Inlägg från: Lilla Fjun |Visa alla inlägg
  • Lilla Fjun
    Valkyrian1 skrev 2010-03-25 20:01:55 följande:
    Tack alla ni för alla gratulationer, ni är såå snälla:) De stolta systrarna är helt saliga:) Han kommer inte alls bli bortskämd, nää då;)Kom hem idag, för nån timme sen, är helt slut. Barnen babblar ju på som vanligt. Och jag som har suttit i 3 dar i ett ensamt rum med Marwin:)Guud vad ni skriver i tråden, vad roligt. Ska bli såå spännande att få följa era grav. Jag kan fortfarande inte tro att vi har fått en son, det är såå helt otroligt. Kan verkligen inte fatta det. Efter 5 flickor liksom;)Lite mer skrift och bild kommer när jag orkar. Kram kram
    Så jättekul att det blev en liten pojke denna gången
  • Lilla Fjun
    Getingflicka skrev 2010-03-29 13:04:27 följande:
    Hej!! Jag har läst i den här tråden länge nu men inte skrivit något.. Undrade bara om jag fick vara med.Jag och min sambo har fem killar totalt. Han har två sen innan och jag har en sen innan. Och två gemensamma.Marcus 16, Billy 13, Niklas 10, Hampus 3, Filip blir 2 i sommar.Vi väntar nu med spänning på våran 6a Enligt RUL så är det till 90% en liten tjej denna gången. Jag blev helt chockad när BM sa detta.Denna lilla var inte alls planerad men efter en enda "miss" en enda gång så visade det plus så då kändes det ändå som att det var meningen på nåt sätt...Jag har BF 1a juni.Ända sen jag fick mitt första barn för nästan 10 år sen så har jag önskat en liten flicka men jag har varit helt inställd på att jag/vi bara kan få pojkar. Men jag vågar ändå inte ta ut något i förskott och shoppa loss med en massa rosa kläder utan väntar med det till jag har kläckt :)
    Välkommen! Kul med en tjej denna gången
  • Lilla Fjun
    skrållan1978 skrev 2010-03-30 07:13:00 följande:
    God Morgon allesammans!  Och välkommen till nya vännen i tråden=))))!Jag måste bara få berätta en sak, ngt som e litesådär spännnade o så=) Jag har nämligen blivit spådd=)))) I förrgår kväll av en persom som har spått mig med dom 2 sista barnen jag fått. Dom gångerna sa hon pojkar o jag minns tydligt förra graviditeten, för då trodde jag nämligen inte på henne. Jag hade nyss då gjort ett könstest man best på internet"Intelligender" heter det o innebär man ska kissa i en burk med pulver i o e kisset gult e det en tjej o e det grönt e det en kille. Iaf blev mitt kiss knallgult i burken så det var ju ett solklart tjejresultat då o jag minns sååå väl att jag sa till henne att NÄÄDU denna ggn  har du fel iaf för testet säger flicka. Hon var envis o sa- nej kajsa du får en pojke med bruna ögon.. veckan efter var vi på UL och jag var sååå säker på att få se en liten  snippa där på skärmen, men gissa vad: SNOPP=))) Hon hade rätt. Att han dessutom skulle bli brunögd trodde jag inte heller på då mina 3 tidigare pojkar e blåögda(bara mina döttrar som har bruna) MEN såå den 18 aug kom en liten vilhelm o ja- han ÄR brunögd=)))Nåväl, i förrgår spdde hon mig igen och jag var rätt så säker på att hon skulle säga pojke igen eftersom hon sagt det 2 ggr innan-men så säger hon: den här gången ser jag inte massa blått... Jag ser en massa roooosa och jag ser en tyydlig flicka med ljusbrunt hår och bruna ögon!!!VA utbrister jag! o frågade omhon inte lurades, men näää hon var såå säker, allt var så tydligt..=) så NU ska det bli väldigt intressant o se om detta stämmer o om hon ser rätt denna gågen oxå=))))Har ju själv kännt flicka redan från start men det känns ju mer logiskt med en kille liksom.Är sååå Nyfiken=))Kommer få ha både ögonbiden o munkavel på mig under UL skulle jag tro=)))))Risken är stor att jag kollar eller frågar rent utav=)))))))))
    KUL att hon haft rätt innan, då har hon säkert det denna gången oxå
  • Lilla Fjun
    Miffi skrev 2010-04-02 07:11:03 följande:
    Blev erbjuden att göra ett kubtest någon som gjort ett sådant och vad innebär det?
    Vi har gjort det med båda.
    De tar blodprov och gör ett extra UL dår de mäter bredden på en vätskespalt i bebisens nacke. Sammanställer detta med mammans ålder och några mer parametrar jag inte kommer ihåg och sedan räknar datorn ut sannorlikheten för att barnet ska födas med kromosomavvikelse.
    OBS att det bara är en sannorlikhetsuträkning och inte säger till 100% om barnet är friskt eller inte.
    Kul med ett långt extra UL i alla fall (tar typ 20-30 min) och de kollar allt. Hjärna, njurar, magsäck, händer o fötter osv. Görs i v 12-13 någon gång så ett extra tillfälle att se bebis innan RUL.
    Bra är förstås om man innan bestämmer sig för hur man vill göra med ett dåligt resultat.
    Är sannorlikheten 1:250 eller sämre brukar man gå vidare och göra ett FVP eller MKP för att få veta säkert.
    KUB har inga risker för fostret.
  • Lilla Fjun
    Valkyrian1 skrev 2010-04-04 19:32:19 följande:
    Helt OT nu, men vad sjukt. Nu när jag skickade inlägget, så fattas 5 st inlägg!!!! Jag kan endast se mitt senaste inlägg, nr 512, sen är det ett hopp till inlägg nr 518, som jag skrev nyss. Vad är detta? Nån som vet?
    Mysko, aldrig varit med om tidigare....
  • Lilla Fjun
    Minoo skrev 2010-04-04 21:43:49 följande:
    Tjoho! Blev lite nyfiken på det där... Kan vem som helst be om att få ett kubtest?Eller bestämmer barnmorska/läkare själva om det finns anledning till det?
    I Göteborg är det så att alla över 35 år erbjuds testet gratis. Vi under 35 får gå och göra det privat och då kostar det 1800 kr för oss. Gör man det privat blir man inte nekad eftersom man själv står för kostnaden.
  • Lilla Fjun

RUL idag och allt såg bra ut Tyvärr ville de inte säga om det var en pojk eller flicka så vi får vänta ytterligare några veckor och boka in Köns-UL.

• Lilla Fjun
    skrållan1978 skrev 2010-04-06 20:27:31 följande:
    MCH vad kuuuul=)) fick ni ngn bild på den lilla krabaten??
    Ja en pappersbild så vet inte hur man får in den i datorn. Har ingen scanner
  • Lilla Fjun
    Miffi skrev 2010-04-07 19:41:08 följande:
    Nu blöder jag inte längre, hoppas nu bara att det inte kommer tillbaka Hoppas ,hoppas
    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke