• mysmika

Kvällens avsnitt av Spårlöst...

Hej!

Någon som såg kvällens avsnitt av Spårlöst? Killen som hittade sin familj i Rumänien.
    Blev tagen och berörd, dels för att han missade att träffa mamman, men mest reagerade jag på hur fattigt de hade.
    Skämdes nästan när jag satt med min chipsskål och guffade i mig....
    Var inne på chatten på TV4 nu efterråt, och många vill hjälpa hans familj.
    Jag med!
    Killen hette Viktor Adolfsson, och finns enligt egen upgift med på FB.
    Men jag hittar inte honom...? Funderar på om han gjorde nån grupp på FB, kunde ju alla som vill hjälpa till, samlas där?
    Såg ni inte avsnittet, kolla TV4 Play.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:59
    Såg nu att han länkat till sin FB sida.
    Är det någon som känner till någon organisation som hjälper i Rumänien?
    De verkar behöva det...!

• Svar på tråden Kvällens avsnitt av Spårlöst...
  • sunshiine

hejsan

såg oxå  avsnittet med viktor i spårlöst, jag satt och grät....
    blir alltid ledsen när jag tittar på det programmet.
    vilken lycka att hitta sina biologiska föräldrar, men synd att han inte fick träffa sin mamma. Men vad många syskon =)) lyckos han hehe

Tycker man borde införa ett obligatoriskt system överallt där de biologiska föräldrarna ska registreras och finnas i ett s.k system om dom flyttar gifter om sig där t ex barnen kan lättare hitta sina föräldrar eller släkt och tvärtom.

Att åka fram och tillbaka överallt och leta o leta... visst det finns sekretess lagar osv..
    men tänk den dagen man vill återförenas med sin biologiska familj.
    och slippa allt det där att åka till det ena stället sedan till det andra.
    håller tummarna för han och hans familj att de kommer ha ett fint liv
    menar han har juh trots allt sin biologiska pappa och alla syskonen

• mamlan
    sunshiine skrev 2010-02-15 23:09:07 följande:
    hejsansåg oxå  avsnittet med viktor i spårlöst, jag satt och grät....blir alltid ledsen när jag tittar på det programmet.vilken lycka att hitta sina biologiska föräldrar, men synd att han inte fick träffa sin mamma. Men vad många syskon =)) lyckos han hehe Tycker man borde införa ett obligatoriskt system överallt där de biologiska föräldrarna ska registreras och finnas i ett s.k system om dom flyttar gifter om sig där t ex barnen kan lättare hitta sina föräldrar eller släkt och tvärtom.Att åka fram och tillbaka överallt och leta o leta... visst det finns sekretess lagar osv..men tänk den dagen man vill återförenas med sin biologiska familj.och slippa allt det där att åka till det ena stället sedan till det andra.håller tummarna för han och hans familj att de kommer ha ett fint liv menar han har juh trots allt sin biologiska pappa och alla syskonen
    Låter kanske som en bra ide' men tyvärr skulle nog en hel del barn dödas av sina biologiska föräldrar om de måste registrera sig så..en del vill eller kan inte ha hand om sina barn. Min syster har en kompis som är adopterad från korea, hon sökte sina rötter och blev uppringd av de som skött adoptionen, hon hade väl trott att föräldrarna var fattiga eller unga och inte kunde ta hand om henne, men istället fick hon veta att hon hfat både äldre och yngre syskon, att de inte varit speciellt fattiga (med deras mått mätt) utan att de inte vill ha henne. Bara henne, de hade behållit hennes syskon, men hade inte tykt om henne så de lämnade bort henne..och ville inte ha någon kontakt i framtiden..Vad kunde inte ha hänt om de varit tvugna att finnas offentligt tillgängliga för henne att söka upp?
  • parvati

Hoppets stjärna och SOS barnbyar har verksamhet i Rumänien.

• sunshiine

uschh vad otäckt att komma från en sådan familj, tur att hon kom till en familj som adopterat henne.
    men vilken biologisk familj hon har, usch riktigt skrämmande det där.
    ja det finns verkligen olika fall där alla som blivit adopterade utav olika anledningar, synd att alla barn inte kommer till familjer så dom hinner bli adopterade.
    Utan får bo där kanske tills de är myndiga.

När man tittar på olika barnhem på olika program vissa ser dom ut att ha det bra, men tänk dom stackarna som är på fattiga ställen.
    som vincent, att han fick mediciner som gjorde honom ännu mer sjuk...
    uschh fyy...

• Icemans_soul@hotmail.com

Tack för att ni alla kollade på mitt Spårlöst -avsnitt värmer mycket :) kramar!

Svar på tråden Kvällens avsnitt av Spårlöst...