Inlägg från: Klaraah |Visa alla inlägg
  • Klaraah

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi körde "killmetoden" när vi fick killarna, dvs sex varje dag kring ägglossning: Ca två dagar innan, en dag innan, samma dag och dagen efter. (Allra viktigast är nog dagen innan samt samma dag).
    Nu väntar vi tjej och vi hade endast sex en gång 3-4 dagar innan äl. Hade jag försökt igen hade jag nog ätit lite tranbärstabletter också för ökad surhetsgrad som killarna har svårare att klara.

• Klaraah

Grattis Skrållan!! Hur känns det? Hur mår du?

• Klaraah
    Yinsan skrev 2010-10-21 10:11:55 följande:
    vart köper man tranbärstabletter?
    Jag köpte på hälsokost. Man äter det i vanliga fall vid urinvägsinfektion för att ändra ph-värdet.
  • Klaraah

Kikar in. Sitter här och väntar och väntar. Blir igångsatt på Danderyd om 12 dagar...Allt känns så overkligt. Hoppas verkligen att det blir en normal och bra förlossning och ett friskt barn...

Skrållan verkar ha gott in i bebisbubblan. Mysigt.

• Klaraah

Tisdag ska jag in för igångsättning. Har inte en enda förvärk, inga känningar alls förutom att sömnen är bedrövlig precis som vid tidigare barn. Hungrig! som bara den. Rädd för att vara dödstrött vid förlossning.  Tar inte sömntabletter men skulle verkligen vilja ha en natten innan.

• Klaraah

Mirakel, du kan skicka en bild till mig om du inte vill lägga in i galleriet.

• Klaraah
    MrsMuffin skrev 2010-11-03 14:39:13 följande:
    Skall göra UL för KUB nu på måndag...iii. Är jättenervös och övertygad om att det kommer vara nåt fel. Måste fråga er härinne; går det att se kön på NUPultraljud??? Är bara i vecka 12+ 2 eller så när ul görs... Ska även - om allt gått bra - göra VUL i vecka 14+något. Kan man se då månntro?

Har ett dilemma haha, maken vill INTE veta och jag VILL veta. Hur gör man då? Ngn måste ge vika och egentligen vill jag ju bara att bebisen skall må bra och vara FRISK. Men är så nyfiken. Hehe.
    Om man får en perfekt sidobild/profilbild och är mycket kunnig så kan man se varåt det lutar åt. Både flickor och pojkar har snopp då. Teorin är att om "snoppen" är mer rak och vågrät i förhållande till ryggraden så är det en flicka och om den pekar minst 30 grader uppåt är det en pojke.

Jag var inne mycket på en amerikansk sida: www.ingender.com och tittade på andras nupp-bilder.
    Kolla in min nupp-bild i mitt galleri. Det är en flicka, men på bilden inte helt solklar. När jag mätte med linjal så tyckte jag dock att den var i linje med ryggraden.

Kolla här, speciellt längst ned på sidan.

http://baby2see.com/gender/external_genitals.html
  • Klaraah

Tyvärr så är bilden lite för suddig och du skulle behöva ta mer närbild. Men den är ju i profil vilket den ska vara vid nupp/kubb för att möjligen kunna se kön. From vecka 18 tittar man underifrån för att se kön.

• Klaraah

Bilden är ju ganska suddig. Kanske den inte är lika suddig hos dig, orginalbilden. Jag tycker i så fall att du ska jämföra bilder på den amerikanska sidan jag länkade till där man kan se bekräftade kill- och tjejbilder. Jag satt säkert i timmar och jämförde andras bilder med min. Jag har ju två killar och ville väldigt gärna ha en tjej, därav ägnade jag det så mycket tid.
    Ryggraden är ganska krökt på bilden, vilket kan göra det lite svårare. Sen är det ju himla svårt i de veckorna att veta. Jag la in min bild på den amerikanska sidan och jag fick 50/50 svar, kanske några fler trodde kille. Men jag trodde själv mer tjej efter att ha jämfört med massor av bilder och mätt med linjal. Det är en tjej som kommer snart. Skrållan som hänger här la också in där och fick fler tjejsvar men det blev en kille. I vilket fall som helst så är det lite kul att "sia" också. Lycka till!

• Klaraah

Vad har du innan och vad hoppas du på?

Vid första anblicken ser den ut att peka uppåt mer än 30 grader jämfört med ryggraden på grund av den krökta ryggen (kille), men sen när man mäter - den dock suddiga ryggraden - så ser den ut att även kunna vara vågrät med ryggraden (tjej). Du måste mäta med linjal.

Jag har mått precis likadant med killarna och tjejen.

• Klaraah

I morgon vid nio-tiden blir jag igångsatt !!! Tänk att denna dag äntligen har kommit. Jag har varit jättenervös, men känner mig ganska lugn just nu.

• Klaraah

Har varit inne i bebisbubblan, men vill berätta hur det gått.
    Jag blev igångsatt tisdag morgon förra veckan och hon föddes efter midnatt på onsdag. Förlossningen var "normal". Det är ju inte överdivet skönt att föda barn, har börjat acceptera det nu. Om jag önskat något annat så var det att jag fått sova mer natten innan. Sov bara 3 timmar. Och sen borde jag tagit epiduralen i ett tidigare skede. Jag ville vara duktig och var rädd att förlossningen skulle stanna av.

Hon var 51 cm lång, vägde 3.650 kg. Mycket mörkt hår, trots lintottar till brorsor.

Trodde att det skulle vara enklare efteråt med tredje barnet. Med amningen är det något lättare men det är svårt med sömnen. Killarna vaknar 6-7 och hon var tex i natt vaken 21-04. Hur gör man egentligen för att vända på bebisens dygnsrytm? Vi gör allt vi kan men det är väl bara att acceptera att det blir bättre såsmåningom.

Underbart med en lite söt tjej och det ska bli underbarare när allt lagt sig lite.

• Klaraah

Ja, Miffi, snart gör du samma resa som oss. Stort lycka till !

• Klaraah
    LindaLampa skrev 2010-11-20 18:36:31 följande:
    Ni som har fått en tjej nu, efter att ha fått pojke, blev ni lyckligare nu när ni fick en dotter jämfört mot när ni fick er gosse?
    Jag bara undrar om det är skillnad i känslan efter att barnet har kommit?
    ...Jag skäms verkligen över att skriva detta, men jag är väldigt lycklig över att ha fått en dotter efter två killar. Jag kan ibland tänka på hur det hade varit med en kille till och kan känna skuld och oro för att jag då troligen hade varit deppig - samtidigt som jag naturligtvis hade ömmat för min lilla älskade nyfödda pojke.

Omgivningen är så himla glad också, det är mycket gratulationer, telefonsamtal osv. Nästan mer än vid pojke nr. 2. Tror att det hade varit jobbigt att höra omgivningens reaktioner när de försökt låta hurtiga och säga "å vad roligt för bröderna med en bror till".
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke