• Matillin

Någon som gjort eximination i ENGELSKA via hermods?

Jag ska göra min eximination i morgon i engelska c kursen och funderar lite på hur eran har varit?
    Vad frågade läraren om?
    Jag har aldrig gjort någon eximination i språk via hermods förut.
    Det står bara att vi ska prata om dom uppsattser som jag skrivit, men frågan är om jag behöver minnas allihopa utantill, eller om det mer blir en disskusion runt dom?

• Svar på tråden Någon som gjort eximination i ENGELSKA via hermods?
  • summertime123

hej matillin

jag har bara läst eng b genom hermods och då pratade vi om uppsattserna så huvudsaken är att du vet vad de handlade om, i stora drag alltså. Försök jämföra och kanske tänka ut ngt ämne att prata om som passar in i varje uppdrag så man kan dra ut på konversationen där för huvudsaken är att du kan prata, analysera m.m. fast på engelska. Man brukar ju oxå få frågan om vilken uppgift som va roligast så tänk ut en i förväg så du kan förklara varför just den uppgiften va roligast o även den som du lärde dig mest av. Kan du prata om sånt så får du ditt mvg, d e jag säker på!! lycka till!

• Matillin
    summertime123 skrev 2010-02-16 10:53:19 följande:
    hej matillin jag har bara läst eng b genom hermods och då pratade vi om uppsattserna så huvudsaken är att du vet vad de handlade om, i stora drag alltså. Försök jämföra och kanske tänka ut ngt ämne att prata om som passar in i varje uppdrag så man kan dra ut på konversationen där för huvudsaken är att du kan prata, analysera m.m. fast på engelska. Man brukar ju oxå få frågan om vilken uppgift som va roligast så tänk ut en i förväg så du kan förklara varför just den uppgiften va roligast o även den som du lärde dig mest av. Kan du prata om sånt så får du ditt mvg, d e jag säker på!! lycka till!
    Tack så jättemycket för tipsen 
    Jag har inte läst någonting inför den här eximinationen så jag nöjer mig med G.
    Ska lägga mig och läsa ikväll och sen har jag fm på mig imorgon.
  • summertime123
    Matillin skrev 2010-02-16 11:15:36 följande:
    Tack så jättemycket för tipsen  Jag har inte läst någonting inför den här eximinationen så jag nöjer mig med G.Ska lägga mig och läsa ikväll och sen har jag fm på mig imorgon.
    men du hade väl fått bra betyg på uppdragen? Då är det inte alls svårt att klara av examinationen. Ha konversationer med dig själv lr ngn annan ang varje uppsats och kom på egna kommentarer du kan lägga till för att dra ut på konversationen. Om du ska prata om ngn bok, jämför m någon annan bok osv. huvudsaken är att du kan visa att du kan prata engelska på olika nivåer!! good luck
  • Matillin
    summertime123 skrev 2010-02-16 11:22:50 följande:
    men du hade väl fått bra betyg på uppdragen? Då är det inte alls svårt att klara av examinationen. Ha konversationer med dig själv lr ngn annan ang varje uppsats och kom på egna kommentarer du kan lägga till för att dra ut på konversationen. Om du ska prata om ngn bok, jämför m någon annan bok osv. huvudsaken är att du kan visa att du kan prata engelska på olika nivåer!! good luck
    Om det är uttalet i engelskan som är det viktiga så kan jag väl hoppas på vg då i alla fall.
    Jag tänkte att antagligen kommer sabba det på att jag inte kommer minnas exakt vad jag skrivit om i alla 9 uppsatser.
    Jag har haft vg på alla uppdragen förutom 1 G och 1 MVG.
  • Livaro
    Matillin skrev 2010-02-16 10:46:26 följande:
    Jag ska göra min eximination i morgon i engelska c kursen och funderar lite på hur eran har varit?
    Vad frågade läraren om?
    Jag har aldrig gjort någon eximination i språk via hermods förut.
    Det står bara att vi ska prata om dom uppsattser som jag skrivit, men frågan är om jag behöver minnas allihopa utantill, eller om det mer blir en disskusion runt dom?
    Hur gick det med muntan om man får be?

Jag har muntlig i Eng A imorn aptråkigt! Gillar inte realian alls och förstår inte hur mkt fakta det är man ska kunna eller om det är hur man talar som är viktigast?
  • Matillin

Jag fick vg. Men har förstått att det är jätteolika vad dom frågar. Jag tentade i c- kursen tror du kanske får mer frågor på stavning och sådant? Lycka till.

• Harald1987

Jag ämnar att senare läsa Engelska B på Hermods. Emellertid har jag redan nu införskaffat studielitteraturen för att sätta mig in i det innan jag börjar kursen på allvar, så blir det lättare sedan.
    Är det någon av er i tråden som tidigare läst Engelska C på Hermods som kan tänka sig att vara hyggliga att ladda ned studieguiden för Engelska C och skicka mig den? Jag skulle vara mycket tacksam för det i så fall! Om ni mot all förmodan skulle vara intresserade av studieguiden för Tyska A, så kommer jag självfallet att förse er med den.

Hälsningar
    Harald 

• Harald1987
    Harald1987 skrev 2011-03-07 20:28:58 följande:
    Jag ämnar att senare läsa Engelska B på Hermods. Emellertid har jag redan nu införskaffat studielitteraturen för att sätta mig in i det innan jag börjar kursen på allvar, så blir det lättare sedan.
    Är det någon av er i tråden som tidigare läst Engelska C på Hermods som kan tänka sig att vara hyggliga att ladda ned studieguiden för Engelska C och skicka mig den? Jag skulle vara mycket tacksam för det i så fall! Om ni mot all förmodan skulle vara intresserade av studieguiden för Tyska A, så kommer jag självfallet att förse er med den.

Hälsningar
    Harald 
    Kan man inte ändra inlägg? Jag råkade i vilket fall som skriva "Engelska B" i början av inlägget när jag i själva verket naturligtvis avsåg "Engelska C". Så var det avklarat.
  • ranya

Hej,
    Jag ska börja engelska 6 nästa väcka och undrar om någon läst engelska C på Hermods som kan dela med sig eller skicka uppdragen för engelska 6/B. Jag blir mycket tacksam för det. Tack på förhand.
    Hälsningar 
    Ranya

• ildi81

Undrar att det e svårt Engelska 6 på Hermods? Lite ledtråd

Tack

Svar på tråden Någon som gjort eximination i ENGELSKA via hermods?