Inlägg från: LukasoViktorsMamma |Visa alla inlägg
  • LukasoViktorsMamma

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Nu hänger jag inte med tror jag, är du nu i v 18+4 enligt ultraljudet eller v.17+1????

För jag är v. 17+0 idag och har BF 101021..

Så fick du ett tidigare eller senare datum för BF..

• LukasoViktorsMamma
    Angy87 skrev 2010-05-06 23:17:01 följande:
    Det kanske är som så att det inte finns några tekniker, vem vet? men även om det nu gjorde/gör det så är det ju inte 100%, utan det kommer alltid finnas de som påstår sig ha testat och misslyckats. Så säga att det inte finns metoder kan man ju inte heller säga med säkerhet..
    Vi får se på vår egna lilla "statistik" sen....
  • LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-05-07 10:06:44 följande:
    nej enligt Ul som jag var på den 4 maj så var jag i v. 17+1 (enligt den som gjorde ul) och då fick jag bf 101010. Enligt min bm o sista mensens första dag skulle bf vara 100930,,,jag fick allstå det senare datumet som beräknad förlossning. Men det låter ju konstigt att du fick så mycket senare än jag, idag är jag i v.17+4...Vet du vilket kön du väntar?
    Väntar kille o är 17+1 idag... Verkar ju jätteskumt att du har BF 101010 o jag 101021 då..

Hur blir det när du lägger in dig här på familjelivs beräkningen då?
  • LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-05-07 10:06:44 följande:
    nej enligt Ul som jag var på den 4 maj så var jag i v. 17+1 (enligt den som gjorde ul) och då fick jag bf 101010. Enligt min bm o sista mensens första dag skulle bf vara 100930,,,jag fick allstå det senare datumet som beräknad förlossning. Men det låter ju konstigt att du fick så mycket senare än jag, idag är jag i v.17+4...Vet du vilket kön du väntar?
    Jag tror ju också förövrig på principen att om man får ett senare BF datum vid UL så blir det en flicka och blir man tidigarelagd blir det en kille (har iaf aldrig hör om en som fått flicka och fått ett tidigare BF vid UL, om man visste när den blev tillverkad vill säga)
  • LukasoViktorsMamma
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-07 10:41:35 följande:
    jag tror att alla vill ha fler barn. Å sen att man alltid kan "hoppas" på ett visst kön, de e ju de alla gör. Å de e ju klart man blir besviken, att man inte lyckats få en av de könet man längtar efter att få. Man vill ju så gärna se hur de andra könet ser ut me en blandning av oss 2.. å te x me en tjej få klä henne i klänningar o hårsnoddar, ja allt tjejer gör....Man sörblir ju inte ledsen för man får en te x kille, man sörjer för den te x flickan som man aldrig fick. Å vice verca
    Håller helt med dig!
  • LukasoViktorsMamma
    rimi skrev 2010-05-07 17:57:19 följande:
    jag vet exakt då vi tillverkade det här barnet nämlogen den 15 jan då jag hade äl.prickade in äl då vi vill ha en pojke.....enligt mina beräkningar så skulle bf bli nån gång i okt men bm räknade ju från sista mensens första dag.....men hur har att man blir senare eller tidgare lagd för bf för betydelse på kön?
    När jag var på mitt första ultraljud sa han att killar o tjejer växer lite olika och att killar kunde vara lite större.. (sen har jag hört om mest killar som fått tidigare datum, men även ngra som fått senare, men jag har aldrig hört om ngn som väntat flicka och fått ett tidigare datum (förutsatt att man vet när man blev gravid då), men det måste väl finnas undantag såklart, men jag tror att generellt är killar lite större än tjejerna, men man får ju tro vad man vill såklart ;))
  • LukasoViktorsMamma
    Minatre3 skrev 2010-05-09 16:56:36 följande:
    ...9 dagar...ja inte vet jag...jag vet när vi hade sex och när Äl var, använde ÄL test...ut kom en flicka
    Ja, där sprack min teorin ;))
  • LukasoViktorsMamma
    skrållan1978 skrev 2010-05-09 16:57:52 följande:
    hej alla=) nu är jag hemma från UL, en pigg liten bebis som sprattlade, såg inget kön o hon sa det var på tok för tidigt så det gick inte att se. pojkars o flickors kön är väldigt lika i v 14-15 tyvärr. men fick en otroligt fin film med mig hem och en känsla att det nog kasnke är en kille ändå?? tycker själva bebisen ser lite pojkig ut=)Nåväl den 3 juni får vi veta iaf, då är jag i mitten av vecka 19=)lägger ut  bilder i kväll
    Det sa de till mig med, men jag tror visst man kan se. Dels kan man ju se om det som pekar ut (för det kan ju peka ut ngt både på kille o tjej), o pekar det ut i en vinkel mer än 30 grader så ska det vara en kille.

http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/scans/sexbyultrasoundexpert/

Och om man ser underifrån så ska ju 3 streck (hamburgaren, 3-line sign) vara en flicka och 2 streck en pojke..
  • LukasoViktorsMamma

Om det där är könet skulle jag gissa på en tjej, eftersom det är mer i linje med kroppen. Du har ingen bild underifrån?

• LukasoViktorsMamma

Jo precis, jag har också sett på bilder att den sticker ut på det stället! O då borde det ju va tjej isf med tanke på vinkeln. Om det inte är så att själva genomskärningsplanet är förskjutet åt något håll.

Men det ser inte ut som ul bilderna på mina pojkar iaf...

• LukasoViktorsMamma

Kommer inte in på de länkarna

• LukasoViktorsMamma
    skrållan1978 skrev 2010-05-09 20:33:03 följande:
    lukas: har du tidiga ulbilder på dom?
    Jo, från den jag har i magen nu har jag från v8, v13, o v 14, men jag har inte fixat att få upp dem på FL än, hur gjorde du??

Kanske ska be mannen scanna in dem imorgon så jag kan lägga upp dem, men på dem ser man inte själva könet..
  • LukasoViktorsMamma

nej, jag menar mer hur ni får över bilden, fotar ni den med kameran eller scannar ni in dem?

• LukasoViktorsMamma

Jag gissar också på en flicka!

• LukasoViktorsMamma
    skrållan1978 skrev 2010-05-15 08:55:52 följande:
    lajm, vad roligt, hoppas du får fina bilder med dig hem=)Jag vågar inte tro ngt än, inte ens tro andersselbing=)*ler* men jag har tittat på ULfilmen säkert 10 gr nu o verkligen letat snopp, men faktiskt inte hittat ngt som tyder på snorre, men om 19 dgr får man ju veta säkert, känns helt otroligt om d skulle vara en flicka, vi sexa ju ganska nära äl, bara 2 dgr före liksom=)
    Har inte du någon flicka tidigare? Fick för mig det...
  • LukasoViktorsMamma
    lajm skrev 2010-05-17 15:23:34 följande:
    Lycktan - GRATTIS! Vilka härliga nyheter. Superkul!Själv var jag på KUB test idag och det var inte så bra resultat tyvärr. Fick förhöjd risk som var 1:184 så att nu ska vi gå vidare med Fostervattensprov eller Moderskapsprov. Hon skickade remissen direkt till Huddinge Sjukhus så jag hoppas få tid inom kort. Jobbigt att inte veta. Sen ställs man ju inför många nya tankar. Vad gör vi om barnet är sjukt? Inte kan få ett friskt liv? etc. Men även om FVP och MKP innebär en förhöjd missfallsrisk så känner jag att vi måste göra det. Mannen håller med. Men jag kan inte gå i ovisshet till November och inte veta. Pust. En jobbig morgon men jag försöker vara positiv. Det kanske är jättebra med bebisen också. Jag tyckte jag såg en liten snopp. Ska lägga in bild senare. NU är det ju jättetidigt för att se men jag tror jag har en liten Wilmer i magen Det känns så. 2 prinsar är ju kanon det med. Hoppas bara att han är frisk.Visst brukar man kunna få svar på kön till 100% efter FVP eller MKP? I så fall kommer vi nog kolla det. Jag kan inte hålla mig. Håll tummarna för oss snälla. Miffi - Bli nu inte skrämd av våra siffror på CUB utan det kommer säkert gå mycket bättre för er. Håller tummarna. På Väg mot syskon - känns det som en kille? Jag hoppas ni får en liten tös nu. Kram alla.
    Jag fick ju också dåliga siffror på KUB och gjorde sen MKP som visade sig vara bra, så försök att inte oroa dig sig mycket nu innana, även om det e svårt!

Kram
  • LukasoViktorsMamma
    lajm skrev 2010-05-23 16:11:53 följande:
    Skrållan - Åh vad spännande, bara 10 dagar kvar. Förstår att ni längtar.. Här är jag lite nervös för Moderkaksprovet imorgon. Ska vara på Huddinge kl 08.30 imorgon så det är lite gruvsamt samtidigt som det ska bli skönt att få det gjort. Får se hur jag känner om jag åker till jobbet eller om jag åker hem efter det. Nu ska här bakas choklad muffins.. yammie..
    Hoppas det går bra för dig imorgon! Jag tycker definitivt du ska åka hem o vila efter provet. Jag var faktiskt hemma 2 dgr efter, det kanske var lite långt. Men jag tror det e bra o vila o jag e aldrig annars hemma från jobbet, aldrig sjuk... ;)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke