• Sommarbebis

dosering av Postafen?

Hej!
    Är i v. 8+1 och mår väldigt illa. Pratade med BM igår för att boka tid och då rekomenderade hon mig Postafen som skulle gå att köpa receptfritt på apoteket. Jag har idag varit och köpt dessa, men undrar om det är nån som vet hur mycket man ska ta? Har dessa tabletter hjälpt någon? Jag har varit ledig ett tag nu men ska börja jobba på mån och vill inte att illamåendet ska påverka mitt arbete.

• Svar på tråden dosering av Postafen?
  • Teskedsmamman

En tablett var 12:e timme... Jag tog ungefär 11,5 timmar emellan när jag åt dem. Jag hade inte kunnat fungera som människa utan Postafen i 5 veckor....

• Fredrika

Jag hade inte heller kunnat överleva utan Postafen som jag nu har ätit varje dag i över två månader. Vill inte ens tänka på hur mitt liv skulle vara utan denna välsignelse! Tyvärr har de inte tagit bort illamåendet men de har gjort det på gränsen till uthärdligt i alla fall och möjligt att i alla fall klara av jobbet. Så räkna inte med 100% befirelse - men jag hoppas att de hjälper dig att klara av din vardag bättre!

Kram och lycka till.

• Lotten

jag tog en om dagen i några veckor och det hjälpte mig =)

• Fisen

Jag har tagit en varje morgon i två veckor. Då klarar jag att jobba fram till fem och sedan åka direkt hem och slänga mig i TV-soffan... I helgen gjorde jag ett uppehåll och då mådde jag direkt mycket sämre, så jag är ganska så säker på att de funkar. Lycka till.

• Snara79

Postafen= underbara! Ta en om dan eller var 12:e timma! Lovar att det är en mirakeltablett.

• knytetsmamma

Tips!
    OM du mår mest illa på morgnarna så är det bra att ta en tablett precis innan läggdags.Då mår man mkt bättre på morgonen!! Sen kan du ta en till vid tio tiden på morgon så ska du nog klara dig lite bättre iaf...funkar för mig. Fast jag brukar hoppa över den på dan då jag blir så trött. Men det är upp till dig! Lycka till !

• Mausiii

Jag mår fortfarande illa när jag går på Postafen, men det har blivit lite bättre och jag hulkar och kräks inte hela tiden och det är jätteskönt. Eftersom jag mår illa dygnet om, så tar jag en tablett var 12:e timme ungefär...

• Sofie

Jag blev så otroligt trött av Postafen! Fick sedan Marziné 50 mg tabletter, vilka också är triangelmärkta - men vilken skillnad - jag blev mycket piggare!!

• JRH

Postafen hjälpte inte mig hur jag än doserade... Har nu fått Lergigan Comp. De hjälpte de första dagarna, nu har jag kräkts efter att ha tagit dem två dar i rad... Får väl gå runt o må illa...
    Hoppas det går bättre för dig!

• Sommarbebis

Hej! Tack för alla svaren, hoppas att de hjälper mig lika bra som de verkar ha hjälp de flesta av er. Har dessvärre inte känt nån större skillnad än, men jag provar ett par dar till. Kramar från mig!

Svar på tråden dosering av Postafen?