• Dynah

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Klaraah skrev 2010-03-08 16:28:54 följande:
    Om man inte har så bråttom att bli gravid och väldigt gärna vill ha en tjej så ska man göra det 4-5 dagar innan äl. Annars är sista dagen 3 dagar innan äl, dvs i dag för din del. 1-2 dagar innan verkar det vara 50/50 vad man får. På ägglossningsdagen och dagen efter ska man sexa för kille.
    Kan inte annat än hålla med. Kan man chansa och inte har bråttom så är 5 dagar optimalt ju!
  • Dynah
    lajm skrev 2010-03-15 21:21:30 följande:
    Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
    Jag kan ge både positiva och negativa omdömen. När barnen var små, då var det riktigt skit-jobbigt. Jag kan tänka mig att det till och med är jobbigare än med tvillingar eftersom barnen hela tiden är i olika faser...och det var tungt att vara gravid med en bebis att ta hand om.
    Idag, när mina tjejer är 6 respektive 4,5 leker dom för fullt! Klart att de bråkar ibland med de är så nära varandra och har redan bestämt att de ska bo i samma hus när de blir stora. De är aldrig ensamma och leker med varandra nästan jämt.
    Och är det tätt mellan barnen tror jag bara att det är en fördel med samma kön.
  • Dynah

Apropå storlek på bebisar, när de föds är väl pojkar generellt större än flickor, eller...?

• Dynah

En annan fördel med barnen tätt upplevde jag imorse. Personalen på fritids hade inte kommit i tid (ev sjuk eller försovit sig) och min yngsta går fortfarande på dagis så jag fick lämna in båda barnen där!
    Hur de andra föräldrarna gjorde med endast fritidsbarn vet jag inte.

• Dynah
    Getingflicka skrev 2010-03-29 13:04:27 följande:
    Hej!! Jag har läst i den här tråden länge nu men inte skrivit något.. Undrade bara om jag fick vara med.Jag och min sambo har fem killar totalt. Han har två sen innan och jag har en sen innan. Och två gemensamma.Marcus 16, Billy 13, Niklas 10, Hampus 3, Filip blir 2 i sommar.Vi väntar nu med spänning på våran 6a Enligt RUL så är det till 90% en liten tjej denna gången. Jag blev helt chockad när BM sa detta.Denna lilla var inte alls planerad men efter en enda "miss" en enda gång så visade det plus så då kändes det ändå som att det var meningen på nåt sätt...Jag har BF 1a juni.Ända sen jag fick mitt första barn för nästan 10 år sen så har jag önskat en liten flicka men jag har varit helt inställd på att jag/vi bara kan få pojkar. Men jag vågar ändå inte ta ut något i förskott och shoppa loss med en massa rosa kläder utan väntar med det till jag har kläckt :)
    Jag har 3 tjejer sen tidigare, väntar nu en pojke. Trodde inte jag kunde få pojkar men är nu övertygad om att allt har med tajming att göra. Flickor blir till när man inte riktigt förväntar sig det, dvs man har sex andra tider än ägglossning och så överlever tjejspermierna längre och vips, har man en flicka. Denna gång körde jag med äl-stickor och hade sex så nära äl som möjligt. Vips, nu väntar jag en pojke!
  • Dynah
    Valkyrian1 skrev 2010-04-03 17:06:00 följande:
    Genom att verkligen planera denna gång. Började med ÄL stickor. Så på ÄL dagen, sex bakifrån med orgasm. Inget annat. Jo, utförde ett skrock. La väldigt pojkrelaterade verktyg under sängen, tex hammare och skruvmejsel. Läste det skrocket nånstans, att de gjorde så förr i tiden, kunde inte låta bli. Sen vet man ju inte om det var slumpen, men tror inte det efter 5 tjejer. Tror vissligen inte på skrocken, det var en kul grej bara, men resten....// Kram
    Jag gjorde likadant, sex bakifrån på äl-dagen, fast verktygen skippade vi. Men nu när jag tänker efter så har vi gamla vapen (typ svärd och sånt) liggandes under sängen, de ska egentligen upp på någon vägg men jag tycker de är så fula så de har blivit liggandes under sängen. Kanske kan de jämställas med verktyg...?
  • Dynah
    lajm skrev 2010-04-05 20:05:32 följande:
    Skrållan - Jag mår också bra denna graviditet. Kan inte förstå det. Är galet hungrig hela tiden. Måste äta med jämna mellanrum annars känns det som att jag ska svimma. Har dessutom en del finnar i hårbotten. Har aldrig haft finnar förr, inte ens som tonåring.. Men med sonen så mådde jag illa heeeela graviditeten. Undra just vad det är därinne. Kille eller tjej? Är så nyfiken så jag håller på gå sönder.. Ha ha..
    Gissar på tjej...har mått sämre med pojken än med flickorna men hade nog fler finnar och hudproblem när jag väntade flickorna än nu. (tänk på att allt är ju individuellt så det bästa är ju att vänta till RUL...)
  • Dynah
    na96gen skrev 2010-04-06 08:34:48 följande:
    Jag känner mig fortfarande osäker om hur man skall gå tillväga för att ev lyckas 'baka' en tjej. Det jag provat är : Bisolvon, tranbärstabletter (full dos) + tranbärsjuice (för att det är så gott) Matmässigt har jag inte ändrat något Kanske dax ? För det verkar inte vilja fungera för oss just nu... Vilket är ditt bästa tips / råd för att baka en tjej (vet att jag frågat innan men känner en stark oro om jag fattat rätt ....)
    Sex 5 dagar innan äl, absolut INTE på äl-dagen...
  • Dynah
    våranstjärna skrev 2010-04-08 09:02:33 följande:
    na96gen- jag antar att man "kör på" dagarna efter mens tills stickan visar på äl...??? borde vara så
    Fast helst sluta INNAN stickan visar ÄL...knepigt.
  • Dynah
    telma64 skrev 2010-04-15 16:22:31 följande:
    du som har både pojkar och flickor har du märkt någon skillnad om magen kommer fort vid något speciellet kön??
    Jag pratade just om detta med min BM idag. Jag har 3 flickor och väntar nu en pojke. Hade jag inte vetat att det var en pojke skulle jag vara bombsäker på att det är en flicka därinne. Inga skillnader alls!!
  • Dynah
    Getingflicka skrev 2010-04-18 10:57:51 följande:
    Ja, denna lilla bebis var inte planerad alls. Och det kanske var just det som var hemligheten att inte ha nån koll på ägglossningsdagarna överhuvudtaget....
    Det är mitt trick oxå... 
  • Dynah
    skrållan1978 skrev 2010-04-19 20:25:37 följande:
    hej allaFick  en tid på onsdag o kolla magen,,,, hon sa man inte kan få en akuttid bara för man e orolig,,,, o blöder... hon sa att jag ska avvakta o se o e det mf så sköter kroppen det själv... så här sitter jag- orolig som faan o mste vänta tills onsdag.... =(( mår inte bra nu...........
    Dåligt, och det får man visst det! Det är bara att åka in till gynakuten, gjorde jag i Stockholm, KS i Solna.
  • Dynah
    Alex 86 skrev 2011-03-21 21:37:11 följande:
    Hej hej! Har skummat igenom er tråd, spännande! Håller tummarna för alla som försöker! Har en liten underbar prins på 8 månader nu, Sitter å tänker på syskon, inte än på ett tag men kanske om ett par år. Skulle som många gärna vilja ha en av varje så en flicka gärna. Självklart blir vi glada för vad som men ja, ni kanske förstår! Har inte kunnat läsa allt, så har ni några snabba tips om man vill ha en flicka? H
    6 innan äl, mina tjejer blev till oplanerade, dvs jag hade sex när jag trodde det var "säkert": Pojken blev till på äl-dagen!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke