Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

våranstjärna skrev 2010-04-07 10:41:06 följande:
    hej vilken spännande tråd... vi har nyss börjat planera för ett syskon till våran lille goa son, skulle avra kul med en liten tjej ju
    Välkommen!

Flick- och pojkbakarråden finns spridda bland inläggen. Egentlgien borde man nog samla ihop dem och lägga till trådstarten.

De effektivaste råden för flickbak skulle jag tro är att:
    - Äta tranbärskapslar för att sänka pH't i underlivet (flicspermier föredrar sura miljöer, pojkspermier basiska miljöer)
    - Ha sex ett par dagar innan ÄL (flickspermier överlever längre, så de gynnas av att få vänta på ägget medan pojkspermier är snabbare - men inte lika långlivade - och gynnas av att släppas lös nära ÄL)
    - Undvika orgasm (orgasmen göra tt ett basiskt ämne utsöndras vilket gynnar pojkspermier)
    - Äta bisolvon (slemlösande receptfritt hostmedicin som gör sekretet i underlivet mer lättflytande, vilket gynnar de något större flickspermierna)

Sedan finns det en massa teorier om att olika typer av kost gynnar det ena eller det andra, men jag har inte koll på det då det känns som en longshot. Ja just det, tydligen är det en fördel om mannen inte kommer så djupt så att spermierna får kämpa lite mer för att nå fram. Det ska tydligen gynna de mer tåliga flickspermierna.

Det finns säkert andra i tråden som kan fylla på med flickbakartips. Som du ser i BF-tråden så har alla hittills (peppar, peppar, ta i trä!) hittills fått/väntar det kön som de helst önskat. Det är dock en handfull så det är väl inte statistiskt säkerställt att allt funkar, men än så länge så ser det ju bra ut... Sedan varierar det nog hur seriöst man går in för det.
  • jennyfer
    trebarsmamma skrev 2010-04-07 15:14:53 följande:
    måste ju bara ta och fråga er.ni eller vet ni, ni som har velat få en tjej eller kille och kört med dess tekniker har ni fått det ni vill ha,hoppas att få många svar
    Snabbt svar, se nedan:
    jennyfer skrev 2010-04-07 11:57:30 följande:
    Som du ser i BF-tråden så har alla hittills (peppar, peppar, ta i trä!) hittills fått/väntar det kön som de helst önskat. Det är dock en handfull så det är väl inte statistiskt säkerställt att allt funkar, men än så länge så ser det ju bra ut...
  • jennyfer

När ÄL-stickan börjar visa utslag så är det 1-2 dygn kvar tills ägget släpper. ÄL-stickan ska användas dagtid (inte morgon eller kväll).

Om man håller sig till att ha sex på kvällen så bör man alltså ha ett par dagar på sig från sex till att ägget släpper så länge man inte fortsätter att ha sex efter att den har gett fullt utslag.

Tänk också på att äl-stickorna kanmarkera svagt under hela menscykeln, men det är inte förrän strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket som den verkligen markerar att äl är på gång. Jag fetmarkerar texten för att det är så lätt att sitta och titta på stickan och tycka att nu är det nog dags...

• jennyfer

Här är jag!! Det var direkt från UL in på möte på jobbet... Det verkar som om jag är den som bryter trenden. Det såg ut som en liten snopp, så det är nog triss i pojkar här.

• jennyfer

Tackar för alla grattis!

telma64 skrev 2010-04-09 17:00:14 följande:

hoppas de hade fel då eller såg du själv en snoppe?Hade du sex innan Äl och åt tranbärstabletter?
    Jag tyckte inte att snoppen syntes så jättetydligt. ÖVerlag var bilderna som vi fick inte superskarpa. Med mina tidigare så har det synts mycket tydligare. Min man tyckte däremot att det syntes tydligt. Jag lägger upp en bild i mitt galleri så får ni gärna titta.

Jag hade sex 2-3 dagar före och 1-2 dagar efter ÄL. Jag inbillar mig dock att det var den gången innan ÄL som tog. Åt även tranbärstabletter, men de tog slut precis innan ÄL så då körde jag med juice istället. HAde nog kunnat drick mer juice, men ville inte överdosera.
    Miffi skrev 2010-04-09 17:43:07 följande:
    Nyss varit på vul och allt såg bra ut såg ett litet hjärta som pickade för fullt Är så lycklig över att vill stanna i min
    Grattis! Jag håller tummarna!
  • jennyfer

Eller jo, det snoppen synts kanske tydligt, men jag minns bara att det syntes mycket bättre med mina två tidigare. Bilden i sig är inte helt självklart, men han är fotad underifrån och snoppen är det som är ca 2 cm i sydostlig riktning från ordet POJKEN. Tror att navelsträngen ligger bakom/ovanför. Eller så kissar han i en liten sned stråle. Hittar ni?

• jennyfer
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-14 14:16:21 följande:
    Var på NUPP test idag och fick en hög sannolikhet på Downs  , 1/144. Så nu ska jag göra MKP på måndag, känns ju inte jättekul direkt.. Tyckte jag såg en liten snopp också, försökte fråga lite försynt, men hon sa att det var så osäkert att se nu.... Men jag tyckt def att det var en liten snopp som pekade rakt upp.t
    Hoppas att allt går bra för er, jag förstår om tankarna virvlar runt just nu. Hoppas därför att det går fort för er att få besked så att ni vet hur det ligger till. Den där ovissheten är nog nästan det värsta... Man är tyvärr funtad så att man fokuserar på den där 1 av 144 istället för 143 av 144.

Kram!
  • jennyfer

KUB står för Kombinerad Ultraljud och Blodprov. Alltså är KUB just kombinationen av ultraljud och blodprov.

• jennyfer
    Getingflicka skrev 2010-04-16 13:24:41 följande:
    Hejsan alla En liten uppdatering från mitt ultraljud i morse. Allt såg jättefint ut med bebisen och moderkakan låg nu som den skulle så det verkar inte bli något planerat snitt här :) Skönt, jag var faktiskt lite nervös över det När BM hade tittat färdigt så frågade jag om hon händelsevis inte hade sett nåt kön på bebisen i förbifarten. Näe, det har jag inte gjort svarade hon, jag tittade iofs inte heller.Vad har ni för kön på tidigare barnen frågade hon.5 killar totalt svarade jag...Oj, sa Bm. Vill du att jag ska titta efter och se om jag kan se något?Jättegärna svarade jag.Hon behövde inte leta speciellt länge förrän hon sa här är könet...Vad tror du att det är?Vågar inte gissa sa jag men efter tidigare erfarenhet så är det väl en kille...Näe, du. Det ser ut som en tjej denna gången och så förklarade hon vad vi såg Dock var hon 85% säker.Barnmorskan i Södertälje var 90% säker på att det var en tjej. Så nu har man fått en "second opinion" och då borde det väl stämma? Eller???Så underbart att allt var som det skulle iaf. För det är ju det som är det viktigaste.Kram på er alla
    Åh, grattis!!! Både till att allt såg bra ut och till en liten flicka.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke