• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Skrållan, här har du några fler som är vakna sedan morgontimmarna. Men gud så härligt det är att mysa med familjen. Har varit borta på en resa och är tillbaka nu. Borta bra men hemma bäst!
    Vad roligt att han svarade och kul att det verkar vara en liten flicka! Underbart roligt fö er.

Själv drömde jag i går natt att jag födde en son till. Nu känner jag mig övertygad på att det är en liten kille. Har börjat fundera på killnamn.

På Måndag ska jag också på VUL i samband med CUB testet. Ska se om jag kan få några bilder tillbaka.

• lajm

Lycktan - GRATTIS! Vilka härliga nyheter. Superkul!

Själv var jag på KUB test idag och det var inte så bra resultat tyvärr. Fick förhöjd risk som var 1:184 så att nu ska vi gå vidare med Fostervattensprov eller Moderskapsprov. Hon skickade remissen direkt till Huddinge Sjukhus så jag hoppas få tid inom kort. Jobbigt att inte veta. Sen ställs man ju inför många nya tankar. Vad gör vi om barnet är sjukt? Inte kan få ett friskt liv? etc.
    Men även om FVP och MKP innebär en förhöjd missfallsrisk så känner jag att vi måste göra det. Mannen håller med. Men jag kan inte gå i ovisshet till November och inte veta. Pust. En jobbig morgon men jag försöker vara positiv. Det kanske är jättebra med bebisen också.

Jag tyckte jag såg en liten snopp. Ska lägga in bild senare. NU är det ju jättetidigt för att se men jag tror jag har en liten Wilmer i magen Det känns så. 2 prinsar är ju kanon det med. Hoppas bara att han är frisk.
    Visst brukar man kunna få svar på kön till 100% efter FVP eller MKP? I så fall kommer vi nog kolla det. Jag kan inte hålla mig.

Håll tummarna för oss snälla.

Miffi - Bli nu inte skrämd av våra siffror på CUB utan det kommer säkert gå mycket bättre för er. Håller tummarna.

På Väg mot syskon - känns det som en kille? Jag hoppas ni får en liten tös nu.

Kram alla.

• lajm

Tack fina ni för peppning och att ni delar med er av era erfarenheter.
    Jag hoppas att allt står bra till. Nu upptar större delen av mina tankar detta så det känns som att väntan kommer att bli lång. Jag borde ha bett om MKP eftersom man kan göra det tidigare men jag visste inte det då. Nu får det bli vad det blir, men önskar att få tid redan denna vecka eller senast nästa. Lovar att hålla er uppdaterade.

Kram

• lajm

Miffi skrev 2010-05-18 17:00:29 följande:
    Idag var jag på kub ul och det visade låg risk vilket var skönt att höra. Sedan frågade vi om könet men det är för tidigt sa hon. Men jag tittade ivrigt och tyckte att jag såg en "gaffel" (Flickkönet) men jag är inte säker. Jag såg iallafall inget som stod uppåt så vi får se 2/7 blir det rutinul och då får vi veta könet.Hur orkar man vänta, fick ingen bild heller
    Vad skönt att ni fick låg risk. Och var roligt att du tyckte se gaffeln Då är det säkert en liten tös. En mammas instinkt brukar stämma

Vi har också RUL den 28 juni. Men först väntar FVP och då ska vi nog ta reda på könet.
  • lajm
    Väntan på en liten skrev 2010-05-18 23:39:31 följande:
    Hur kommer det sig att du ska göra FVP? Jag velar mellan det och KUB och vet varken ut eller in?
    Vi gjorde KUB och fick högre sannlikhet än vad jag skulle fått baserat på min ålder. Det var tydligen blodprovet som visare på högre sannorlighet än själva Ultraljudet.
    Vi fick risken 1:184 och det innebär en förhöjd risk så nu ska vi göra FVP.
    Det är jobbigt med KUB om man får dåliga siffror, men förra grav fick vi bra siffror så då var vi jätteglada att vi gjort KUB.
    Nu är vi ju glada att vi har möjlighet att gå vidare och kolla upp mer om det är någon kromosomrubbning eller om det är friskt. Skulle inte vilja vänta ända till November (BF) för att få veta.
    Nu väntar vi bara på att få tiden på sjukhuset.
    Kan säga att detta upptar större delen av mina tankar. Det kommer det nog att göra ända tills vi gjort provet och fått provsvaren. Så några jobbiga veckor framför oss.

Om du funderar på vad du ska göra så prata med din BM. Vi började med KUB och sen går nu vidare. Personligen hade jag nog inte gjort FVP om KUB hade gett bra resultat. Det innebär ju en liten men ändå liten ökad risk för MF om man gör FVP.

Vilken vecka är du i? Man kan nog bara göra KUB till v 13 tror jag.
    Själv är jag i v 14 nu och FVP utför dom när man gått 14 fulla veckor så det borde bli nästa vecka för vår del. Hoppas verkligen att jag får tid då så att det inte drar ut på tiden ännu mera.

Kram
  • lajm
    skrållan1978 skrev 2010-05-18 23:52:58 följande:
    telma=) ja  vi får se, är ju bara 14 dgr tills UL nu, längtar sååå=))) ska bli spännande att få veta vad som gömmer sig därinne=)
    Hoppas dom kan se könet tydligt då Men det är ju säkert en tjej. Alla tecken tyder ju på det och dessutom läkarutlåtande.. Så jag är säker på att det är en tös.
    Håller tummarna!
  • lajm

Väntan: Lycka till hos läkaren på Måndag. Det verkar på dig som att du redan bestämt dig för FVP så kör på det om det känns rätt! Men på vår son fick vi sannorlikheten 1:2500 på KUB så då kändes det inte alls aktuellt med FVP. Så kanske är det bra att börja med KUB? Följ dina känslor. Jag är faktist jätteglad att jag gjorde KUB testet och att vi ska göra FVP eftersom detta kommer att ge oss besked. Hellre det än att upptäcka detta på RUL eller vid förlossning.
    Jag är 32 nu men blir 33 till hösten så det skulle vara över 1:200 för min ålder men det  blev ju 1:184. Inte jättehögt men ändå en indikation på att något kanske inte är som det ska.

Fick tid på Huddinge nästa Torsdag kl 09.00. Jag ska ringa dem imorgon och säga att jag kan komma på återbudstid tidigare om dom får någon lucka. Känns jobbigt att vänta ytterligare en vecka och sen vänta på resultat. Då är jag redan i v 18 om det tar 3 veckor för resultat och abortgränsen är väl v 18? Hrm, många tankar som sagt.

MCH: Vad tråkigt för dina kollegor. Jag kommer alltid göra/rekomendera KUB framöver för mig/oss som vill veta om något är fel så att man har valmöjligheten och kanske kan göra sig mentalt förberedd.

• lajm

Väntan: Svårt det där. Men jag läste att MF risken vid FVP och MKP är 0,5-1% så den är tack och lov inte så stor. Men visst tänker man på det också. Ush!

Jag ringde Huddinge idag och fick en tid på Måndag kl 08.30 för Moderkaksprov för det kan man visst göra lite tidigare. Så det känns skönt att slippa vänta till nästa Torsdag och att göra det direkt efter helgen. Då bör man få svar inom en vecka för dom tar "bara" prover på de vanligaste kromosom avvikelserna. Hoppas hoppas att lillen i magen mår bra.

Jag har också drömt flera gånger att det är en liten kille så vi får väl se. Vi kommer att ta reda på det eftersom man kan få veta det när man får svar på proverna.
    Snart vet vi.. spännande.. Men jag tror att det är en Wilmer i magen

Hoppas att alla får en härlig helg.

Skrållan - låter fullt upp men det hörs att du trivs med livet. Skönt! Jag vill också ha många barn..

• lajm
    Väntan på en liten skrev 2010-05-22 19:45:32 följande:
    Jag blöder ja och vart på sjukhuset och det syntes inget i hinnsäcken.
    Men fy vad tråkigt. Är det mycket blod? Jag blödde ju också och fick åka in och kolla. Då såg man iof ett foster men det var också lite senare i graviditeten.

Jag håller alla tummarna att det inte är MF och att allt blir bra. Men var det för tidigt för att se bebisen??? Förlåt för min okunskap.

Kramar om..
  • lajm

Väntan: Åh vad tråkigt! Förstår att ni är jätte ledsna. Stor kram..

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke