter 8 mån.
    Kommer aldrig att köpa dyra produkter mer.
    Allt som görs nuförtiden ska hålla några år endast, sen är det bara att byta.
    Annars skulle inte FITT-företagen tjäna på det.
  • M Y L F

Vi har vitvaror från Matsui som är ca 12 år gamla fungerar felfritt.

• MrsMca

Har en Matsui bänkdiskmaskin samt en Matsui tvättmaskin.
    Tvättmaskinen är helt underbar, går som en klocka och inte haft några som helst strul med den.
    Därimot så får jag inte ens igång bänkdiskmaskinen , det fattades en avloppsslang vid leverans och som jag tydligen var tvungen att köpa seperat men dock inte från affären jag köpt själva varan (Elgiganten). Så att hitta en avloppsslang som passar Matsui samt en blandare har vart omöjligt. Numera står diskmaskinen och hånar mig vid varje hand diskning som måste göras.
    Någon som vet vart man kanske kan hitta dessa föremål?

Rådet om en diskmaskin från egna perspektivet är: köp det inte. Omöjligt att hitta tillbehör till den
    Men om du därimot ska satsa på en tvättmaskin så ger jag grönt ljus och tummarna upp :)

• Ann Lee

Har haft en Matsui tvättmaskin i över fyra år nu. Den kostade 1990,-
     De vägrade nästan sälja den till min man när de hörde att det var en barnfamilj som skulle ha den.
    Ja, men den går i alla fall fortfarande, snurrar 2-3 tvättar per dag. 

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Leon7878

Jag köper alltid lågpris märken av hushållsprodukter, micro, brödrost, diskmaskin mm. De flesta grejjer håller i flera år. Eftersom vi har KKL i sverige, så, rensas den största skiten bort, eller tas inte in av importör, då de vill slippa ersätta garantier för x antal tusen sålda produkter.

De tjänar dock på att många kvinnor är obekväma med att gå o byta. Själv gillar jag att köra till Biltema-liknande affärer. Hade t.ex  otur med en kaffebryggare på Jula , den slutade dra in vatten, kan berott på att det kommit smulor eller något och jag hade kört rätt hårt med den i nästan ett år. slängde i den smutsiga bryggaren, i en påse, de tittade inte ens på den. visade upp kvitto och fick välja pengar eller vara. Tog en ny,som jag fick ny garanti på, som nu hållit över 2 år. Aldrig nån som säger nått om man byter/garanti. Spara alltid kvitto.

Svar på tråden nån som har en diskmaskin eller dyl. av märket matsui?