• Bedelia

Överaskningsweekend i Gbg - någon som kan hjälpa mig med cirkaavstånd från hotell till aktivtet?

Tänkte överaska killen med biljetter till Metal Town och en hotellweekend i födelsedagspresent, undrar om någon Göteborgskännare kan hjälpa med att bedöma om avståndet från hotellet, Quality Hotel 11 Maskingatan 11 till Frihamnen där Metal Town äger rum?
    Är det långt ifrån varandra, eller lagom gåavstånd sådär på kvällskvisten när man är lite lullig?

• Svar på tråden Överaskningsweekend i Gbg - någon som kan hjälpa mig med cirkaavstånd från hotell till aktivtet?
  • Fruochmamma

Japp Buss 16 är smidig & snabb.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Bedelia

Går den oavsett tider osv?
    Finns det något annat hotell i närheten som någon kan rekommendera?

• Fruochmamma
    Bedelia skrev 2010-02-16 13:39:13 följande:
    Går den oavsett tider osv?Finns det något annat hotell i närheten som någon kan rekommendera?
    Buss 16 går väl fram till 03tiden på lördagar iallafall - se http://www.vasttrafik.se/Startsida/Tidtabeller/.

Med tanke på att Frihamnen är såpass centralbeläget och med spårvagnshållplats utanför skulle ni i princip kunnna bo på vilket centralt hotell som helst.
    ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • SweetNilam

Alltså, 16 är bussen, men den stannar inte nära Frihamnen. Den stannar vid Nordstan (innan GötaÄlvbron) samt vid pumpgatan (vid SVT) och Pumpgatan är inte så nära frihamnen (det tar ca 20 min att gå dit och då får man gå tillbaka hela biten som bussen kört. Det är nästan närmare att gå över Götaälvbron i så fall).

Det bästa är att ta spårvagnen linje 5,6 eller 10 (mot Länsmansgården/Biskopsgården) som alla stannar vid hållplats Frihamnen. Och de går i princip hela tiden. För exakta tider, kolla www.vasttrafik.se där man lätt och smidigt kan söka färdmedel, samt tid!

Svar på tråden Överaskningsweekend i Gbg - någon som kan hjälpa mig med cirkaavstånd från hotell till aktivtet?