• lajm

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

mmc skrev 2010-06-01 09:47:11 följande:
    Grattis, Skrållan! Vad skönt att allt är bra!

Är på jobbet, men måste bara berätta att jag plussade idag!!!!! Kunde inte hålla mig till BIM imorgon : )
    Grattis MMC! Underbara nyheter. Vad roligt.. Ett vårbarn blir ju perfekt
    Kram och grattis
  • lajm
    Getingflicka skrev 2010-06-05 11:40:09 följande:
    Hej alla.

Ville bara meddela att min lilla tjej har kommit nu Hjärta På BF+3.

Igår den 4/6 föddes Emmie klockan 10.55. Hon vägde 3360 gr och var 50 cm lång. Allt gick bra och snabbt. Hon var ute på en enda krystvärk!!!!

Hoppas att allt är bra med er alla. Nu ska jag njuta av min underbara familj. Fast tyvärr fick sambon åka till akuten nu med Filip som har krupp som inte vill ge med sej Han var jättehängig, trött och näst intill okontaktbar när dom åkte iväg Jätteläskigt och med alla hormoner i kroppen så blir man ju extra blödig och känslig....

Kram på er.
    Grattis till lilla Emmie! Vilket fint namn också! Åh vad roliga nyheter.
    Men jag förstår att det är läskigt med krupp och att man blir orolig.
    Stor kram
  • lajm

Vad många som väntar sitt 3e barn nu. Och att ni tror att ni väntar en 3e pojke.
    Jag var också helt säker på att väntade en kille men tänk vad glatt överraskad man kan bli.

Ska alla ni kolla kön på UL? Om dom kan se det vill säga..
    Miffi - Det kanske är en liten tös därinne ändå. VIlket datum var det ni hade för UL?
    MMC - Vi hade också sex dagen före ÄL och vi väntar en tjej - så än finns det hopp

Vi har UL den 21 juni och även om vi vet könet nu ska det ändå bli kul med UL.

• lajm

MCH - Lycka till på Fredag. Keep us posted Håller alla tummar jag har.

• lajm

På Väg mot syskon - Jag önskade mig en pojke som första barn! Jag kommer ihåg att jag såg filmen "Jerry Maguire" och den söta lilla pojken i filmen för typ 15 år sen och kommer ihåg att jag tänkte att jag så gärna ville ha en son någon gång. Helst som första barn. Och det blev det  Våran son är såklart världens finaste Nu när vi väntar tjej så känns det också jätteroligt men jag var inställd på en kille till och tyckte också skulle varit jättekul.

MMC - Jag håller med. Vi fick ju göra MKP efter KUB testet och jag kände också att "huvudsaken bebisen är frisk så spelar det ingen roll vad det är"... Men vår lilla tös är beräknad 21 november så jag är i v 17 nu. Har UL den 21 juni.. Längtar! Ska bli kul å se bebisen.

• lajm

MCH - Grattis till en frisk lillebror. Vad härligt med prinsar!

• lajm

MMC - Yes! Har en prins på 14 månader och väntar en prinsessa i November. Livet är underbart. Nu vågar jag äntligen njuta av graviteten och glädjas åt lilla tösen i magen. Ultraljud på Måndag. Yeeaaa!

Vickey - Hur känner du på dig att det är en tös? Spännande! Jag märkte att jag fick dålig hy med tjejen men inte med killen. Mådde mycket sämre när jag väntade killen också..

• lajm
    Klaraah skrev 2010-06-16 14:00:51 följande:
    På RUL idag i vecka 19. Våra två pojkar ska få en lillayster! Min man och jag ska få en dotter! Så lycklig! Skönt att det är över då anspänningen har varit stor för att allt ska vara bra. Jag har varit orolig för att jag skulle bli besviken om det var en kille till också.
    GRATTIS! Vilka underbara nyheter! Är så glad för er skull! Vad roligt med en liten tjej!
    Kram
  • lajm
    na96gen skrev 2010-06-18 16:54:21 följande:
    Jag har nu plussat helt otroligt
    Tog några månader men imorse så blev det Plus
    Känner mig dubbel då jag ätit pencillin denna månaden... så jag är orolig....
    Grattis till fantastiska nyheter! Blir så glad för er skull!
  • lajm

Idag var vi på ultraljud och allt såg bra ut. Så underbart skönt att kunna "pusta ut" litegrann.. Allt verkade sitta där det ska och hon sprattlade på ordentligt så det var svårt att få en bra bild men det var underbart att få se henne.

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke