lajm skrev 2010-03-15 21:21:30 följande:
Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
Jag kan ge både positiva och negativa omdömen. När barnen var små, då var det riktigt skit-jobbigt. Jag kan tänka mig att det till och med är jobbigare än med tvillingar eftersom barnen hela tiden är i olika faser...och det var tungt att vara gravid med en bebis att ta hand om.
Idag, när mina tjejer är 6 respektive 4,5 leker dom för fullt! Klart att de bråkar ibland med de är så nära varandra och har redan bestämt att de ska bo i samma hus när de blir stora. De är aldrig ensamma och leker med varandra nästan jämt.
Och är det tätt mellan barnen tror jag bara att det är en fördel med samma kön.