Inlägg från: ÄlsklingsAdam |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsAdam

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

telma64 skrev 2010-04-19 18:48:47 följande:
    Är det någon som vet hur det är med tvillingmamman här inne? länge sedan hon skrev??
    Om du menar mej så är jag här och kikar ibland!
    Har bara varit såååååå sjukt trött och mått dåligt! Nedstämd,orkeslös,mått illa..(dock ej kräkts) etc....
    Men det börjar kännas lite lättare nu,är ju redan i v 15 !!!!!???? Hur gick det till liksom!?
    Har varit på flera ul och allt ser bra ut med de små! Redan fått ganska stor mage och gått upp vikt..vågar inte tänka på vart det kommer sluta! Ha ha!
    Kram
  • ÄlsklingsAdam
    skrållan1978 skrev 2010-04-20 11:43:57 följande:
    tack för era lugnande ord allihopa=) Det värmer så.. I morgon ska jag äntligen få veta, idag blöder det knappt ngt alls, bara lite brunt få och då , har dock mensvärk men är svårt om den har o göra med blödningen eller inte då jag haft mkt mensvärk av o till sen vecka 9-10. Fick min seans idag och hon kom åt mitt innersta jag, kan verkligen rek att göra detta, man får vägledning o hur man mår innerst inne vad man undrar över i stor med livet, fick dessutom veta att hon såg en liten flicka ska komma till oss med en krigarsjäl, krigarsjälen står för att hon kommer få kämoa i vår stora familj då hon blir barn nummer 7. Och även att krigarsjälen står för att hon är en kämpe och är stark som person och en stark vilja.  Mer än så sa hon inte om mitt barn och att jag ska lita på min inre intition och att jag själv har den här kraften som jag kan utvecka ännu mera, jag måste bara våga lite på vad jag känner och upplever i livet! såå givande och fick mig att inse MKT=) Nåväl, halv 2 i morgon är det gynkliniken för mig, då får jag förmodligen veta varför jag blöder och om bebisen mår bra.. kram på er alla!!
    Gick du till någon eller va det via telefonen? Låter spännande! Vill oxå!
    Lycka till imorgon!!
    Kram
  • ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-04-20 16:13:58 följande:
    ja jag menade dig, kul att följa allahär inne när man själv väntar på BIM varje månad.. alltid hoppas jag att jag ska få ett plus.. inatt drömde jag att jag födde två tvillingpojkar men det kanske var dig jag drömde om då istället?? )
    Ja det är garanterat pojkar även denna gång!
  • ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-04-23 19:16:30 följande:
    jag har blivit moster till en liten flicka, nu längtar man ju ännu mera efter en egen liten plutt, att det ska vara så j...la svårt att bli gravid en tredje gång..
    Ja det är ju märkligt när man så gärna vill!!
  • ÄlsklingsAdam
    Väntan på en liten skrev 2010-04-24 11:08:44 följande:
    Jag är så less på det där påståendet och det är bara en myt.Hur kan tänkandet påverka ens förmåga att bli gravid? Då skulle vi ju inte behöva ha p-piller, spiral osv då kunde vi ju sätta igång tankeverksamheten då.
    Det kanske inte är så för alla men en myt är det ju inte direkt.... SÅ många par som försökt med allt i många år,sen adopterar de barn och vips är de gravida!
    Det har hänt MÅNGA gånger........
    Men men..
  • ÄlsklingsAdam

Hej alla glada! En lite uppdatering från mej,varit på ul idag och tvillingarna mår hur bra som helst,växer och frodas!

Jag däremot har pajat ryggen, antagligen pga rörligt bäcken. Bäckenet har roterat och klämmer på ichiasnerven,så jag går med tens och kryckor... Det hände i tis morse och o igår började det kännas lite bätttre..hoppas hoppas!
    Fortfarande övertygad om att det är 2 pojkar därinne...fick för mig att jag såg en lite snopp! Men jag är inte så duktig på sånt där så vi får väl se!
    Grattis PÅ Väg Mot Syskon till plusset!
  • ÄlsklingsAdam
    skrållan1978 skrev 2010-05-09 18:22:04 följande:
    här är bilden, på könsknölen=)vecka 14+6
    Jag är inte heller ngn expert på ul bilder,men är det där verkligen könet? Jag tycker mer det ser ut som det andra benet som går uppåt och därför har hela benet hamnat "ur" bild. Då bilderna är 3 dimensionella. Sen tycker jag man ser foten uppe till höger?
    Tycker könet verkar lite högt placerat i förhållande till bebisens kropp? Väldigt nära naveln liksom?
    Sitter inte könet ngt längre ner?
    Men som sagt jag är INGEN expert...
  • ÄlsklingsAdam
    skrållan1978 skrev 2010-05-12 14:13:15 följande:
    tack för gissningar, har skrivit ner, läggerin en bild på fina bebis här=)
    Definitivt en tös! Hon har ju "hamburgaren" mellan benen och vinkeln är ju helt rak mot ryggraden. Tom lite ner....
  • ÄlsklingsAdam
    Miffi skrev 2010-05-17 18:39:07 följande:
    Någon som testat ringtest? Jag gjorde det under förra veckan tre ggr med samma resultat så jag hoppas ju nu att det stämmer. Så här fick jag: Flicka ,pojke ,pojke ,flicka Den första vet jag ju inte eftersom det var en abort men dom två andra har ju stämt. Så nu får vi se om det blir en flicka Tycker det är skumt att det blir samma resultat alla gångerna.
    Det värsta med ringtestet är ju att det står olika på olika sidor! 
    På vissa är pendling flicka och cirkel pojke och tvärtom,så det är ju svårt att veta vad man ska tro...
  • ÄlsklingsAdam
    skrållan1978 skrev 2010-05-31 10:55:26 följande:
    Hej alla=) fick en akuttid på specmödra idag för o kolla magsäcken på UL, jag har vart sååå orlog hela helgen så jag fick komma dit idag, o NUU hittade dom magsäcken!!!!!!!!!! stor o fin o tydlig=)))) en frisk liten bebis=))) grät av lycka när vi kom ut ur UL-rummet, fick en bild med mig hem å bebisen, ser ut som h*n skrattar=) såg inget kön idag heller, men jag är sååå lycklig att liten därinne mår toppen=)))
    Grattis till de goda nyheterna! 
    Varför är du helt plötsligt helt säker på en pojke? Hade inte du 2 expertutlåtanden som sa flicka?
    O tyder inte ulbilderna på att det är en tjej,med de tecken som är för tjej?
    Bara nyfiken...
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke