sommarblomma1 skrev 2010-02-16 10:31:54 följande:
Tänk igenom skillnaderna så vet du vilket du villwebbutik: ingen lokalhyra, du kan förhoppningsvis ha lagret hemma. Du kan jobba när på dygnet du vill. Kan bli ensamt om det blir väldigt lite kundkontakt via telefon och eventuellt inga kollegor.fysisk butik: mer socialt då du får träffa kunderna. Kan vara lättare att sälja in en produkt med kunden framför dig. Mer kostnader för hyra, el mm. Om du tycker det är roligt att inreda affären och organisera produkterna snyggt, skylta så får du mer utlopp för det i fysisk butik. Mer fasta tider.Det är det jag kan komma på nu men det finns säkert mer att jämföra.
Det är ungefär så jag tänkt också. Färre risker med webshop, men det är verkligen inte lika kul som att ha en fysisk butik att gå runt i. Men å andra sidan har jag två små barn. Jag kan inte jobba mellan 10 och 19 varje dag (som är tiderna som centrum är öppet här hemma) för då kommer jag inte hinna träffa dom alls! När jag väl kommit hem sover dom gott i sina sängar. Så därför kommer jag nog välja webshop. Åtminstone till att börja med. Vore väl annorlunda också om man hade någon som kunde vara med som partner till en fysisk butik.