Inlägg från: Valkyrian1 |Visa alla inlägg
  • Valkyrian1

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

telma64 skrev 2010-07-19 10:15:32 följande:
    nej det blev inget plus
    Såå trist, TelmaGråter, jag hoppas såå att du snart får ditt efterlängtade Plus// Kram
    Tjejligan -96, -98, -99, -02, -08 och en prins -10
  • Valkyrian1

Jag håller med. Önskade mig en pojke, men några tankar om besvikelse hade jag inte, var bara att det skulle "ha varit roligt" med en pojke:) Allvarligare var inte mina planerDrömmer. Efter 5 tjejer MÅSTE man ju få tycka så, herregud, könet är helt oviktigt när det kommer till kritan. Allt handlar om kärleken och längtan efter ett, sitt barnHjärta. Nu fick ju vi en pojke, och det känns faktiskt, tro det eller ej, helt OTROLIGT, fortfarande efter 4 månader, så är det med det// Kram

• Valkyrian1

Hej!

Ojj, vilken aktivitet i trådenSkrattande, vad skoj. Som jag skrivit förrut är jag här och kikar ibland och läser det ni skriver. Spännande med nya oxå. Här har lilleman hunnit bli 4 1/2 Månad, men känns som igår man hängde härGravid

Ang. magar, så bar jag alla tjejer lågt och med pojken högtGlad, så där stämde det iallefall.
     Håller mina tummar här, för alla som hoppas bli gravida, alla som ska på UL och alla er andra oxåFlört// Kram

• Valkyrian1
    Julias mamma07 skrev 2010-08-04 19:55:24 följande:
    Hej!
    Har en fråga till er experter *ler*: vilka knep och tips har ni om man vill baka en kille? Har skumläst lite inlägg men bara hittat tips på tjejbakning!
    Sex på ÄLdagen, bakifrån, med orgasm, är det kortfattatSkrattande, Lycka till//
  • Valkyrian1

Äsch, vet inte hur jag skriver ibland:) Jag menar, kortfattat, sex på Äldagen, bakifrån och att få orgasm, det är väl grundpelarna, sen finns det ju de som ändrar kost och så, men det är jag inte så informerad om så där törs jag inte svara på:)

Lycka till//

• Valkyrian1
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 19:41:25 följande:

Magen innan Ultraljudet =)  Ultraljudet gick bara bra, å vi fick hon som förlöste min 1.a son som kollade (annars har man en rutinbarnmorska ja haft på mina 2 tidigare Rul. VI fick 4 bilder av henne

Könet kollade vi, o när hon satte ner för o börja se de vitkiga först så sa hon HOPPSAN typ.. å ja haja varför o såg könet direkt =)   HjärtaVi väntar en POJKEHjärta

Det roliga var att när hon kolla när bf blir så sa hon NYÅRSAFTON....!!! SÅ jag är i 18+5 sa hon...

Hennes förklaring är att när ägget o spermierna smälter samman tar de en viss tid. SEN när det implanteras så går det fort.. därav mitt bf.. men äl va ju när ja testa.. å då e mens-bf senare.. MEN de e på nyår filma också såklart. Ska ditt i v,.28 pga koll av moderkakan. (så gör vi tul samtidigt)
    GRATTIS till pojken, skönt att allt såg bra ut. Jag hade oxå bf datum på nyårsafton när jag väntade yngsta flickan, hon hade dock förstånd att vänta några dagar tillFlört Supergrattis//
  • Valkyrian1
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 19:53:48 följande:
     JA du lär ju veta hur de känns o få samma kön om o om igen haha.. Undra när flickan skulle kommit
    Hihi, jadu, du får prova dig fram för att få svaretDrömmer
  • Valkyrian1
    rimi skrev 2010-08-24 09:02:04 följande:
    Hej skrållan,  jag var  på ett tillväxt ul i går fö ratt kolla storleken på bebben, va även för 2v sedan och då beräknades den till -19% på kurvan, då frågade jag inteom kön eller nåt, bm var så fokuserad på att mäta och räkna rätt och det var ju det viktigaste. Vi har ju försökt baka pojke som du kommer igåg och igår när jag var där var det verkligen svårt att se nåt överhuvudtaget, bebben har växt till sig rejält. När hon skulle mäta lårbenet tyckte jag mig se svart mellan benen, inga streck som man har läst om att det ska vara utan svart skugga typ. Du som har erfarenhet av detta tidiagre vad tror du att det kan va, tjej ekller kille?  
    Hej Rimi!

Nu vet jag inte vilken vecka du är i, men när jag var på ett tillväxtul i v.36 så såg hon tydligt pungkulorna. Hon sa att det är svårt att missa könet på en tillväxt, genom att de mäter lårbenet. Speciellt om det är en pojke:)Men detta är nog runt v. 31-36.

Kram
  • Valkyrian1
    rimi skrev 2010-08-25 14:59:59 följande:
    Skrållan och  Valkyrian ( kul att höra från dig, hoppas allt är bra med lilla prinsen och tjejerna oxå såklart). Jag är i v.33 och jag frågade inte specifikt  om könet på TUL för hon var så koncentrerad på att mäta rätt, de uppskattade ju min bebis till bara 1400 gram i v.31 men nu som tur var har h*n gått upp till 1900gram. Jag såg den svarta skuggan mellan benen då bm mätte lårbenet men jag tycker att det var svårt att se nåt överhuvudtaget, var nyfiken på om ni hade nån teori kring skuggan....
    Skrållan jag hoppas att det blir en liten tjej för din del när du nu ösnakr det så mycket, lycka till den 6 sept
    Allt bra med prinsen, som nu är 5 månader:) Allt bra med tjejligan oxå;). När vi gjorde Tul, så såg jag oxå "skuggiga" partier, men kan säga att jag direkt såg pungkulorna, utan att jag vågade se det då. Men tänkte ju inte på det då, för nästan direkt då frågade vi ju och då zoomade hon in pungkulorna och sa att det var en pojke, men det såg aldrig för jag började ju gråtaDrömmer. Sen när jag gjorde en snabb tul i v. 38 på förl. såg jag även då, nästan direkt då hon mätte lårbenet pungkulorna, men vågade verkligen inte berätta vad jag såg, man tror ju liksom inte att man kan se sånt. Men med facit i hand vet jag ju det. Till mig sa en läkare att det helt beror på HUR bebisen ligger, även när de mäter lårbenet. Jag har gjort MÅNGA ul och Tul, men aldrig sett könet, så det stämmer nog att det är lättare att se om det är en pojk, men som sagt, beror ju oxå hur pass villig bebisen är att visa upp sig;) Jag önskar dig lycka till oavsett könGravid. Tänk, redan v.33....hjälp vad tiden går fort//
    Kram
  • Valkyrian1
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-08-26 23:02:38 följande:
    Hej!

Tänkte meddela att våra tvillingflickor tittat ut! 
    I v 31+2, det är därför jag inte varit här på ett tag..

Vattenavgång kl 16 förra torsdagen och helikoperfärd till Linköping,allting va jättelugnt och jag trodde de skulle kunna stanna några dagar till. 

Men kl 05 fick jag lite molvärk och 05.45 hade jag aktivt värkarbete. Första flickan kom 07.09 sen stannade det av lite och nästa flicka kom 07.49

Förlossningen gick jättebra och jag är jättenöjd! 
    Flickorna mår bra låg bara i CPAP de första timmarna utan extra syrgas. Nu har de solat och ligger i värmebädd!

Ena flickan har t.o.m ammat lite! 
    Så jag och läkarna är jättenöjda med dem!

De vägde1428 och 1565g och va 40 resp 42 långa. 

Nu är vi hemma i Visby och ligger på Neo där.
    Neo är ju inte jätteroligt men flickorna behöver ju konstant tillsyn och möjlighet att växa på sig. Men hoppas det går fort! 

Kram från mej! 
    SUPERGRATTIS!!!! Härligt att läsa att töserna mår braHjärta// Kram
  • Valkyrian1
    Vix skrev 2010-09-01 21:51:32 följande:
    Tycker det är lite jobbigt. Känns som jag inte är gravid alls över huvud taget. Med mina pojkar så mådde jag illa ifrån typ dag ett och hade INGEN energi från dag 1. Nu är jag i vecka 5 och har precis jobbat i 15 timmar och känner mig superpigg fortfarande Mår inge illa. Fick ha åksjukearmband då jag känne mig åksjuk med båda pojkarna. Kan väl hoppas att det är en tjej där inne som gör det lätt för mamma den här gången :-P
    Alltså, nu ska man ju inte spekulera i kön, kanske;), men så var det för mig. Mådde helt tvärtom med pojken. Mådde illa, hade ont, svårt att gå, halsbränna osv osv. Helt tvärtom när jag väntade töserna:) Lycka till//
  • Valkyrian1
    skrållan1978 skrev 2010-09-06 12:01:28 följande:
    UL gjort nu=) Vi ska få en POJKE=))))))
    Grattis till pojkenSkrattande
    jennyfer skrev 2010-09-06 13:54:07 följande:
    Hejsan! Kan meddela att i onsdags den 1/9 kom vår lilla PRINS! Han kom på utsatt datum och är världens sötaste, godaste, finaste, gulligaste och underbaraste lilla bebis. Båda storebröderna avgudar honom redan och mamma & pappa kan inte titta sig mätta på underverket!
    Åhh, grattis till pojken du med. Härligt att allt gick braSkrattande
  • Valkyrian1

Hihi, jag har "hängt" med här i 6 månader ytterligare här nuSkrattande Skriver ju inte så mycket, men läser allt och följer allaDrömmer.

• Valkyrian1

Love83: WOW, tvillingarSkrattande
    Skrållan: Det är ju verkligen på g nuDrömmer

Här är lilleman 6 månader nu och det är full rulleKyss.

Såå spännande att följa er alla härBaby Kram och lycka till alla//

• Valkyrian1
    rimi skrev 2010-10-13 14:37:03 följande:
    tack för gratulationerna Lycktan och påväg mot syskon !! Syrrorna är överförtjusta i sin lillasyster trots att de önskade sig en lillebror "för att pappa inte ska va ensam kille". Nu tror jag inte ens att de tänker på pappa utan är upptagna med att hjälp mig med den nya bebisen. Sorgen över att inte få uppleva en pojke lägger sig otroligt fort som jag skrev tidigare, det som känns allra jobbigast är omgivningens reaktioner, att de nästan tycker synd om en för att det blev en tredje tjej, dessutom ska alla beklaga sig för mig om detta, att de tycker at det var tråkigt at det inte blev en pojke. Förstår inte att folk orkar bry sig och inte kan uppskatta att man överhuvudtaget lyckas bli gravid och att man föder fram ett FRISKT och efterlängtat barn, tur att man har all kärlek och omtanke från sin man och sina barn ....Lycka till med era graviditeter  
    GRATTIS till flickan!!!! Jag vet exakt det du skriver. Det sårar att folk ska påpeka och beklaga att man fått ytterligaren en tjejFörvånadHelt sjukt!!!! Herregud, man är ju överlycklig för sin lilla bebis, vem bryr sig om kön då???? Grattis igenSkrattande// Kram
  • Valkyrian1
    Röd ros skrev 2010-10-19 13:05:01 följande:
    Tillbaka från Ul och det visade sig att vi väntar en liten pojke...=) Tjejerna va helt till sig över att de ska få en lillebror, J va så glad att han började grina..och jag jag åkte direkt till affären och handla lite pojkkläder..
    GrattisSkrattande//
  • Valkyrian1
    skrållan1978 skrev 2010-10-21 20:06:33 följande:
    hej! Nu är vi hemma från bb=) han föddes i går den 20 okt, 16.06, vägde 3650 gr o 51 cm lång=) söt som socker=)
    Åhh, grattis skrållanSkrattande. Som sagt MYYYYS på, tiden går för fort, min lilla plutt blir ju redan 7 månader imorrn.//
    Hoppas allt gick braBaby.
    Kram//
  • Valkyrian1

Grattis till bebisarna. Härligt att vi är så många så fått våra efterlängtade älsklingarHjärta. Väntar oxå på spänning när nästa bebbe tittar utBaby. Trevlig helg alla// kram

• Valkyrian1
    Miffi skrev 2010-11-25 13:09:08 följande:
    I natt kom våran älskade Nellie Kan inte fatta att vi har två fina pojkar och nu en dotter. Nu känns hela familjen komplett. Nu ska jag bara mysa i min bebisbubbla
    Åhh, GRATTIS Miffi!!!!SkrattandeÄntligen har du din bebis hos digHjärta. Myyyys nu. Hoppas allt gick bra. Kram
  • Valkyrian1

GOD JUL på er allaTomte//

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke