• Anonym

Ni med intimpiercing (klitoris)

Ni som har en piercing i klitoris (jag har vertikalt i kappan):
    Hur kändes eran och när blev den helt läkt?

Min är lite öm än efter 9veckor, det är inte rött elle svullet eller irriterat men jag är lite öm och kan bara peta försiktigt så att säga. Ingen supernjutbar känsla precis.

Ska det vara så i början för att sedan gå över? Eller ska man ta ur den?

Har en liten ring på 1,6mm i färgat titan.

• Svar på tråden Ni med intimpiercing (klitoris)
  • Anonym

Har också en i kappan. Den var öm de första veckorna, kommer inte ihåg hur länge, men inte i 9 veckor. Men det kan ju ta upp till 12 veckor för den att läka (om jag inte minns fel?), så det behöver ju inte vara något konstigt.

Numera (1,5 år senare) kan jag dra i smycket hur mycket som helst utan smärta..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:19:54 följande:
    Har också en i kappan. Den var öm de första veckorna, kommer inte ihåg hur länge, men inte i 9 veckor. Men det kan ju ta upp till 12 veckor för den att läka (om jag inte minns fel?), så det behöver ju inte vara något konstigt. Numera (1,5 år senare) kan jag dra i smycket hur mycket som helst utan smärta..

Va skönt att höra, läste 8veckor men det kan väl ta olika lång tid och som sagt är den inte infekterad eller något liknande.. Det blir kanske bättre med tiden :)

Ville bara höra så jag inte är ensam och får en jätte infektion från ingenstans sen rätt va det är, hehe :P

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:25:58 följande:
    Va skönt att höra, läste 8veckor men det kan väl ta olika lång tid och som sagt är den inte infekterad eller något liknande.. Det blir kanske bättre med tiden :) Ville bara höra så jag inte är ensam och får en jätte infektion från ingenstans sen rätt va det är, hehe :P
    Om du är orolig kan du ju gå tillbaka dit du piercade dig, och be dem kolla på det.

Har varit med om en svårläkt piercing i näsvingen, det tog ett år innan den läkte helt, och jag hade mycket problem med den. Men nu är även den hel och fin. Man får ha tålamod och ta god hand om sin piercing.

Om du är/har varit sjuk, eller är gravid, så kan det även ta längre tid för piercingen att läka.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:28:02 följande:
    Om du är orolig kan du ju gå tillbaka dit du piercade dig, och be dem kolla på det. Har varit med om en svårläkt piercing i näsvingen, det tog ett år innan den läkte helt, och jag hade mycket problem med den. Men nu är även den hel och fin. Man får ha tålamod och ta god hand om sin piercing.Om du är/har varit sjuk, eller är gravid, så kan det även ta längre tid för piercingen att läka.
    Jo jag har 5st andra som läkt fint utan problem, men jag har haft vinterkräksjukan så det kanske beror på det då,
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:32:01 följande:
    Jo jag har 5st andra som läkt fint utan problem, men jag har haft vinterkräksjukan så det kanske beror på det då,
    Det låter ganska sannolikt faktiskt. Om kroppen måste läka något annat först (en sjukdom) så tar det ju längre tid för piercingen att läka.
  • Anonym (dot.)

kappan "ska" läka supersnabbt, det är mest skinn och det är slemhinna. så det låter som du fått någon liten infektion alternativt att ni kommit åt någon nerv med piercingen. kolla upp det! men ta absolut inte ut den.

min läkte på några dagar, max en vecka. kom åt en nerv dock, så jag hade som en liten kula vid sidan av piercingen i någon månad, den stramade lite men var inte farligt obekväm.

• dreamtösen

Har intimpiercing och den läkte väldigt snabbt. Däremot har jag förstått att dessa kan ta länge att läka, så jag tror att det bara handlar om tid + att fortsätta sköta såret väl. Dock hörde jag om en tjej som hade stora problem med sin piercing. Till slut fick hon "nog" och började sköta såret mera sällan och då läkte kroppen såret av sig själv och blev bra. Heh, så konstigt det kan bli...

Där jag gjorde piercingen var de måna om att jag skulle höra av mig ifall problem uppstod. Kanske du för säkerhets skull skulle ringa din piercing-studio och prata med dem. Men ta absolut inte ut smycket än, för då kanske du aldrig får smycket tillbaka igen...:S

Hoppas det ordnar sig!

• Marma

bara en fråga...gör inte sånt ont? att just pierca sig vid klitoris.....första tanken när jag såg ts var AJJJJ!!! :-P ....men så har jag aldrig gjort det heller

• Vindfall

Även jag undrar hur det känns, i jämförelse med bröst- och navelpiercing helst då. Är sugen på att pierca klitoris men är lite feg när det gäller just det. Sen undrar jag om det inte är lite väl obekvämt att sitta och fläka framför en vilt främmande människa? (kanske just det jag är nervös över)

Livet går fort nu...
  • dreamtösen

Hm, har inte piercing i varken navel eller bröst, så tyvärr kan jag inte jämföra. Men ja, visst gjorde det lite ont. Det gick snabbt och kändes "AJ!" men smärtan gick förbi efter några sekunder och efteråt hade jag inte alls sjukt. Så det går snabbt.

Jag var även rätt nervös för att ligga där framför en obekant människa, men även det gick hur bra som helst. Jag hade en manlig piercare som var superbra och hur naturlig som helst. Han förklarade tydligt vad han gjorde och kollade hela tiden med mig hur läget var etc. Min sambo var med hela tiden, vilket även var skönt. Var mindre nervös då också.

Så; alldeles värt att fixa intimpiercing ifall man är intresserad! {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Ni med intimpiercing (klitoris)