• t0va

    Fler med foglossning/svår foglossning?!

    060810 skrev 2010-03-19 20:20:44 följande:
    Tova: Är din sambo lite medgravid? :p Hoppas det hjälper dig bättre än det gjort för mig i a f den här graviditeten. Jag har hittat en skön ställning i soffan nu. Benen i 90 graders vinkel när jag ligger helt plant. Men det är inte skönt att ta ner dem sen, men det funkar bra när jag ligger så jag slipper ha ont då med. Det gör en hel del då jag ligger mycket. Även om det inte är skönt att ligga plant så är detta ett sätt som just nu funkar i a f. :p
    att han är skendräktig... han är den som går upp i vikt och jag går ner, så helt klart att hans kropp bråkar. Ska fråga på RUL om de inte kan kolla så inte han har något i magen också ;)

    Nu har han haft ont i höften i flera år så just foglossning tror jag inte det är i hans fall ;)

    Soffan sitter jag skönt i när jag sitter skräddare eller halvligger på divanen, men att komma upp sen gör ont. Hur ska man stå ut är ju inte ens halvvägs.
  • t0va
    060810 skrev 2010-03-19 20:30:28 följande:
    Ja du Tova, du och jag får hänga här tills våra är ute. :) Klaga ihop och sånt. Skräddare kan jag inte sitta för då låser sig höfterna och jag får som kramp. Gör svinont! Halvligga på divanen funkar ibland om jag haft en bra dag, men som idag med mina snabba steg efter den jäkla ballongen så är det 90 graders vinkel som gäller.. :p Hihi ja be dem kolla hans mage med för säkerhetsskull!! Kul ändå att han är så inne i det! :)
    japp, bara 5månader kvar typ. Jag är överrörlig och stel i mina muskler så sitta skräddare är något som strechar, tror det kanske är en fördel nu. Men min foglossning sitter mest i ryggen. Sitter jag normalt så är jag så instabil och måste ha kuddar vid höfterna för att inte falla åt sidan.

    Ska nog ta upp min fotölj sen när vi flyttat nästa månad, tror jag kanske kan sitta bättre där än i den mjuka gosiga soffan.
  • t0va

    Japp helt klart är han skendräktig. Imorses frågade han om han fick låna bältet till jobbet, och det tyckte jag han kunde göra. Så han får prova ordentligt innan vi lägger ut pengar på ett till. Så vid lunch fick jag ett msn meddelande om att i vanliga fall så har han så ont vid den tiden att han är beredd att döda någon men nu var det helt ok. Så bra för när han kommer hem ska han få bära saker från källaren :D

    Jag fick tag på sjukgymnasten idag, fick tid nästa onsdag slapp ryggskolan och får eget besök direkt. Så ska hon kolla om det är fogarna eller resten av min kropp som jävlas men jag är rätt säker på att det är fogarna nu. Känns bra att få det uppkollat i alla fall.

    Sen så verkar det som om min ledsagning kan komma igång inom kort, så då kan jag börja åka och plaska i bassängen. Får se om sjukgymnasten kan fixa in mig på sjukhusets flodhästgympa också. Skulle inte vara helt fel att prova.

    Just nu funkar det att sitta still men gå gör så ont. Så jag har bosatt mig i soffan. väntar på hemtjänst som skulle komma och städa vid 13 men ingen kom så sambon fick ringa, typiskt nog så har vår hemtelefon börjat strula också. Men något hade hänt så de är sena. Så dubbeltypiskt nu när jag verkligen inte kan ta golven, annars hade jag skitit i smärtan och krypit runt och gjort det själv, men nu så går inte det.

    Imorgon är det besiktning av lägenheten så jag vill ha lite städat tills dess... får se om någon kommer. Börjar bli hungrig också.

  • t0va

    Har samma problem schnappi, jag har under en längre tid haft väldit ont i svanskotan, vet inte om det varit inflammation eller något annat. Men det och foglossingen gör att det itne är kul att sitta på toa. Nu har jag visserligen handtag till toan så jag växlar mellan att luta mig åt höger, vänster, fram och bak. Ibland hjälper det att sätta upp fötterna på något så knäna kommer högre upp, ilband så hjälper det att lyfta fötterna från golvet så trycket inte kommer under fötterna utan på låren.

    Så jag sitter inte still många minuter utan snurrar runt och växlar ställning då funkar det ok de flesta gångerna.

    Sitta är bäst för mig, min soffa.. så guld värd. Ångrar inte en sekund nu att vi köpte soffan som vi egentligen inte hade råd med. I höstas tyckte jag den var lite dyr men med tanke på all tid jag spenderar där så är den värt varenda öre.

    Värst just nu är när jag ligger och ska flytta benen då hugger det till, och när jag ska ställa mig upp elelr sätta mig. först biten går bra men de sista 20cm tills jag står helt rakt gör så ont. blev många tårar igår när magen gjorde ont och foglossningen och jag skulle städa lite. En rullator skulle inte vara helt fel, mina rullstolar är så låga så jag kan inte använda dem för att få stöd att resa mig.

    Vart ska detta sluta?

    Svärmor kommer om någon timme så ska vi kolla i källaren och se om vi kan börja plocka. Skulle behövas få upp en massa prylar till lägenheten så jag kan gå igenom vad som ska behållas och inte. Blir vekligen mupparnas cirkus, jag med grym foglossning och hon med fibromyalgi... tur att vi köpte en säckkärra igår så får vi lasta den och slipper bära.

  • t0va

    Jag har det ganska bra idag, trots en jobbig förrgår, men sambon säger till att jag ska ta paus.

    Idag ska jag åka bil jättelångt, ska kolla på babyskydd och hälsa på en kompis. Så det får vara värt all smärta. Imorgon så är det bara en tur till sambons tandläkare så jag kan ta det superlungt. :)

    Har så lätt för att överanstränga mig annars.

  • t0va
    060810 skrev 2010-03-25 15:34:36 följande:
    Jag befinner mig i stor chock! *det är inte tvillingar* Min älskade bebis har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. :( Just nu har bebis hjärtat på höger sida och levern där hjärtat ska sitta. :( Jag befinner mig i mer än chocktillstånd. Jag vet inte riktigt hur jag känner. Bara gråter så fort jag tänker på det och tårarna rinner på mig när jag skriver detta. Först såg allting hur normalt ut som helst, men helt plötsligt så hämtar hon som gör ul:et en läkare som kommer in och tittar. Hon sitter tyst i ca 2 min (kändes som en evighet) och tittar på skärmen och har sig. Sen säger hon: Jag är ledsen men ditt barn har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. Hjärtat sitter på höger sida och levern sitter där hjärtat borde suttit. Då börjar jag stortjuta! För det var INTE så mitt ultraljud skulle gå till!! Jag skulle gå därifrån med ett friskt barn och få veta könet. Enda positiva är att jag fick veta könet och det är en liten flicka. Det har gjorts fostervattensprov och på måndag ska jag till Lund på extra kontroll och mätning av hur pass stor missbildningen är. Visar fostervattensprovet på en kromosomavvikelse så kommer de inte rädda mitt barn men visar det inte på något onormalt så kommer jag bli snittad i Lund och de ska försöka rädda min lilla flicka där. Nä nu gråter jag igen. Men nu vet ni. Det föds inte ens (statisktiskt sett) ett barn per år med det här på mitt sjukhus, ca 1 vartannat år. VARFÖR JUST MITT BARN??????? Lite ot, men nu har ytterligare problem att tänka på än foglossning och illamående...
    Men vännen *jättekram på dig* Hoppas att det går så bra som det kan göra.
    Håller tummarna för er.
  • t0va

    Var hos sjukgymnasten idag, gick snabbt att komma fram till att det är foglosning jag har. Det fanns en fundering på om det var min sjukdom som skapade denna smärta också, jag har massa smärta i höft och rygg sen tidigare men som jag sagt så är denna smärta något helt annat. Jösses så ont jag har ikväll, men sjukgymnasten förvarande lite. Har mått ganska bra de senaste dagarna. Troligen för jag börjat ta det superlungt pga. uvi som gav mig sammandragningar, men även för att jag har fått låna en ny dyna till rullstolen, en som har luft i sig och är tryckavlastande och så underbar. Visst jag har ont fortfarande men jag sitter mer stabilt också.

    Fick veta att min smärta i svanskotan troligen också är foglossning, skönt att veta. Hon berättade också att man kan få problem med fötterna pga. ligamenten i hela kroppen påverkas så det blir foglossning där med nästan. Har märkt det eftersom mina händer är sämre och nästan varit urled några gånger. Så det blir att ta det försiktig med andra leder också.

    Skönt att veta ändå vad smärtan är, även om jag nog heldre hade haft den andra smärtan, den här är aningen jobbigare eftersom den kommer när jag rör mig och är ganska ok när jag är helt still. Den andra smärtan är mer konstant, inga överraskningar där ;)

  • t0va
    heartbeat186 skrev 2010-04-01 07:39:04 följande:
    Hör och häpna... tror det är lugnet före stormen men min smärta är så gott som bortblåst.... enda gången jag får ont är när jag hållt igång länge och när ja är ute o går.... kryckorna står mest och trycker mot dörren nu men som sagt det är säkert lugnet före stormen... skönt att kunna gå som folk ett tag iaf... Dessvärre har sammandragningarna börjat så smått... känns sådär faktiskt....
    så skönt :) Får hoppas det håller i sig.
    060810 skrev 2010-04-01 08:26:57 följande:
    Nämen gud i helsicket vad skönt för dig! :) Här har jag sammandragningar + foglossning + illamående.. :( BLÄ vilken jävla kombination... Har en del ont idag men får skylla mig själv då jag var för aktiv för mitt eget bästa igår..
    mm... du får ta det lungt. När jag berättade att jag håller på att flytta så tittade sjukgymnasten argt på mig och sa att jag måste ta det lungt och lyssna på kroppen. Inte så lätt när man har alla måsten... Har du sammandragningar redan nu, så jobbigt det låter.

    Jag hade det förra veckan men fick penicillin för en trolig urinvägsinfektion och då släppte det. Hoppas det lättar för dig med.
  • t0va
    060810 skrev 2010-04-01 12:12:56 följande:
    Ja jag misstänker att jag med har uvi, men jag vet inte hur jag får det kollat nu i påsktider.. Inte öppet någonstans ju! Jag fick kraftiga sammandragningar när jag väntade dottern i v. 25, med sonen v. 21 och nu med denna v. 18. Fast nu är de inte jättekraftiga men en del gör rätt så ont medans andra inte känns mer än att jag känner att det drar ihop sig. Jobbigt att känna sd innan fosterrörelser bara... Men jag har ju turen att få se henne ganska ofta på ul och ser ju hur hon sparkar. :) Ja ta det lugnt finns liksom inte med på mina karta, det går inte.. Måste försöka få lite ordning här hemma. Jag har lyckats rätt bra nu tycker jag så det tar max 1-2 timmar att städa (i mitt snigeltempo då såklart) och jag ligger ofta hela förmiddagen och vilar och sen försöker jag ta ett race vid lunch ungefär o få ordning, sen vila igen innan jag ska hämta barnen på dagis kl 15.30. Men nu blir det ju inte mkt vila i helgen då barnen ska va hemma i 4 dagar (hjälp typ) och jag hoppas att jag inte får för mkt sd och för ont i kroppen. Min rygg har börjat ge upp totalt nu känns det som. Har skolios och det är inte så härligt att ha det i vanliga fall men nu som gravid är det en plåga ibland och värre blir det... Fattar inte hur jag ska orka de sista 4 veckorna som gravid med barnen hemma från dagis!!?? Jaja vi får ligga på gräsmattan och dricka saft och mysa! :)
    Finns det ingen jourvårdcentral hos dig? Vet att här så ringer man sjukvårdsupplysningen så får man en tid på jouren. De är ju ganska kinkiga med gravida som har urinvägsinfektion eftersom det kan påverka bebis och även en själv mer än när man är frisk.

    Jo, snigel blir det här också. jag skulle ha städat lite igår och packat diskmaskinen men det var ju itne att tänka på. Fick in en omgång tvätt i maskinen som sambon hängde upp. Idag är målet att packa diskmaskinen och sen åka och handla lite. Fast jag lär bli galen på alla som parkerar sina kundvagnar mitt i gångarna. Funderar på att åka jättesent ikväll istället när de flesta sitter hemma.

    I helgen hoppas jag att vi får packat det mesta. Är ju så mycket som ska ner i kartongerna, hade underlättat om vi vetat när vi kunde få komma in i nya lägenheten fast jag bor hellre en månad i kartong nu än att behöva stressa med det sen. Det mesta kan man ju lägga ner även om det ser lite kalt ut.
  • t0va
    060810 skrev 2010-04-01 12:44:17 följande:
    Jag ska kontakta vc i eftermiddag, jouren där alltså. Ska in till stan o gå påskkärring med barnen på Maxi o sen åker jag dit o hör med dem. Hatar såna här helger när man är gravid o inte tillhör förlossningen för det är så mkt lättare att ringa dem o fråga o så får man ofta komma upp på en koll.. Men jag har 4-5 veckor kvar eller nåt innan jag tillhör dem..
    aha, ja det är ju olika regler överallt. Jag skulle till BB/prenatal trots att jag inte gjort RUL, var visserligen där på fredagen och skulle göra ul på måndagen men ändå. kändes så fel att sitta på BB.

    Hoppas att det går över för dig, för mig släppte det värsta på något dygn och 2-3 dagar senare så var sd borta.
  • t0va

    Låter skönt att några känner sig bättre, jag blir bara sämre och sämre. I förrgår kunde jag inte röra mig i sängen, så fort jag la mig så låg jag på sidan och varje rörelse smärtade. Fick ropa på sambon som agerade lyftkran och fixade till höften och benen och sånt så de låg där de skulle och sen massa kuddar. Där låg jag i 2 timmar och somnade till emellanåt tills det värsta släppte så jag kunde röra mig själv.

    För mig är kvällarna och första timmarna i sängen värst, på mornarna är det ganska ok igen. Kanske är för att musklerna slappnar av under natten också. Jag har ändå enhel del problem med  mina muskler.

    troligen beror försämringen på stress och att jag gör förmycket... men flyttkartongerna packar inte sig själv. Fast jag tar det superförsiktigt ändå, sambon lyfter ner allt på golvet så sitter jag där och packar i kartonger. Han får inte packa mina ömtåliga prydnadssaker men nu är nästan allt sånt nere, det som är mest ömtåligt. Så igår ställde han ner ett gäng tallrikar och glas på köksbordet som jag ska sysselsätta mig med om jag orkar.Gjorde inget packande alls igår.

    Så jag håller tummarna för att kroppen håller ihop hela vägen, får vi bara ner skiten och över till nya lägenheten så kan de ligga i kartonger läge sen. Ställer allt i extrarummet så vi slipper ha det i vardagsrummet som nu. Sen kommer det lite släktingar som förhoppningsvis kan hjälpa till att få upp lite andra saker som behövs, och mitt boendestöd ska komma igång nu. Har möte imorgon. Är som hemtjänst fast med bara 2 olika personer och mer tid, får 4 timmar/vecka nu där de kan göra sånt som att packa upp kartongerna och organisera upp det.

    Sambon upplyste om att han ev. åker till skåne i slutet av månden, att jag inte strypte honom i bilen. Vi ska vara ur lägenheten i slutet av månaden jag kan inte bära någon kartong än mindre soffa och sånt. Vi har inte råd att köpa tjänsten. Idiot... så jag sa att antingen så är han hemma och vi försöker få hjälp av någon kompis eller så får han se till att företaget bekostar flytthjälpen då kan han åka för stå och peka klarar jag.

    Igår var det halvvägs för oss, känns aningen stressande dels att veta att jag inte ens är halvvägs och har så ont och sen att det är så mycket som ska fixas. Så jag gör nog rätt i att redan nu börja kika på vad som behövs och skriva önskelista. Då kanske andra kan fixa det om jag inte orkar sen, för sambon om han nu får jobb villket vi håller tummarna för har inte körkort och har troligen inte massa tid att åka iväg i sommar heller. Får väl se till att mina föräldrar kommer upp på semester och fixar åt oss.

  • t0va

    bra... då kan jag med gott samvete gå ner med plättpannan i högsta hugg och agera desperat gravid kvinna om det kommer mer på tal att han ska åka iväg {#lang_emotions_wink} Kan se tidningsrubrikerna framför mig :D

    Jo jag hoppas det lugnar ner sig runt den veckan också för då ska vi ha fått över allt och jag kan ligga i soffan och bara vara, tänkte ta en veckas semester och åka och hälsa på släktingar med så då blir det nog många bjudluncher och jag slipper städa och den biten. Så får hanen vara i kaoset med alla kartonger och jobba dygnet runt om han vill.

    som jag sa till honom igår det är jättebra att han har praktik men det jag inte gillar är att han jobbar 12 timmar/dygn istället för 8... det är ju 50% mer. För det får han inte ut en spänn mer från FK, utan det är ändå 17kr/timme så vi får inte in något mer för att slippa soc, utan det kostar nästan mer nu när han ska ha matlådor och jag dessutom måste köpa mat som är lättlagad så jag klarar det själv. Blir högre kostnad då som vi inte kompenseras för.

    Ska han då åka iväg också lär ju det bli lite extra kostnader med att äta ute osv som vi inte heller kompenseras för, hade han fått riktig lön så ja då hade det varit mer motiverande att ha så långa dagar då kunde vi nog fått in så vi kunnat köpa flytttjänsten. Nu jobbar han bara gratis... så jag hoppas han inte blir blåst igen på ett jobb, men de verkar lovande nu. De vet att vi ska ha bebis också, är ett bra påtryckningsmedel känns det som. För man vill väl inte blåsa någon i den situationen...

    Näe nu ska jag se om inte kaninen lärt sig att plocka ur diskmaskinen inatt eller om jag måste göra det också, jag lever på hoppet {#lang_emotions_wink}

  • t0va

    Ja fogarna fortsätter att bråka... tror sjukgymnasten hade rätt jag borde inte flytta ;)
    Igår var en lång dag med ett 2 timmars möte först och sen allt annat som måste fixas hemma. Hade ordentligt ont på kvällen och när jag skulle lägga mig i sängen så låste allt sig, vet inte om det enbart är fogarna eler om det kan vara min sjukdom också. Händer och fötter hoppar ur led eller nästan då och då, fast detta kändes mer som fogarna. Jag satt i sängen och skulle lägga mig på sidan men kom ingenstans det gjorde så ont.

    Fick ringa ut till sambon som var i vardagsrummet, kunde inte prata utan bara försöka att andas, när han hjälpte mig att få med benen runt så skrek jag rakt ut. Det gjorde så förbannat ont. Hur ska detta sluta? Är bara v.22 nu...

    Känns som om det blir värre nu när jag börjar bli mer orörlig, alla säger att min mage är väldigt liten fortfarande men jag tycker den är ivägen och gör mig så klumpig.

    Har lyckats få flyttproblemet löst i alla fall, vi får 4 dagar extra på oss och städfirman är bokad, så ska jag boka flyttfirma som kommer och tar alla möbler och kör över. Kartongerna fixar vi själva, eller sambon och svärmor gör det, jag får köra bilen med släpet.

    Så nu är det bara kartongerna kvar, men nu börjar jag bli klar med allt som inte är måste ha uppe. Idag ska vi köra skärp till återvinningen. För idag ska jag ta en lugn dag så kanske kroppen orkar packa lite imorgon. Är ganska orolig för att förvärra foglossningen så jag får ännu svårare att röra mig. Vill inte bli sängliggandes i sommar.

  • t0va

    *suck* har en sån skitdag idag. Började med sammandragningar när jag vaknade men det gav med sig lite. Tog alvedon innan vi åkte iväg för att äta, vi valde det för att slippa laga mat idag. Även sambon var lite trött och seg. Ikväll så har fogarna gjort så ont. Satt i soffan och halkade ner till halvsittande och då sket det sig, sambon pratade i telefon så jag fick skrika massor innan han kom och fick upp mig.

    Lite senare skulle jag sträcka ut för att känna om jag hade någon sammandragning men då blev det en sån fruktansvärd smärta igen. Jag bara skrek och stackars sambon visste inte vad han skulle göra för att lindra. Kom upp i sittande och då lugnade det ner sig, men så ont det gör.

    Känns som om det blir värre just nu, men samtidigt så har min sjukdom börjat ge sig till känna igen. Börjar tröttna rätt regält på att vara gravid nu. Såg att man kunde hyra tens för 260kr/månad, funderar på att ringa hjälpmedelscentrum imrogon och se om jag kan få testa. Börjar bli desperat nu.

  • t0va
    060810 skrev 2010-04-26 21:13:40 följande:
    Jag kan inte svälja alvedon för att de inte har "glidmedel" på sig... Klarar inte av tabletter så värst bra utan kräker ofta upp den snabbt igen.. Alvedon är en sån som kommer upp fort igen när jag tar dem om jag ens lyckas få ner dem...
    har du provat den alvedon som är munsönderfallande? Jag har liknande problem och kan inet svälja tabletter, utan de fastnar oftast i halsen. Men den tabletten smälter i munnen och smakar svartvinbär. Är enda varianten som funkar att ha med i väskan om det blir akut.

    Rullstol i ditt fall är kanske inte så lämpligt ändå, för de man får är ofta stora tunga saker som är svåra att rulla själv. Hade du bott lite närmare kunde du fått låna en lätt sak av mig.

    Hoppas din morgondag blir bättre, själv hade jag en ok dag, fast kvällarna är värst. Var en superjobbig dag på andra sätt istället. Imorgon måste jag åka och handla lite och packa, men vi har bara en kartong kvar, så vi måste åka och köpa det när sambon slutar jobbet. På lördag måste det vara klart, får nog bita i och hoppas att jag inte blir jättedålig.

    Vill orka med min lilla semester och besök på ullared också :)
  • t0va

    Usch, hoppas det gick bra för dig schnappi.
    Jag beställde tens idag, ska åka och hämta på torsdag, hoppas att det hjälper. Om inte så hoppas jag att det kan hjälpa mot mina andra smärtor har försökt att få Tens mot det men de har vägrat. Så nu ska jag testa det med. Får inte äta mina smärtstillandemediciner nu.

  • t0va

    schnappi: jo den är jättemumsig :D

    Ikväll så bråkar det för mig med, är på slutspurten i packandet nu, kastar bara ner allt i kartonger där det får plats. Imorgon så ska jag åka och göra lite ärenden i grannstaden, får se hur det går. Känner mig så stor och klumpig nu också, även om min mage är jätteliten jämfört med många andras så känns den gigantisk, fogarna på det... börjar bli svårt att få med benen in i bilen ;)

  • t0va

    En gammal golf variant, problemet nu är att den är så förbannat låg och även om jag drar stolssitsen så långt bak som det bara går så har jag en viss tendens att fastna med fötterna i dörren. Är ju stel redan innan och fogarna gör inte det hela så mycket bättre.

    Rattmässigt så tror jag inte jag komer få några problem fast jag har flyttat sätet lite bakåt nu men det är gott om plats till ratten. Får se hur det går sen, ska till Ullared och tänkte kolla om jag kan lånna mammas bil då, den är högre så den kanske jag inte ens tar mig in i ;) Men den är ny och har automat. :)

  • t0va

    Kör på med Tens nu, var rätt ok att ha det på skuldebladen, testade där först. Har över fogarna i ryggen nu, så skönt det är. Ska lägga mig snart och låta det surra lite och se om jag kan lägga mig utan att få superont.

    Hoppas att det känns bra imorgon också. Är helt slut idag i kroppen efter en väldigt lång dag, men jag fick många ärenden avklarade, så det är en bra dag att testa och se om det hjälper.

  • t0va
    Schnappi: hoppas det lättar för dig snart.

    Själv har jag fått en känselnedsättning på framsidan av låret, känns som om jag har tandläkarbedövning där, ibland så bränner det ungefär som en riktigt jobbig solbränna och sen är det kallt. Ringde mvc idag och de tror att foglossningen har gjort att en nerv kommit i kläm, att mitt bäcken har fixat ännu ett symtom.

    Jag körde med Tens i helgen när vi flyttade, den var min räddning och gjorde att jag inte bröt ihop totalt mer än en gång. Men jag kände en liten pirrande känsla på låret på kvällen och på söndagen så hade jag lite känselbortfall men var tvungen att kunna stå lite på benen och hjälpa till med flytten. På kvällen så kändes det helmysko.

    Men BM skulle meddela sjukgymnasten så ska hon höra av sig. Får väl se om jag ska dit en vända till. Så typiskt mig bara att få ännu mer problem. Märkte idag när jag var på köpcentrumet att det verkar släppa lite när jag sitter i rullstolen, men den är anpassad för min kropp så jag sitter ju rätt där. Så fort jag ställer mig upp eller sitter i soffan så kommer det tillbaka och börjar brännas på låret.

    Hittade andra som skrivit att de inte blivit av med detta ens efter förlossningen. Det gör inte ont direkt mer än att det bränns och känns kallt och är lite tryckande. Så det blir vila nu. Men vi har fått över allt från gamla lägenheten och fått upp kläder och  sånt "måste ha", så jag kan ta det lungt nu.

    Ska åka till mina föräldrar om en vecka på "semester" i 1.5 vecka, ska bli skönt :)
Svar på tråden Fler med foglossning/svår foglossning?!