• CosmicCat

LOST (tråd 19)- vi som vill spekulera själva! Spoilers undanbedes!

OBS!!!

SPOILER SKA INTE SYNAS TILL I DENNA TRÅD TACK!

Allt som diskuteras om Lost i denna tråd ska vara sådant som sänts i Sverige redan!
    Här följer vi efter Sveriges sändningar och inget annat!
    Detta är mycket viktigt för att inte förstöra spänningen för dom som inte vill veta i förtid.

SÅ INGA SPOILERS!!
    Tackar!

Keep the ball rolling, ladies and gentlemen!
    Lostnördarnas KFIB (klubb för inbördes beundran) fortsätter sin resa djupare in i LOST-världen och alla dess mysterier!
    Men vi kommer att knäcka det till slut, eller hur ?! 

Tråd 1 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m5081143.html
    Tråd 2 beta.familjeliv.se/Forum-5-156/m6446604.html
    Tråd 3 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m8713180.html
    Tråd 4 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m10732925.html
    Tråd 5 www.familjeliv.se/Forum-11-240/m13300887.html
    Tråd 6 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m16115688.html
    Tråd 7 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m19696998.html
    Tråd 8 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m22760314.html
    Tråd 9 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m25704243.html
    Tråd 10 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m28219543.html
    Tråd 11 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m30999698.html
    Tråd 12 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m33664403.html
    Tråd 13 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m36100093.html
    Tråd 14 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m42068413.html
    Tråd 15 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m42068413.html
    Tråd 16 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m44429986.html
    Tråd 17 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m46678647.html
    Tråd 18 www.familjeliv.se/Forum-5-156/m48828210.html

Vi som tjötar ihjäl varandra i den här tråden är (oftast) följande;

Carisma95, Nyssel, Flutterby, Destroijer, EnilemmE, Betania, Mamma C, maadicken, Myspys78, Nikhita, Loppeloppan, Mibe, Nötkaka, Evil In A Closet, Aurum, Emeraldy, JennyL25, Linsen, Linda1976, AdWi, Miika87

Nya LOST-"freaks" är självklart välkomna!

Sawyer-sången är ett måste
    www.albinoblacksheep.com/flash/sawyer.php

Då kör vi (igen, igen)! 
    108...42...23...16...15...8...4... GO!!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-29 14:15
    Här kommer en länk till den suveräna resumén på 8 min 15 sek.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-25 17:29
    Nu är Lost slut och även om slutet knappast gav oss alla svar vi önskade så var ändå slutet vackert och värdigt. Tack alla som hängt i tråden för sex roliga år.
  • Svar på tråden LOST (tråd 19)- vi som vill spekulera själva! Spoilers undanbedes!
  • Flyssel

Jag tyckte också att Jack verkade reagera när Desmond kallade honom Brother. Jag fattar inte om han är helt nollställd i minnet, om han kommer ihåg ön, eller om ö-livet aldrig har hänt i den här verkligheten..

Och jag tycker att det suger att Juliet verkar dö. Men jag vet inte om templet är något att önska heller, det verkar inte vara bra för personligheten...

En annan sak - Om Jacobs nemesis kan bli svart rök och massakera folk, varför kan han inte döda Jacob själv? Jacob verkade ju försöka skydda sig genom att hälla aska runt stugan, men vad är vitsen med det om den snubben ändå inte kan komma åt honom?
    Och vad är Jacob för sorts varelse, kan han också anta någon annan skepnad?

• FrökenLarsson
    Flutterby skrev 2010-04-01 12:37:26 följande:
    Ja juste. Det stämmer och då är min teori att jack mindes det på samma sätt som när dom "planterade" in ett minne i Desmond.  

Jag hinner inte utveckla. Nu ska jag sitta på en buss i 4 timmar. Gissa vad jag kommer att tänka på? ;P
  • 02Smulan

Ja så det var alltså Mr Man som var rökmonstret som nu antagit Lockes skepnad....
    Men vad fick vi veta om Mr Man förra säsongen? Var det bara mötet på stranden mellan honom och Jacob?

Tänk att man hela tiden förut tänkt på Jacob som en läskig elak typ, åsså är han egentligen the good guy.
    Verkligen synd att han blev dödad, och han gav sig som så lätt, det tyckte jag va skumt. Han har ju för tusan fullt av magiska krafter han kunnat använda sig av tycker man.

Ja riktigt trist med Juliet, jag tänkte också på att om dom tar med henne till templet kanske hon kan börja leva igen.
    Men påminn mig, vad hände i templet tidigare??

• Carisma95
    CosmicCat skrev 2010-04-01 08:41:23 följande:
    Spännande twist med 2 alternativa händelseförlopp, men även jag fick känslan av att i stort sett alla hade fått ett bättre/lyckligare liv av att krascha på ön. Intressant också "verkligheten" utanför ön hade ändrats en liten aning, såsom att Desmond var med på planet och att Shannon inte var det och att Hurley hävdade att inget dåligt någonsin hände honom eftersom han var den mest tursamma killen i världen. En annan kul grej jag lade märke till var att killen som satt mellan Boone och Locke på planet var bifiguren "Froghurt"... jag är verkligen imponerad av att de får biroller och "döda" karaktärer att ställa upp i så stor utsträckning. Jag menar även Jacks och Hurleys föräldrar har ju spelats av samma skådespelare hela tiden, Lockes flickvän likaså och säkert fler som jag inte kan komma på just nu.
    Jaså, var det han. Jag tänkte faktiskt på att det satt nån där och försökte se om det hade någon betydelse men kände inte igen honom!
    tjötas skrev 2010-04-01 10:02:08 följande:
    Jag hade en VÄLDIGT trevlig dröm om Desmond inatt! Totalt utan Lost-referenser... Mmm, han är min nya favvo
    Ha ha! Lucky you!
    Flyssel skrev 2010-04-01 14:50:29 följande:
    Jag tyckte också att Jack verkade reagera när Desmond kallade honom Brother. Jag fattar inte om han är helt nollställd i minnet, om han kommer ihåg ön, eller om ö-livet aldrig har hänt i den här verkligheten.. Och jag tycker att det suger att Juliet verkar dö. Men jag vet inte om templet är något att önska heller, det verkar inte vara bra för personligheten... En annan sak - Om Jacobs nemesis kan bli svart rök och massakera folk, varför kan han inte döda Jacob själv? Jacob verkade ju försöka skydda sig genom att hälla aska runt stugan, men vad är vitsen med det om den snubben ändå inte kan komma åt honom? Och vad är Jacob för sorts varelse, kan han också anta någon annan skepnad?
    Ja, det där med askan fick ju sin förklaring (delvis). Men som du säger, varför var Jacob tvungen att ha det runt stugan om den andre snubben inte kunde döda honom på egen hand?

Stackars B-H verkar helt förvirrad nu. Han som hade sån pondus för någon säsong sen! Med sin djungelgurka och allt..

Vem var det som stod BAKOM Sawyer nere i den imploderade luck-hålet när han höll Juliette i sina armar? Jag spelade ju inte in så jag kan kolla igen. Var det Kate? Eller stod hon med de andra...?

Sen undrar man ju vad det var Juliet försökte säga till Sawyer innan hon dog?
    "- I Have to tell you something important"...... Pang, död! Vadå cliffhanger?!

Och vad var det för blodigt märke/sår Jack hade på halsen när han "vaknade" upp på flygplanet??

Såååå mycket frågor. Blir galen snart! Fan, om inte säsongsavslutningen är bra!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Flyssel

Carisma: Ja det var Kate som stod bakom honom vid mos-luckan.
    Jag tänkte på det där med att Froghurt satt mellan dem på flyget, kan det vara nu han får den där viktiga betydelsen som producenterna talade om typ i säsong 1 eller när det var?!
    Och stackars Ben-Henry, han såg inte nådigt knäckt ut... Men visste han att rökmonstret var en "person" när han styrde den från källaren? Då lydde ju mr Man/rökmonstret honom, soch varför gjorde han det om han vet att Ben-Henry var Jacobs lilla knähund?

02smulan: De som har gått in i templet tidigare har fått en ordentligt redigerad personlighet - typ Extreme Personality Make Over...  
    Rosseaus team gick in där och kom ut som "smittade" enligt Rosseau. Sedan har vi Christian, Alex, Claire och lite annat löst folk som har förändrats (minns inte om de uttryckligen har varit in i templet, men det känns så).

• 02Smulan
    Flyssel skrev 2010-04-01 19:14:37 följande:
    Carisma: Ja det var Kate som stod bakom honom vid mos-luckan.Jag tänkte på det där med att Froghurt satt mellan dem på flyget, kan det vara nu han får den där viktiga betydelsen som producenterna talade om typ i säsong 1 eller när det var?!Och stackars Ben-Henry, han såg inte nådigt knäckt ut... Men visste han att rökmonstret var en "person" när han styrde den från källaren? Då lydde ju mr Man/rökmonstret honom, soch varför gjorde han det om han vet att Ben-Henry var Jacobs lilla knähund?02smulan: De som har gått in i templet tidigare har fått en ordentligt redigerad personlighet - typ Extreme Personality Make Over...  Rosseaus team gick in där och kom ut som "smittade" enligt Rosseau. Sedan har vi Christian, Alex, Claire och lite annat löst folk som har förändrats (minns inte om de uttryckligen har varit in i templet, men det känns så).
    Åhå var det så¨det var... mindes jag inte alls!
  • Mibe
    Carisma95 skrev 2010-04-01 18:19:29 följande:
    ... Ja, det där med askan fick ju sin förklaring (delvis). Men som du säger, varför var Jacob tvungen att ha det runt stugan om den andre snubben inte kunde döda honom på egen hand?...
    För att röken kan döda honom på egen hand?!?
  • EnilemmE

Åhh, shit!! Vi kom fram till det att vi helt enkelt bara får följa serien till den tar slut, utan att försöka spekulera, för det gåååår helt enkelt inte förstå!!

Det känns som att Jack inte minns, men att han iaf känner igen folket på planet litegrann, eller.. Det framgick liksom inte..
    Helt tydligt, så mår nästan alla skit om de inte får komma till ön. Jin är en otrevlig jä-el, Charlie åker dit, Kate åker dit, Locke kan inte gå, Rose är väl sjuk, osv..

Jag tror att Juliet skulle berätta för Sawyer att hon var gravid, men jag hoppas verkligen inte det, om hon nu dog..

Jag reagerade även över att Emilie de Ravin, som spelar Claire, stod med i rollistan, så henne kommer vi oxå få se igen verkar det som.

Som sagt, jag försöker att inte spekulera för mycket, men det är svårt.. Det här med templet orkar jag inte ens tänka på!

♥ LOVA & STINA ♥
  • Carisma95
    Flyssel skrev 2010-04-01 19:14:37 följande:
    Carisma: Ja det var Kate som stod bakom honom vid mos-luckan. Jag tänkte på det där med att Froghurt satt mellan dem på flyget, kan det vara nu han får den där viktiga betydelsen som producenterna talade om typ i säsong 1 eller när det var?! Och stackars Ben-Henry, han såg inte nådigt knäckt ut... Men visste han att rökmonstret var en "person" när han styrde den från källaren? Då lydde ju mr Man/rökmonstret honom, soch varför gjorde han det om han vet att Ben-Henry var Jacobs lilla knähund?
    Om vi nu antar att den svarta röken/mannen är ond och Jacob god, så vill väl den svarta röken att så många så möjligt går över till "the dark side". (Oj, nu låter det som Star Wars här). Men ni fattar nog vad jag menar?

Den svarta röken är väl mannen i de svarta kläderna som satt och pratade med Jacob på stranden i säsong 5 ? (Svart/vitt förresten). Och nu har han tagit Locke´s kropp?

Mibe: Därav menar jag, hade han velat döda Jacob innan hade det väl inte varit några problem?
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden LOST (tråd 19)- vi som vill spekulera själva! Spoilers undanbedes!