Inlägg från: Smörbulle |Visa alla inlägg
  • Smörbulle

Regler i hemmet för en 8-åring.

Undrar vad ni andra har för regler för era barn kring 8 år? Läggtider? Speltid för dator och Tv-spel? Hjälpa till med hemma? Ja, vad har ni för regler?

• Svar på tråden Regler i hemmet för en 8-åring.
  • Smörbulle

Det jag framförallt var ute efter var att höra vilka tider, tex läggdags kl 20. Och antal minuter eller timmar med spel. Kanske uttryckte mig otydligt.

Vi har regler, men de uppskattas verkligen inte om man säger så.

• Smörbulle
    OMWF skrev 2010-02-16 09:12:18 följande:
    Läggdags kl 20 på vardagar, spel och sånt får han göra så mycket han vill.
    Ok, om jag skulle låta spelandet vara fritt skulle han sitta där dygnet runt i princip Sitter din son länge eller hittar han på andra saker?
  • Smörbulle
    sirle skrev 2010-02-16 09:15:48 följande:
    Vi har tre barn, varav den äldsta en 8-årig pojke. Alla barnen ska vara i säng ungefär vid 20, sedan får det större barnen läsa. Är det vardagskväll, gäller en bok och sedan sova. Båda stora barnen (8år, 6 år) får duka av sina tallrikar och bestick efter de har ätit, varje gång. Nintendo regler har vi också, men dessa är ganska flytande:) Men vi har en nintendo/spelfri dag i veckan. Annars gäller 1 timma om dagen ungefär. TV tider brukar jag bara säga till att nu är det lekdags, när jag märker att de tittar för mycket. Och såklart, speciellt 8-åringen tycker ju att hela världen är orättvis mot honom när det är dags att sluta spela spel eller dags att gå att lägga sig osv:) Men det får man ta :)
    Ja min son tycker att vi är de meste fruktansvärda föräldrar man kan ha när han inte får göra som han vill.
  • Smörbulle
    Fiyali skrev 2010-02-16 09:20:53 följande:
    Tänk så MÅNGA fruktansvärda föräldrar det finns :D Haha
    Ja, stackars små barn
Svar på tråden Regler i hemmet för en 8-åring.