ÄlsklingsAdam skrev 2010-04-24 16:01:07 följande:
Det kanske inte är så för alla men en myt är det ju inte direkt.... SÅ många par som försökt med allt i många år,sen adopterar de barn och vips är de gravida! Det har hänt MÅNGA gånger........ Men men..
Det där ska man ta med en nypa salt. Jag kan sätta min fot i pant på att så jäkla många är de inte, men eftersom det är just de fallen som får uppmärksamhet så är det lätt att tro att det är jättevanligt. Ta en knippe med 99 blå ballonger och en röd - vilken är det som sticker ut?
Det blir nästan som en råttan-i-pizzan-story. Även om man menar väl (för det är självklart att man gör!) så tror jag att de där exemplena gör mer skada än nytta. Jag hade tyckt att det hade känts som ett slag i ansiktet att höra att "bara jag slappnar av lite så...".
Själv har jag blivit gravid på första försöket alla tre gångerna, men jag är väldigt ödmjuk inför att det har fungerat så bra och jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det vore att behöva kämpa för att bli gravid. Det enda jag kan säga där är att jag håller alla tummar jag har för att det ska bli er tur snart!!!