Inlägg från: LukasoViktorsMamma |Visa alla inlägg
  • LukasoViktorsMamma

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Miffi skrev 2010-03-22 10:01:02 följande:
    Jag har precis PLUSSAT! Skulle bara testa för att jag hittade ett sista test och det blev positivt.Är i chocktillstånd.....Hoppas att liten nu vill stanna

Åhh GRATTIS, e så glad för din skull!!

Valkyrian: Lycka till idag {#lang_emotions_smile}

• LukasoViktorsMamma

En fråga till er alla!

När ni har varit på ultraljud med era tidigare flickor och pojkar, har ni då fått BF tidigarelagt eller senarelagt????

Har nämligen fått för mig att man får datumet tidigarelagt med pojkar och senarelagt med flickor, kan det stämma???

• LukasoViktorsMamma
    Valkyrian1 skrev 2010-04-07 18:10:11 följande:
    Jag har alltid blivit bakåtflyttad vid alla mina grav. Som mest nästan 3 veckor!!!! Med pojken endast 4 dagar. Men annars ingen skillnad. Håller alla tummar och tår nu för att knodden stannar kvar. Vid min grav. med femte tjejen hade jag en blödning i v.8, och det gick ju ändå bra. Så jag håller på dig nu.// Kram
    Valkyrian, vad menar du med bakåtflyttat? Är det att du fått ett tidigare datum för BF?
  • LukasoViktorsMamma
    Miffi skrev 2010-04-07 17:50:30 följande:
    Har en lite blödning nu när jag var på toa Usch vill inte ha missfall.... Ska ringa kvinnokliniken imorgon om det inte slutarSnälla lilla ärtan stanna kvar hos mig....
    Hoppas, hoppas för din skull att den lilla stannar kvar! Men jag tycker du ska se till att få det kollat, även om allt e bra så e d ju skönt att veta det. Min gynekolog sa att om man ser att hjärtat slår och att barnet inte är tillväxthämmat så e det 99% (tror jag det var) chans att man får en liten bebis, och det var i v 8. Så sök privat om du inte får komma in till kvinnokliniken tycker jag! Kramar..
  • LukasoViktorsMamma
    Miffi skrev 2010-04-09 17:43:07 följande:
    Nyss varit på vul och allt såg bra ut såg ett litet hjärta som pickade för fullt Är så lycklig över att vill stanna i min
    Åhh, så glad för din skull! Om hjärtat slog så kan du ju känna dig lugn nu, åhh så skönt!
  • LukasoViktorsMamma

Jag köpte också lite gravidbyxor idag, tycker de klämmer lite med de andra... jag e i v 13 nu o jag har väl inte direkt någon formad gravidmage men jag är väldigt upsvullen, ser tjockare ut tycker jag. Men jag tänkte försöka vänta lite till med att berätta på jobbet, men d blir ju svårare o svårare  o dölja, men d kanske bara e jag som tänker på det förstås.

När berättade ni/tänker ni berätta på jobbet???

• LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-04-11 21:16:17 följande:
    ang att ligga kvar eller ej efter sex, tidiagre har jag gått upp hela tiden och jag har två flickor. men denna gång fick jag tipset att ligga kvar på höger sida då jag berättade att jag ville föröska mig på att baka pojke,,,,så jag gjorde det så får se om det funkar
    Jag trodde höger sida var för flicka .............!
  • LukasoViktorsMamma

Var på NUPP test idag och fick en hög sannolikhet på Downs  {#lang_emotions_frown}, 1/144. Så nu ska jag göra MKP på måndag, känns ju inte jättekul direkt..

Tyckte jag såg en liten snopp också, försökte fråga lite försynt, men hon sa att det var så osäkert att se nu.... Men jag tyckt def att det var en liten snopp som pekade rakt upp.t

• LukasoViktorsMamma
    skrållan1978 skrev 2010-04-14 18:30:55 följande:
    lukasoviktorsmamma: jobbigt sånt där försåtår jag, mkt jobbiga prover o ta o många beslut att kasnke fatta. Det var en av anledningarna som jag INTE valde att göra detta,, då  jag e över 30 och så så får jag ju en förhöjd risk, o jag som e så nojjig skulle oroa ihjäl mig, blir bebisen sjuk så blir den tänkte jag, då finns det en mening med det o vi kommer älska han/henne lika mkt ändå.Stor kram till dig, o grattis till en  möjlig kille=)) vad det kille ni bakade??
    Nej, d var tjej vi bakade, men vi har ju två killar innan så jag visste ju att chansen var ganska stor att d kanske skulle bli en kille till..
  • LukasoViktorsMamma
    lajm skrev 2010-04-14 23:32:23 följande:
    Lukasoviktorsmamma - Trist att behöva göra fler prover. Men det kommer säkert gå bra ska du se. Jag håller tummarna. Grattis till triss i prinsar om det var en snopp du såg. Visst kan man väl få veta med all säkerhet om man gör MKP? eller FVP?Själv har jag spenderat hela eftermiddagen och kvällen på Gynaktuen. Väntade i 5,5 timme. BLÄ! Men bebisens hjärta tickade på fint och det var inte problem i livmodern. Men jag har hög feber och hög sänka så ska in till avdelningen i morgon och ev läggas in för dom kunde inte hitta anledningen till den höga febern och sänkan. Har också molvärk i magen men inte där livmodern är (tack och lov). Så än så länge ser allt bra ut med bebisen och det är det viktigaste. Nu ska jag sova några timmar före jag ska tillbaka till sjukhuset. Kram
    Åhh, låter jobbigt! Skönt att bebben mådde bra iaf.

Nej, i Uppsala får man tyvärr inte veta kön vid MKP o FVP...
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke