• Anonym

Ni med intimpiercing (klitoris)

Ni som har en piercing i klitoris (jag har vertikalt i kappan):
    Hur kändes eran och när blev den helt läkt?

Min är lite öm än efter 9veckor, det är inte rött elle svullet eller irriterat men jag är lite öm och kan bara peta försiktigt så att säga. Ingen supernjutbar känsla precis.

Ska det vara så i början för att sedan gå över? Eller ska man ta ur den?

Har en liten ring på 1,6mm i färgat titan.

• Svar på tråden Ni med intimpiercing (klitoris)
  • Anonym

Har också en i kappan. Den var öm de första veckorna, kommer inte ihåg hur länge, men inte i 9 veckor. Men det kan ju ta upp till 12 veckor för den att läka (om jag inte minns fel?), så det behöver ju inte vara något konstigt.

Numera (1,5 år senare) kan jag dra i smycket hur mycket som helst utan smärta..

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:19:54 följande:
    Har också en i kappan. Den var öm de första veckorna, kommer inte ihåg hur länge, men inte i 9 veckor. Men det kan ju ta upp till 12 veckor för den att läka (om jag inte minns fel?), så det behöver ju inte vara något konstigt. Numera (1,5 år senare) kan jag dra i smycket hur mycket som helst utan smärta..

Va skönt att höra, läste 8veckor men det kan väl ta olika lång tid och som sagt är den inte infekterad eller något liknande.. Det blir kanske bättre med tiden :)

Ville bara höra så jag inte är ensam och får en jätte infektion från ingenstans sen rätt va det är, hehe :P

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:25:58 följande:
    Va skönt att höra, läste 8veckor men det kan väl ta olika lång tid och som sagt är den inte infekterad eller något liknande.. Det blir kanske bättre med tiden :) Ville bara höra så jag inte är ensam och får en jätte infektion från ingenstans sen rätt va det är, hehe :P
    Om du är orolig kan du ju gå tillbaka dit du piercade dig, och be dem kolla på det.

Har varit med om en svårläkt piercing i näsvingen, det tog ett år innan den läkte helt, och jag hade mycket problem med den. Men nu är även den hel och fin. Man får ha tålamod och ta god hand om sin piercing.

Om du är/har varit sjuk, eller är gravid, så kan det även ta längre tid för piercingen att läka.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:28:02 följande:
    Om du är orolig kan du ju gå tillbaka dit du piercade dig, och be dem kolla på det. Har varit med om en svårläkt piercing i näsvingen, det tog ett år innan den läkte helt, och jag hade mycket problem med den. Men nu är även den hel och fin. Man får ha tålamod och ta god hand om sin piercing.Om du är/har varit sjuk, eller är gravid, så kan det även ta längre tid för piercingen att läka.
    Jo jag har 5st andra som läkt fint utan problem, men jag har haft vinterkräksjukan så det kanske beror på det då,
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-15 22:32:01 följande:
    Jo jag har 5st andra som läkt fint utan problem, men jag har haft vinterkräksjukan så det kanske beror på det då,
    Det låter ganska sannolikt faktiskt. Om kroppen måste läka något annat först (en sjukdom) så tar det ju längre tid för piercingen att läka.
  • Anonym

Det gjorde många gånger ondare att pierca näsvingen än klitoriskappan för min del. Näsvingen var rejält öm och svullen i mer än en vecka, medan i underlivet kändes det inget alls efter 10 sekunder. Visst var det ömt om man pillade på det, eller råkade fastna i trosorna med smycket, men annars kändes det inget alls.

• Anonym

Jag vill bara säga att den känns bättre redan, det är väl typiskt bara för att jag skrev inlägget, men bra är det ;)

Jag måste tilläga att jag inte kände ett smack vid piercandet, absolut den smärtfriaste piercingen jag gjort och jag har i läppen, naveln, septum och näsvingen.

• Anonym

Brösten gjorde svinont, jag svimmade och det svartnade för ögonen. Ögonbrynet och näsan gjorde jag själv, så det kan ju inte räknas. Läppen gjorde sådär ont. Klitoris vad som att ta en spruta, det stack till ett tag, och sedan gick det över. Naveln gjorde sådär ont... Tungan kändes den med, och var väl den som besvärade mest innan den var läkt och jag kunde byta till kortare stav.
    Klitoris läkte direkt! Läppen fick jag ta ur efter två veckor pga mitt nya jobb, och den var inte läkt då. Naveln strulade om man hade skav på den, annars tog det väl runt 6 veckor för den att läka ordentligt. Brösten läkte tamejfan aldrig. Var fortfarande jätteöm efter ett halvår, så då tog jag ut dem.

Svar på tråden Ni med intimpiercing (klitoris)