Inlägg från: jennyfer |Visa alla inlägg
  • jennyfer

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

lajm skrev 2010-04-29 23:47:22 följande:
    Jennyfer: Visst skulle ni också få triss i pojkar?
    Japp, här blir det triss i pojkar! Visst, var det lite sorgset att inte få en flicka någon gång - men nu har det lagt sig och det är ju framför allt en lycklig liten bebis som är det viktigaste!

Jag tror dock att det är bra att våga erkänna att man är lite ledsen för den saknade flickan för att sedan kunna släppa det. Längtade jag efter en liten flicka när jag var gravid med mina pojkar? Yepp!! Är jag ledsen för att de är pojkar och inte blev flickor? Nope! Hade jag kunnat tänka mig någon annan än just dem, mina älskade barn som är det bästa med mitt liv? Aldrig i livet!!!

Just nu längtar jag galet mycket efter min lilla pojke som buffar runt i magen...
  • jennyfer
    PåvägMotSyskon skrev 2010-04-30 11:45:55 följande:
    vi körde nog bakifrån, tror jag. me pojkarna missionären Tror jag. =)sexa ju kanske samma dag alt dagen innan äl. å så innan nåndag. de kom typ direkt JAG ÄR GRAVID
    Åh, grattis! Vilket superstarkt streck!
  • jennyfer
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-03 14:08:32 följande:
    har också läst nånstans om man har fler av samma så e chansen större för en till, än om man hade haft 1 pojke innan, eller 1 utav varje.jaja, vi får väl se =) de finns ju dem som faktiskt fått de motsatta könet efter 2 av samma =)
    Nope, det stämmer inte enligt SCB! Jag har länkat till den rapporten flera gånger, men orkar inte googla upp den nu. Enligt den (och SCB har rätt digert urvalsmaterial att gå på, d v s hela SVeriges befolkning...) så är det precis lika stor chans att få en flicka eler pojke, oavsettt vad man har för kön sedan tidigare: alltså 51% chans på pojke och 4+% chans på flicka.
  • jennyfer
    Väntan på en liten skrev 2010-05-03 16:40:22 följande:
    Även om man har 2 pojkar eller 2 flickor sen innan? Alltså man har fött 2 pojkar i rad. Jag har hört tvärtom, men kommer inte ihåg vad jag hörde det nånstans eller läste det nånstans. Kanske på netdoktor av en ren slump.Brukar de säga kön på RuL? Jag är så nyfiken här på vad jag väntar, men samtidigt så vet jag inte om jag ska tjuvkika men känner jag mig själv så kommer jag nog inte kunna hålla mig.
    Ja, även om man har två, tre, fyra eller fem av samma kön så ska det inte öka sannolikheten åt något håll. Som sagt, googla på kön och SCB eller nå't (minns att det var ganska lätt att få träff på rapporten). Länken som Angy87 la in verkar gå åt samma håll,ä ven om det verkar finnas en liten viktning mot samma kön. Obs, jag skummade bara i den artikeln nu så jag kan ha sett fel.
  • jennyfer
    Väntan på en liten skrev 2010-05-04 10:15:39 följande:
    Ok, jag har bara märkt att det som har 2 av samma får samma kön nästa gång.
    Men det där är väldigt svårt att generalisera. För att man ska ha ett statistiskt säkerställt urval så behöver man ha GANSKA många fall att jämföra. Att bara jämföra en handfull personers utfall säger inget rent statistiskt eftersom felmarginalen blir för hög. Du behöver nog komma upp i ett hundratal fall för att ens kunna dra några rimliga slutsatser.
  • jennyfer
    Väntan på en liten skrev 2010-05-05 17:06:58 följande:
    Angy: Det är 90% har jag hört och 80% på NUPP, alltså så kan det missas nåt när man gör det.I Sverige så vet jag alla över 35 år erbjuds fosterdiagnostik som FVP osv, men visst finns det kvinnor yngre än så som gör det också men då kan det hända att de får bekosta det själv.
    Det där är så knäppt! I vissa län erbjuds alla KUB, medan i andra län erbjuds ingen. Det vanligaste är dock att man erbjuds om man är över 35 år.

Vad man får betala skiljer sig också. Jag har hört allt från 150 kr till 1700 kr.

Mycket märkligt att det ska vara beroende av landsting man tillhör...
  • jennyfer
    na96gen skrev 2010-05-06 08:40:14 följande:
    väntan på en liten: du skrev :tid man inte har då man inte blir yngre precis utan bara äldre och ju äldre desto svårare.Kan inte annat än hålla med.. man blir lite stressad av att man bara blir äldre och äldre ,... usch.. men det går ju inte att göra nått åt men stressad  blir jag.... ha en bra dagkram
    Det här kanske ni inte vill höra om ni är över 35, men jag såg statistik på hur fertiliteten sjunker med åldern.

Sannolikhet att kunna bli gravid:

38 år - 25%
    40 år - 12%
    42 år - 5%
  • jennyfer
    Karpen skrev 2010-05-06 18:01:02 följande:
    Hej på er.Hade tänkt att skita i tråden totalt, men jag kan inte hålla mig ;)Vi ska få en LILLEBROR och vi BAKADE EN TJEJ  på alla sätt. Vi var på 3D i förr går.Så nej, det finns nog inga metoder. Utan det blir var det blir helt enkelt.Tack och hej.
    Hihi, precis som vi! Det blir kanske helt enkelt vad det blir. Det ska bli kul att se statistiken sen.

PåvägMotSyskon och Summerlove: vet inte om ni såg, men Karpen försökte baka en flicka men det blev en pojke.
  • jennyfer
    Karpen skrev 2010-05-07 08:07:56 följande:
    Jag ljuger om jag säger att jag blev jätteglad. Blev besviken, tårarna rann. Vilken skuld jag kände. Men det tog någon dagar sedan gick det över till glädje, jag är bara 28 år. Jag hinner få den dotter jag drömmer om. Idag är jag jätteglad över lillkillen och längtar väldigt mycket efter honom. Vi alla gör det, han kommer bli så älskad vår grabb.Ville bara tala om att hjärnan gärna vill ta över när man vart med i en sådan här tråd. Jag var inne och läste här varje dag, dum som man är. Jag läser att vissa av er skriver, "Det är nog en flicka, vi har vart hos sierskor bla bla bla" Att en sierska skulle kunna sia att man har en tjej/pojke i magen är ju bara bullshit. Hon har en väldigt lätt uppgift, jag menar det är ju 50/50. Har ni aldrig sett på inisider någon gång? Alla skrock sa att jag skulle få en flicka, allt. Så hjärnan tog över helt enkelt. Ytligt trodde jag på en pojke, men innerst inne en flicka.Nu ska jag berätta för att jag och min man gjorde allt. Vi hade samlag flera dagar före ÄL (räknade till 5 dagar), duschade varmt innan, ej orgasm, ej långt in, drack joucien (inte den med massa socker i utan jokkdrycken som är bäst) Det var nog allt. Min man jobbar även som kock här i Malmö och det skrevs någonting i tråden för många veckor sedan att män som är kockar får oftast döttrar.Så låt er inte bli besvikna, jag tror lätt att man blir det när man med mening försökt på ett annan kön. Jättegrattis till er som fått det ni önskat (och även ni andra) det var slumpen trots allt. Tack så jättemycket för allt, nu lägger jsg ner FM och koncentrerar mig på min älskade familj :) Jag kanske återkommer, med goda nyheter om ett projekt.HälsWilma.
    Oj, vad trist att du har avregistrerat dig!!

Såg nu att du också bor i Malmö. Om du läser detta så får du hemskt gärna skriva i min gästbok - vi kommer ju att vara mammalediga samtidigt med alla våra killar.
  • jennyfer

Jag vet att vi har skrivit miljarder gånger hur man bakar en flicka resp. en pojke. Tyvärr "försvinner" det efter ett tag i takt med att nya inlägg skapas. Om någon har tid & lust så får ni gärna leta igenom de tidigare inläggen i tråden och kanske samla dem i en systertråd till denna. Det blir så tröttsamt att återupprepa sig själv med ett par veckors mellanrum...

• jennyfer
    skrållan1978 skrev 2010-05-18 10:30:54 följande:
    ngn som kan gå in i mitt galleri o kika på 2 ulbilder?? tycker mig se könet mellan bäckenet, men vet inte, mappen UL 2010=)
    Tycker också att det ser ut som en flicka, men jag är ingen superexpert.
  • jennyfer

Grattis Getingflicka! Vad skönt att förlossningen gick bra!

PåvägMotSyskon skrev 2010-06-06 23:40:40 följande:
    haha då är vi 4? har 2 pojkar & gravid i snart vecka 11 (tisdag ca)

Nån av oss borde ha bra odds till flicka? typ alla utom jag? hehe

ni som har 2 pojkar o e gravida. vilket kön har din killes syskon ( om han har)

min har 3brorsor..
    Jag har också två pojkar och troligen en pojke till i magen. Min man har två systrar.
  • jennyfer

ÄlsklingsAdam, superdupergrattis till dig. Dels för flickorna, me nframför allt för att allt ser så bra ut!

• jennyfer

Jag har två pojkar och kan erkänna att jag innan jag visste om det var pojkar eller flickor hade tyckt att det vore mysigt med en flicka - men så här i efterhand är jag så himla glad för att det är just två pojkar. De är ganska nära i ålder och de är verkligen världens bästa vänner. Tror inte att de hade lekt lika mycket ihop om det hade varit en av varje sort.

Nu när jag väntar trean så hade jag gärna fått en flicka, dels för att det hade varit mysigt med en flicka (inte just för att det är en flicka, utan för att det är det kön som vi inte har) och dels för att åldersskillnaden blir lite större så det är tveksamt om den lilla kommer att kunna leka lika tätt med de två äldre. Nu är det nog en pojke till och när de är äldre så spelar åldersskillnaden ingen roll, men när de är små så tror jag att den kommer att ha betydelse.

• jennyfer
    telma64 skrev 2010-08-19 23:01:35 följande:
    vad har alla tagit vägen som var här inne innan som är gravida??ex MCH Strumpan77 LukasochViktorsMamma

ljubav

skrållan lycka till imorgon, snart får du se din lilla flicka i magen..
    Här är jag!

BF är den 1/9 så det är 12 dagar kvar. Vi försökte baka en flicka (ett par dagar innan ÄL och lite tranbärsjuice på det). Enligt ul så blir det triss i pojkar för vår del, men när plutten tittar ut så kommer jag att skriva en trudelutt för att bekräfta det. Vill bara att det lilla underverket ska komma snaaaart!!!
  • jennyfer

Hejsan! Kan meddela att i onsdags den 1/9 kom vår lilla PRINS! Han kom på utsatt datum och är världens sötaste, godaste, finaste, gulligaste och underbaraste lilla bebis. Båda storebröderna avgudar honom redan och mamma & pappa kan inte titta sig mätta på underverket!

• jennyfer

Tackar för gratulationerna!

Skrållan1978: Vår prins var beräknad till ca 4200 gram, me nvägde 4050 g. Det är ändå lite större än våra tidigare på 3430 g och 3200 g men ändå så sprack jag med de två första men inte den här gången. Det kanske kan vara skönt att veta..

• jennyfer

Jo, jag sprack lite med de andra två. Som du säger så är det inte vikten i sig som det hänger på. Vanlgit hull gör ju ingen skillnad, utan det är huvudomfång, axlar m.m. som det hänger på. Jag tror att våra killar på så sätt var rätt normalstora alla tre. Skillnaden kan ju ligga i hur snabbt man krystar, om man är omföderska eller inte. Jag är mest förvånad över att jag fysiskt sett klarade den här sista förlossningen bäst (t ex ingen sprickning) samtidigt som det var den som gjorde ondast. (Jag svimmade t o m en stund på slutet.)

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke