• rimi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

VAAALLLL....e det sant, GUD va roligt stort stort Grattis till den kommande pojken!!!!
    Spring iväg och köp en söt blå body eller sparkdräkt, för visst ska du tro på bm ord..
    Hoppas jag också får uppleva detta....Kram Kram{#lang_emotions_laughing}

• rimi

valkyrian, nu har jag tid att skriva mer, var på jobbet när jag gratuelerade innan. Jag är verkligen glad för er skull, en pojke, det måste kännas overkligt efter 5 tjejer, hur reagerade din man försten?

Jo och nu vill jag veta exakt hur ni "gjorde" denna pojke, sexa ni samma dag som äl testet visade utslag, hur lång tid efter, gjorde ni nåt dagen därpå, ställning, diet osv, förlåt att jags täller så många frågor, du får låta bli att svara om du inte vill, men eftersom jag också längtar efter en pojke vill jag kolla av om vi körde samma "recept". börjar känna att det finns hopp för oss med nu när ni fått reda på att det är en pojke...Kram

• rimi
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-02-22 12:22:02 följande:
    Vi gjorde det mesta enligt "receptet", men jag hade dragit in på varma baden o han bara dushade istället! Men det var ju det här med dagarna innan... för jag trodde jag skulle få ÄL på dag 14 och fick det på dag 11 el 12 o då hade vi bakat på dag 10, så det blev kanske lite väl nära! Får hoppas att tranbären kompenserade upp det!!Så summa summarum blev det, tranbärstabletter + tranbärsjuice på ÄL dag, bisolvon, magnesium, minskade på saltet, o killen drack inte kaffe ngra dagar innan o sen hade vi sex ca 4 + 1-2 dgr innan...
    Då hoppas jag på att det blir en liten tös denna gång, håller tummarna!
  • rimi
    jennyfer skrev 2010-02-24 08:01:20 följande:
    jag googlade på det och hittade detta: Är mamman sugen på: Choklad, salt, lakrits à Pojke Är mamman sugen på: surt, frukt, grönsaker àFlicka Jag är alltså jättesugen på frukt och grönsaker men vill absolut inte äta choklad. Får se om det bara är skrock...
    Hej Jennyfer, jag är i vecka 9 nu och är verkligen sugen på en massa salt och lakrits chips, popcorn och riktigt salt mat hela tiden. Jag har två flickor tidiagre och vid första gravidtetet kommer jag tydligt ihåg att jag hela tiden var sugen på surt, kunde äta citron bara så där. Det kanske ligger något i detta, vi får se när bebisen ploppar ut, hoppas verkligen på en liten kille denna gång!!
  • rimi
    Dynah skrev 2010-02-23 20:30:10 följande:
    Hittade också hit nu...från gamla tråden. Jag har ju bakat en pojke efter tre tjejer...jag grät när jag fick provsvaret från MKP, trodde lixom inte det var möjligt...
    Dynah, försökte oxå baka pojke denna gång, har två flickor på 6 och 4 år. Följde ni "receptet" på killbak med att pricka in äl och så vad gjorde ni i såfalöl mer??
  • rimi
    jennyfer skrev 2010-02-24 12:19:51 följande:
    Håller tummarna för att du väntar en kille! Jag har iofs inga problem att äta chips, men är nog inte lika sugen p ådet. Lakrits däremot är fortfarande grymt gott. Se där! Det tyder ju på att det är skrock.Just nu ser jag nervöst fram mot KUB/NUPP-testet i morgon. Hoppas verkligen att allt är som det ska där inne. Det är i a f full fart nu. Började känna lite redan för två veckor sedan (v11) och nu känner jag dagligen hur det studsas runt i magen. =)
    Då får du alltså också reda på könet imorn eller?
  • rimi
    Valkyrian1 skrev 2010-02-25 21:28:20 följande:
    Hua, börjar tveka mer och mer nu när verkligehten börjar komma ifatt en. Har under alla grav. velat veta kön, men då -96 och -98, kunde man inte se kön. Det var inte så utvecklat UL då. Sen har de inte sett, eller så har det inte velat sagt nåt. Så allt detta känns såå overkligt. Jag har faktiskt varit och handlat 2 pojkset, mer törs jag inte. Jag har rensat ut all rosa plagg ur de sparade kläderna, men naturligtvis sparar jag det inom räckhåll;). Gubben tycker jag är nojjig, såklart hon inte såg fel. Han hade ju sett den inzoomade pungen och allt, men ändå....!!!! Jag kan INTE slappna av....Fattar inte varför. Ångrar kanske t.o.m att jag fick reda på könet. Jag kommer INTE bli besviken om det tittar ut en tös, det vet jag, men såå chockad. Men sen ska man förklara för alla, att nej det blev en flicka fast de sagt pojke....bla bla. Usch, vet inte....Ser mig själv som en tjejmamma, såklart. Jag kan ju detta med tjejer, men guud vad jag längtar efter en son:)Blir ju inte bättre av att läsa denna tråd heller: www.familjeliv.se/Forum-2-297/m50763211-1.htm...Tack för att jag fick "gnälla av " mig//
    val...klart du få gnaälla av det,d et är därför vi finns här. Jag försötår verkligen din längtan efter en pojke, här har du en till som känner likadant...
    Jag förstår din osäkerhet att det verkligen skulle vara en pojke, men tänk på att de fastiskt inte brukar säga könet om de inte ser det ganska tydligt, de vill väl heller inte lura någon, särskilt inte då hon vet att du redan innan har 5 tjejer (fast det kaske du inte sa). Jag har flera vänner som tagit reda på könet och ingen har fått felsvar, så nog kan du lita på detta, men så klart verkligt blir det ju inte förrän du har honom liggande vid bröstet {#lang_emotions_wink} Kram
  • rimi
    Lilla Fjun skrev 2010-02-25 10:52:43 följande:
    Varit på KUB nu och fick bra resultat Så skönt! Vet att det visserligen bara är en sannorlikhetsberäkning och bara säger hur stor risken är men det känns bra ändå och kul att få se den lille/a som inte ville ligga still utan vevade runt hela tiden.
    Skönt att det gick så bra, lycka till med allt framöver...
  • rimi
    jennyfer skrev 2010-02-26 07:55:01 följande:
    Jag var 30 resp 32 när jag gjorde NUPP på med mina två förra (jag var 31 resp. 33 vid BF) och det kostade samma som nu: 150 kr
    jennyfer, varför fick du göra det fast du inte var 35 år, det är väl inte vanligt. Jag är 31 nu och inte blivit erbjuden något annat än rutin UL ??
  • rimi

valkyrian..

ville bara säga att det med panikattacker är vanligt vid förlossningen, känner igen mig själv då jag fick min första panikångestattack och riktig dödsångest vid förlossningen med första barnet. Det gäller att veta vad dessa attacker grundar sig i, alltid något som triggar ihåg dem tex ljud, plats eller tanke. Personer som upplevt ångest är ju väldigt känsliga för kroppsliga symtom och har nåpgot triggat igång lite oro så är man där och känner av kroppen,,,hjärtklappning, andnöd, yrsel svettningar. Men själva anlöedningen till attacken är att man tillåter sig själv att tänka katastroftankar då man känner av de kroppsliga symtomen,,tex om man har hjärtklappning så far tankarna till att man kommer att få en hjärtattack eller att det är något annat fel på hjärtat, blir man yrslig så tror man att man ska falla ihop i en hög ute osv....Lösningen är att tillåta sig att känna detta utan att försöka hindra symtomen och inte ta till några säkerhetsbeteenden tex dricka vatten eller öppna fönster när man känner andnöd,,,och framför allt att utsätta sig för det man tror att man får ångest av, i ditt fall ytterligare en förlossning, jag tror att det kommer gå jättebra och förhoppningsvis försvinner panikattackerna fäör gått......

Lycka till och kram {#lang_emotions_laughing}  

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke