Inlägg från: na96gen |Visa alla inlägg
  • na96gen

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

väntan på en liten: ja du .. jag fick tjej först och grabb sen. Kompisen fick tjej först, andra var grabb och tredje var grabb. Sen beror det ju på vad som menas med äldre

• na96gen
    Väntan på en liten skrev 2010-05-07 12:29:12 följande:
    Ja, från 35 år och uppåt, ja första barnet alltså om det oftast blir flicka? Jag har för mig att jag läst om det och även sett här att många äldre mammor oftast får en flicka som första barn.
    ok, jag var ej 35 då jag fick min flicka (inte heller då jag fick grabben) och inte heller kompisen (hon är 30 nu och dottern fyller 6)
    Antar att mitt svar uppfattades så ... inte meningen
  • na96gen

skrållan1978: oo förstår att du är orolig. Håller alla tummar jag har för att allt ser bra ut på tisdag{#lang_emotions_flower}

• na96gen

Jag har precis åkt på halsfluss igen och nu fått ett starkt pencillin.
    Tänkte inte på detta då jag var hos doktorn
    Men eftersom vi försökt (4 månader) så kan vi ju ev vara gravida (även om jag ej tror det)
    Nu blir jag orolig .. hur skall jag göra ?
    Har kissat på sticka och ÄLstickan visar svagt utslag, gravid stickan visar inget Kan detta betyda att jag nu har ÄL och eftersom vi då ej har sexat denna veckan kan sluta oroa mig ...
    Sexat 25 maj, ÄL-utslag 26 maj, sexade även den 28 Då var det inget ÄL utslag.
    I tisdags den 1 juni hade jag gör ont i magen men jag kollade ej ÄL sticka då ...
    Hur skall jag göra ? bara ta mina tabeltter och hoppas på det bästa eller finns det flera bättre förslag ?
    Från en orolig mamma till två underbara barn

• na96gen

Jag har nu plussat helt otroligt
    Tog några månader men imorse så blev det Plus
    Känner mig dubbel då jag ätit pencillin denna månaden... så jag är orolig....

• na96gen

Hej alla glada,
    från när kan man göra ett köns UL ? alltså från vilken vecka Tyst

• na96gen

När kan man göra köns UL ? i vilken vecka ?
    någon som vet ....{#emotions_dlg.flower}

• na96gen
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-06 13:37:55 följande:
    na96gen: När kan man göra köns UL ? i vilken vecka ?
    någon som vet ....{#emotions_dlg.flower}

ja såg supertydligt på Rul =)
    härligt, men när får man göra det ?
    vi skall göra vårt första om två veckor .. längtar så .. kommer då vara i v. 14 tror jag och antar att man då ej kan se ... eller hur ?
  • na96gen
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-06 14:59:58 följande:
    Rul är lite olika beroende på vart man bor, men jag var i enligt mig v19 (18+2) men flyttades fram någon dag =)

i v14 är de nog bra att se en nub-bild (könsbild) om dem e bra på att avläsa könet då, annars så syns de bäst vid Rul.
    ok, stort tack !!
    {#emotions_dlg.flower}
  • na96gen
    Miffi skrev 2010-08-13 11:26:54 följande:
    Idag fick jag höra lillans hjärtljud Hon är en riktig liten vilde, sparkade hela tiden. Hjärtljuden låg på 155 så myten stämmer ju på henne iallafall.
    Längtar till november nu....
    ooo vad mysigt
  • na96gen

På torsdag skall vi på Ultraljud, är då i vecka 28+0 och då borde de la kunna se vad jag har i magen ,,,, hoppas jag .. Vid rutinultraljudet så kunde man inte se något ...

• na96gen

idag var vi på ultraljudet och hon som gjorde det undrade om vi ville veta vad som gömde sig i magen och det ville vi.
    Hon berättade för oss att vi väntar en liten flicka Hjärta
    Helt otroligt !!

• na96gen
    Goabullen skrev 2010-12-05 09:46:22 följande:
    Grattis Na96gen! Va kul! Kommer inte ihåg - hade du en kille sen innan? Såg ni tydligt att det var en tjej? Visst är det spännande med ultraljud - lika varje gång

tack å tack. Vi har en flicka och en pojke sedan tidigare Tungan ute
    Jag såg inte alls  vad det var men barnmorskan var stupsäker men jag kommer inte tro på det förrens den lille är ute och jag får se Tyst Men kul ändå. Hinner göra några fler UL så jag kan ju få det bekräftat flera gånger ... Var inställd på grabb eftersom minstingen är en grabb så det är svårt att skifta över faktiskt ...
  • na96gen
    Goabullen skrev 2010-12-06 19:56:43 följande:
    Kul och ha tre barn! Har inte bestämt mig om det blir en trea sen - tar tvåan först och ser hur det blir Kul ändå med fler syskon - har själv två syskon och tycker det är supermysigt! 

Ska ni göra fler planerade UL då? Eller kommer ni göra 3D?

det kommer vara 'vanliga' UL
    Jag kollas rätt ofta eftersom jag har diabetes, enda fördelen med den sjukdomen Tyst

Jag är ensambarn och ville alltid ha syskon, så nu kan man göra som man vill, men efter detta ärjag nog klar

• na96gen
    Love83 skrev 2010-12-29 12:53:47 följande:

hoppas alla mår bra och haft en bra jul lägger in en bild på våra tvilling pojkar.
    oo vilka mysiga bilder.. det är inte vanligt ultraljud va ?
    skulle vara häftigt att fota sådana bilder-. men var kan man göra det ?

trevlig dag
  • na96gen
    Love83 skrev 2010-12-31 12:00:51 följande:
    nej detta är 3D ultraljud vi gjorde på ammaultraljudsklinik i göteborg men tror det fanns i malmö och något mer ställe i sverige kolla hemsidan www.emmaultraljudsklinik.se

Gott nytt år allihopa
    tack men tyvärr för långt för oss att åka ...

Gott Nytt Skål
  • na96gen

PåVägMotSyskon: Grattis till prinsen Hjärta

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke