Inlägg från: Klaraah |Visa alla inlägg
  • Klaraah

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Skrållan jag såg ett av dina senare ultraljud. Det är ju en tjej. Varför inte göra 3d-ultraljud för att få kul bild och se kön? Jag kanske gör det senare typ i vecka 30 för att få en fin bild och för att få ännu en bekräftelse på att det är en tjej så att det inte kan bli någon överraskning vid förlossning.

• Klaraah

Jag skulle försöka att inte ha sex närmare än 3 dagar innan äl för att försöka få en tjej. Ta gärna tranbärstabletter och bisolvon också.

• Klaraah

Millroy jag förstår dina funderingar, men som jag uppfattat denna tråd så är den till just för dem som önskar sig det ena eller det andra könet. Man ska få önska utan att känna skuld. Om du tycker att det är fel så finns det säkert bättre trådar för dig. Förlåt...

• Klaraah

Miffi du behöver inte vara orolig att det inte blir det kön de sagt. Chansen att det ska bli det andra könet är mycket litet. Jag har ju som sagt två killar och väntar tjej - är inte det minsta orolig för att det inte skulle vara det.

• Klaraah

Med killarna hade vi sex varje dag kring äl. Med tjejen i magen hade vi endast sex 3-4 dagar innan äl så jag tror på shettles-metoden.

• Klaraah

Jag hade en väldans huvudvärk i vecka 18 och kollade mig för havandeskapsförgiftning. Det var det inte. Insåg att jag måste dricka mycket mer än jag gör (och sova).

• Klaraah

Lite status för egen del: Gravid i vecka 28. Väntar en tjej efter två killar. Funderar lite på om jag ska dubbelkolla kön så jag bokade en tid men det är inte förrän sista dagen i vecka 31 och då kan det vara svårare att se för att barnet ligger så tajt i magen. Hm. Typiskt mitt kontrollbehov.

Var hos frissan som berättade att hon varit på förlossning när mostern födde en flicka efter två pojkar. Hon fick en barn med downs. Var frissan tvungen att berätta detta? Speciellt som jag sa att jag inte gjort fostervattensprov. Jag har iof gjort kub som visade en chans på 8.500. Jag blir alltid nojigare ju närmare förlossning jag kommer.
    Har för övrigt svårt att fatta att jag ska få ett barn. Folk frågar om jag är nervös inför förlossning. Förlossning?

Tungt, tungt. Tyngre än med de tidigare barnen. Pust. Men jag måste tänka positivt, finns ju så mycket att glädjas åt. Jag hade ju gjort allt för att få vara i denna situation efter mitt tredje missfall.

• Klaraah

Skrålllan: Fin mage! Du är definitivt smärtare än mig trots att du fött sex barn. Blir ju intressant när vi gör nytt könsul. Det blir säkert  tjej för oss båda. Jag ska dit 8 september. Du?

Vix: Med killarna hade vi sex varje dag från äl-test utslag till dagen efter äl.
    Med tjejen hade vi sex endast en gång 4 dagar innan äl.

Jag prövade med tranbär tidigare månader men fick så sur mage och magkatarr, annars kan det ju vara värt ett försök. Många tror ju på surt ph nuförtiden. Eller kanske lite vin...

När min mamma var ung fick hon höra att spermierna skulle vara "färska" för kille. Dvs sex ofta. Men man hör ju så olika där. Skulle vara intressant att veta hur det ligger till.

Jag läste en artikel på www.ingender.com där man gjort en undersökning och frågat många kvinnor när de haft sex i förhållande till ägglossning och vilket kön de fått. Det visade sig då att det var vanligare med tjej just på dag 3 innan äl (mer än dag 4 innan äl) . Måste försöka hitta artikeln igen.

• Klaraah

Du får surfa lite mer om det Vix. Jag tror iaf på sex 3-4 dagar innan äl. Sen kan man ju läsa ibland att man ska göra det ofta för tjej också, förvirrande. Men tiden och surhetsgrad är nog viktigast. Börja med tranbärstabletter några dagar innan ni har sex. Sen kör ju en del med bisolvon, det vet jag inget om.

Jag fick förövrigt orgasm vid bakandet av båda killarna, men ingen orgasm vid tjejbaket. Det står ju ibland att orgasm gör ett bättre ph för killar. Lycka till!

• Klaraah

Fina ni är Skrållan! Du är nästan lika bystig som jag ser jag. Känner mig väl frodig nu. Undrar om jag kan hitta en bra amnings-bh...

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke