Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

skrållan1978 skrev 2010-04-19 08:08:11 följande:
    nu behöver jag lite stöttning flickor=/Var nyss på toa o kissade o vad ser jag när jag torkar mig- BLOD-! inte mkt men det kommer när jag torkar lite, gick in i v 13 i går, o jag som äntligen börjat pusta ut pga MF-risken... ska invänta min man kl 3 idag sen åker jag in på KK... k'änns inte alls roligt detta, orolig och såå rädd att bebisen inte finns kvar=(((behövde bara prata av mig..... kramar..
    Oj, inte roligt..!! Kan bara försöka trösta med att det är väldigt vanligt med blod och i de allra, allra flesta fall så är det ingen fara. Det kan t ex vara tunna blodkärl p g a graviditeten eller att moderkakan är lågt placerad.

Håller tummarna!!
  • jennyfer
    Väntan på en liten skrev 2010-04-19 14:04:54 följande:
    Skrev här inne för flera månader sedan och sedan hittade jag ingen fortsättninsgtråd.Undrar nu. om man har sex på ÄL-dagen är förutsättningarna för flicka högre då?Var får ni tag på tranbärstabletter? Äter man de fram till ÄL eller hela cykeln? Hur många per dag?
    Nope, sex på ÄL-dagen är för att maxa chansen för en pojke. Ett par dagar innan rekommenderas för flickbak. Tranbärskapslar hittar du enklast på Hälsokost. Vanlig tranbärsjuice hittar du i mataffären, men jag skulle nog satsa på kapslarna för en jämnare pH-sänkning.
  • jennyfer

Om man inte får utslag på ÄL-testerna så testa en annan tid på dygnet. Det ger säkrast utslag mellan kl. 10-20 på dygnet (alltså inte på morgonen som med grav-tester) men det kan skilja sig också över dygnet. Testa både på förmiddagen och på eftermiddagen för att vara säker på att inte missa utslaget.

• jennyfer
    Valkyrian1 skrev 2010-04-20 12:57:40 följande:
    Ojj, spännande Skrållan1978. Skulle oxå vilja göra nåt sånt. Mycket intressant. Hoppas oxå att allt ser bra ut imorrn.Själv sitter man här med en 4 veckors gammal kille!!!! Kan liksom inte fatta att vi har fått en son, helt otroligt. Tänker på grav. som var ganska påfrestande, och väldigt olika de andra grav. Tänker även på förl. som började så bra, men slutade även här på att annolunda sätt. Värkarna som aldrig kom igång riktigt, sen när det väl började göra ont så kändes det konstigt. "Värkarna" satt i benen och ena sidan av magen. Hur jag efter timmar började ana att något var FFEELL....Hur jag fick kompromisa, gråta, böla och be om ett snitt. Fick övertala 2 läkare att jag har gjort detta 5 ggr, JAG VET ATT NÅT ÄT FEL!!!! Hur jag fick lustgas, morfin och EDA, men INGET hjälpte....Hur jag äntligen fick ett efterlängtat snitt, hur han togs ut ut magen, hur jag undrade såå länge vad det var för kön, ingen ville säga och mannen var ju med Marwin. Jag fick ligga i 10 min och vänta på att mannen kom tillbaka med vår son, så jag fick se honom och veta kön. Hur denna overklighetskänslan infann sig. Och hur glädjen äver att allt gick bra, när han hade 5 varv navelsträng runt halsen.Kunde inte fatta att vi fått en son och kan verkligen inte fatta det ännu. Helt overkligt efter 5 tjejer....Folk bara häpnar när man berättar, haha....Ojj, vilket långt inlägg det blev. Brukar fortfarande vara här inne för att läsa om er resa, det är såå spännande och roligt att följa er. Kram alla//
    Så häftigt!!! Och tänk vilken tur i oturen att det blev snitt! Om han hade navelsträngen fem varv runt halsen så fanns det säkert risk för komplikationer vid en vaginal förlossning.
  • jennyfer
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-23 10:48:56 följande:
    Hejsan! Jag har läst här i några veckor men har inte skrivit något tidigare. Så jag tänkte att det kanske var dags att göra det nu :)Vi har två prinsar sen innan, och har precis försökt oss på ett "prinsbak" till Jag är gravid i v 8 nu. Vi vill verkligen ha en pojke till. Men självklart så blir vi glada för en flicka med :)Kram på er!
    Välkommen! Vad skoj med några som vill ha samma som man redan har. Annars verkar det allra vanligaste vara att man vill ha det andra könet.
  • jennyfer
    jessica1979 skrev 2010-04-24 22:24:09 följande:
    Uppenbarligen är det olika ja, eftersom det just står så i manualen till mina tester att man kan testa när som. Så alltså beror det på vilket test man har vad som gäller och det går inte att säga att man aldrig ska testa på morgonen.
    Det beror säkert på hur känsliga testerna är, men faktum kvarstår att halterna av äl-hormonerna är högre dagtid så om man är en "låghormonare" så hade jag satsat på att testa dagtid. Om man är hög- eller låghormonare är kanske svårt att veta innan, så därför hade jag valt att testa mig dagtid oavsett vad testanvisningarna säger.
  • jennyfer
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-04-24 16:01:07 följande:
    Det kanske inte är så för alla men en myt är det ju inte direkt.... SÅ många par som försökt med allt i många år,sen adopterar de barn och vips är de gravida! Det har hänt MÅNGA gånger........ Men men..
    Det där ska man ta med en nypa salt. Jag kan sätta min fot i pant på att så jäkla många är de inte, men eftersom det är just de fallen som får uppmärksamhet så är det lätt att tro att det är jättevanligt. Ta en knippe med 99 blå ballonger och en röd - vilken är det som sticker ut?

Det blir nästan som en råttan-i-pizzan-story. Även om man menar väl (för det är självklart att man gör!) så tror jag att de där exemplena gör mer skada än nytta. Jag hade tyckt att det hade känts som ett slag i ansiktet att höra att "bara jag slappnar av lite så...".

Själv har jag blivit gravid på första försöket alla tre gångerna, men jag är väldigt ödmjuk inför att det har fungerat så bra och jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det vore att behöva kämpa för att bli gravid. Det enda jag kan säga där är att jag håller alla tummar jag har för att det ska bli er tur snart!!!
  • jennyfer

Oups, så att diskussionen var nedlagd. Ibland kanske man ska läsa hela tråden innan man kastar sig in...

Hur som helst, hoppas att testet stämmer nu så att det är din tur, Väntan på en liten!

• jennyfer
    rimi skrev 2010-04-26 09:08:38 följande:
    Idag var jag hos min barnmorska för en extrkoll, har varit lite orolig för bebbeb i magen eftersom jag haft ont i ryggen, haft rosaaktiga flytningar och starka sammandragningar. Fick veta att bebisen ligger ganska långt ner och hjärtljuden var runt 140 slag/min, nån som har erfaraenhet kring det där med hjärtljud och kön eller om magen är hög el låg? Med tjejerna tror jag att hjärtljuden oxå låg runt 140..försökte ju verkligen baka pojke denna gång så vi får se, är i v. 17+ nu.
    Det där med hur magen är placerad, form o s v tror jag enbart är skrock. Hjärtljuden är också ett minst sagt osäkert sätt att kolla kön på. Jag har min mage jättelågt och hade hjärtljud på omkring 145 och det är en pojke.
    Väntan på en liten skrev 2010-04-26 09:03:15 följande:
    När jag försökte få barn så använde jag testlagrets ÄL-stickor. Jag fick bara positivt på kvällen. Tex måndag kväll, negativt tisdag dag och så positivt tisdag kväll. Har aldrig förstått varför jag fick negativt tisdag dag när jag var mitt i ÄL. Nån annan som förstår hur det kunde bli så?Nu är jag ju gravid. Detta var i februari.
    Läs här: http://teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningstester.html
    Hon beskriver just fenomenet med att en del enbart får utslag under vissa tider på dygnet.
  • jennyfer
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-04-29 06:15:33 följande:
    Fick svar från MKP igår och allt såg normalt ut och det visade sig att vi väntar en pojke till..
    Grattis till den lilla prinsen! Ni får också triss i pojkar.

Vad härligt att allt såg bra ut på MKP.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke