sunshiine skrev 2010-02-15 23:09:07 följande:
hejsansåg oxå avsnittet med viktor i spårlöst, jag satt och grät....blir alltid ledsen när jag tittar på det programmet.vilken lycka att hitta sina biologiska föräldrar, men synd att han inte fick träffa sin mamma. Men vad många syskon =)) lyckos han hehe Tycker man borde införa ett obligatoriskt system överallt där de biologiska föräldrarna ska registreras och finnas i ett s.k system om dom flyttar gifter om sig där t ex barnen kan lättare hitta sina föräldrar eller släkt och tvärtom.Att åka fram och tillbaka överallt och leta o leta... visst det finns sekretess lagar osv..men tänk den dagen man vill återförenas med sin biologiska familj.och slippa allt det där att åka till det ena stället sedan till det andra.håller tummarna för han och hans familj att de kommer ha ett fint liv menar han har juh trots allt sin biologiska pappa och alla syskonen
Låter kanske som en bra ide' men tyvärr skulle nog en hel del barn dödas av sina biologiska föräldrar om de måste registrera sig så..en del vill eller kan inte ha hand om sina barn. Min syster har en kompis som är adopterad från korea, hon sökte sina rötter och blev uppringd av de som skött adoptionen, hon hade väl trott att föräldrarna var fattiga eller unga och inte kunde ta hand om henne, men istället fick hon veta att hon hfat både äldre och yngre syskon, att de inte varit speciellt fattiga (med deras mått mätt) utan att de inte vill ha henne. Bara henne, de hade behållit hennes syskon, men hade inte tykt om henne så de lämnade bort henne..och ville inte ha någon kontakt i framtiden..Vad kunde inte ha hänt om de varit tvugna att finnas offentligt tillgängliga för henne att söka upp?