CosmicCat skrev 2010-04-01 08:41:23 följande:
Spännande twist med 2 alternativa händelseförlopp, men även jag fick känslan av att i stort sett alla hade fått ett bättre/lyckligare liv av att krascha på ön. Intressant också "verkligheten" utanför ön hade ändrats en liten aning, såsom att Desmond var med på planet och att Shannon inte var det och att Hurley hävdade att inget dåligt någonsin hände honom eftersom han var den mest tursamma killen i världen. En annan kul grej jag lade märke till var att killen som satt mellan Boone och Locke på planet var bifiguren "Froghurt"... jag är verkligen imponerad av att de får biroller och "döda" karaktärer att ställa upp i så stor utsträckning. Jag menar även Jacks och Hurleys föräldrar har ju spelats av samma skådespelare hela tiden, Lockes flickvän likaså och säkert fler som jag inte kan komma på just nu.
Jaså, var det han. Jag tänkte faktiskt på att det satt nån där och försökte se om det hade någon betydelse men kände inte igen honom!

tjötas skrev 2010-04-01 10:02:08 följande:
Jag hade en VÄLDIGT trevlig dröm om Desmond inatt! Totalt utan Lost-referenser... Mmm, han är min nya favvo
Ha ha! Lucky you!

Flyssel skrev 2010-04-01 14:50:29 följande:
Jag tyckte också att Jack verkade reagera när Desmond kallade honom Brother. Jag fattar inte om han är helt nollställd i minnet, om han kommer ihåg ön, eller om ö-livet aldrig har hänt i den här verkligheten.. Och jag tycker att det suger att Juliet verkar dö. Men jag vet inte om templet är något att önska heller, det verkar inte vara bra för personligheten... En annan sak - Om Jacobs nemesis kan bli svart rök och massakera folk, varför kan han inte döda Jacob själv? Jacob verkade ju försöka skydda sig genom att hälla aska runt stugan, men vad är vitsen med det om den snubben ändå inte kan komma åt honom? Och vad är Jacob för sorts varelse, kan han också anta någon annan skepnad?
Ja, det där med askan fick ju sin förklaring (delvis). Men som du säger, varför var Jacob tvungen att ha det runt stugan om den andre snubben inte kunde döda honom på egen hand?
Stackars B-H verkar helt förvirrad nu. Han som hade sån pondus för någon säsong sen!

Med sin djungelgurka och allt..
Vem var det som stod BAKOM Sawyer nere i den imploderade luck-hålet när han höll Juliette i sina armar? Jag spelade ju inte in så jag kan kolla igen. Var det Kate? Eller stod hon med de andra...?
Sen undrar man ju vad det var Juliet försökte säga till Sawyer innan hon dog?
"- I Have to tell you something important"...... Pang, död! Vadå cliffhanger?!
Och vad var det för blodigt märke/sår Jack hade på halsen när han "vaknade" upp på flygplanet??
Såååå mycket frågor. Blir galen snart! Fan, om inte säsongsavslutningen är bra!