• Dynah

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hittade också hit nu...från gamla tråden. Jag har ju bakat en pojke efter tre tjejer...jag grät när jag fick provsvaret från MKP, trodde lixom inte det var möjligt...

• Dynah
    rimi skrev 2010-02-24 11:22:56 följande:
    Dynah, försökte oxå baka pojke denna gång, har två flickor på 6 och 4 år. Följde ni "receptet" på killbak med att pricka in äl och så vad gjorde ni i såfalöl mer??
    Jag kollade med äl-test och när det gav utslag på em så gjorde vi det på kvällen, bakifrån. That's it! Trodde förstås aldrig att det skulle bli en kille, trodde jag hade nån slags "flora" i underlivet som tog kål på alla killspermier, men det funkade visst!
    Jag blev så förvånad och glad när fick se resultatet att jag grät. Jag var tvungen att logga in och ur flera ggr för att tro på svaret.
  • Dynah
    Valkyrian1 skrev 2010-02-25 21:28:20 följande:
    Hua, börjar tveka mer och mer nu när verkligehten börjar komma ifatt en. Har under alla grav. velat veta kön, men då -96 och -98, kunde man inte se kön. Det var inte så utvecklat UL då. Sen har de inte sett, eller så har det inte velat sagt nåt. Så allt detta känns såå overkligt. Jag har faktiskt varit och handlat 2 pojkset, mer törs jag inte. Jag har rensat ut all rosa plagg ur de sparade kläderna, men naturligtvis sparar jag det inom räckhåll;). Gubben tycker jag är nojjig, såklart hon inte såg fel. Han hade ju sett den inzoomade pungen och allt, men ändå....!!!! Jag kan INTE slappna av....Fattar inte varför. Ångrar kanske t.o.m att jag fick reda på könet. Jag kommer INTE bli besviken om det tittar ut en tös, det vet jag, men såå chockad. Men sen ska man förklara för alla, att nej det blev en flicka fast de sagt pojke....bla bla. Usch, vet inte....Ser mig själv som en tjejmamma, såklart. Jag kan ju detta med tjejer, men guud vad jag längtar efter en son:)Blir ju inte bättre av att läsa denna tråd heller: www.familjeliv.se/Forum-2-297/m50763211-1.htm...Tack för att jag fick "gnälla av " mig//
    Jag föreslår att du gör ett kön-UL i senare skede för att vara "säker".
  • Dynah
    TessanS skrev 2010-02-24 21:05:30 följande:
    Grattis till pojken!! Vad är MPK??
    Moderkakstest, som fostervattensprov fast de tar ett prov från moderkakan istället för fostervatten och det görs i ett tidigare skede, från vecka 11.
  • Dynah
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-25 11:25:43 följande:
    Är alla ni som gått på KUB över 35? Räknar de på året man är född eller när man har sin födelsedag? Hörde att det var mycket dyrare om man e under 35. Och jag fyller 35 i år...
    Jag valde att göra ett moderkakstest på en gång för att vara på den "säkra sidan". Det är man ju förvisso aldrig, men det är det mesta i alla fall JAG kan göra för att utesluta eventuella "fel".
    Usch så fel det låter när man skriver ner det....{#lang_emotions_embarassed}
  • Dynah
    TessanS skrev 2010-02-26 16:10:23 följande:
    Jag skulle nog oxå vara intresserad av det men i mitt landsting erbjuds inte det, hur går man tillväga då? Betalar man själv?
    Det kanske inte ens görs där du bor? Jag går på privat mödravård (kostar inget extra) och bad att få MKP direkt, är 39 så det var inga problem. Bor i Stockholm.
  • Dynah

Glömde säga att jag fick remiss till Karolinska. Själva testet utförs nog endast på stora sjukhus.

• Dynah
    freakout skrev 2010-02-27 10:12:00 följande:
    Wow!!! Har inte varit inne här på en liten tid och så är där många som plussat:GRATTIS till er alla!Vad härligt!!Och till er andra: *håller tummar och tår*Måste bara fråga en liiiiten fråga. Ni som lyckats skapa pojkbabysar, ja mitt på ÄL, mannen får gärna ta en kopp kaffe, mannen inte duscha varmt precis innan, kvinnan helst orgasm, bakifrån, ..Men Hur gjorde ni med det här med sex innan ÄL? "Sparade" mannen sig? Eller ni sexa på som vanligt (m skydd), och sen sexa på riktigt i själva skapandet? Ursäkta om frågan kommit upp tidigare och jag har missat den!
    Jag hade nog inte sex ungefär 5 dagar innan äl...fast vi körde utan skydd, blir det så blir det, i slutändan är ju vilket som välkommet ändå!
  • Dynah
    Valkyrian1 skrev 2010-02-28 14:28:01 följande:
    Ja, precis. Jag har en historia med stora barn. Nr 2 vägde 5000 g och var 58 lång, efter det blir jag igångsatt senast v.41. Så kommer nog göra ett till om 2 veckor. Jag har inte kommit över chocken ännu:) Vet ju inte(läs:törs inte tro) om det stämmer förren jag får träffa honom:) Men shit vilken känsla jag bär på ändå....Vill bara skrika ut till alla att vi väntar en pojke, haha. Men ska vara tyst som sagt tills vi sett honom
    Känner precis likadant!!
  • Dynah
    jennyfer skrev 2010-03-08 14:09:46 följande:
    Nej, men det är nära. Jag skulle gissa på att det blir positivt i morgon. (Teststrecken måste vara lika starkt som kontrollstrecket eller starkare, och det är inte ditt på bilden.) Sedan tar det ytterligare lite tid innan ägget släpper.Men, eftersom ni vill baka en flicka så är det väl bara positivt.
    Ska ni baka flicka rekommenderar jag ÄNNU tidigare...dvs nästan 4-5 dgr innan äl.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke