Inlägg från: Panda Wanda |Visa alla inlägg
  • Panda Wanda

Mänskligt!

Hej,
    Jag har läst endel av dina inlägg och är själv adopterad från Indien. Jag var 3 år och fick komma till en underbar mor här i sverige. Jag är nu 30 år och mår fint.

Har du varit i Indien och letat efter din familj..?
    Jag har varit där och tro mig jag tror inte du vet vad du snackar om- och jag blir upprörd när jag läser dina inlägg!

Du behöver en psykolog inte för att du är adopterad utan för att du har haft en tuff uppväxt och mår dåligt.

INGEN väljer föräldrar! det är inte bara du som haft det så utan alla på hela jorden.
    Jag har barn och är gift jag har en underbar familj och det är jag glad över.
    Du säger inte riktigt vad dina föräldrar har gjort för att få dig att må som du gör men du bör prata med någon proffessionell om det.

Vad jag menar är att Adoption ( det är så det stavas) är odramatiskt för den som är adopterad vad för uppväxt man får har inget med den att göra såvida inte dina adoptionsföräldra behandlar dig annorlunda för det.
    Alla människor är inte friska och alla människor är inte bra föräldrar... tänk om alla kunde valt föräldrar..?
    Jaa kanske du hade mått bäst av att få vara kvar som du tänker men det går ju inte att välja och dra tillbaka tiden..eller?
    Det är ett hån mot gatubarn det du säger!
    Vem har dessutom sagt att vara gatubarn är ett liv i gemenskap och att äta ris och så varje dag..? du verkar inte riktigt klok!

Jag har arbetat med gatubarn runt om i världen så jag vet vad jag pratar om.

Ta tag i ditt liv det är bara du som kan förändra det skaffa nya vänner och en ny familj!

• Panda Wanda

Har inte haft tid att gå in på FL på ett tag och vet inte om du är kvar här och om du är på riktigt. Om så är fallet så sa jag att det VERKAR som att du behöver prata med ngn utbildad psykolog. Bara för att du själv är utbildad inom psyk betyder det inte att du aldrig kan behöva en psykolog själv. Varför skämmas över att må dåligt? Du ville ju uppenbarligen ha hjälp härifrån men verkar tycka att du har för lite problem för att gå till en person som är utbildad och kan ge dig hjälp och det stöd du behöver för att gå vidare. Det är kul att du kan döma mig när jag försöker att skriva ngt som kanske kan hjälpa dig. Dvs att tänka i nya tankebanor och ta tag i din situation. Att du inte vill ha svaren som jag och de andra gett dig är ju en fråga om uppfattning från din sida om det är givande eller inte. Jag hoppas för din skull att du fått den hjälp och det stöd du verkligen behöver och att du tar hand om dig också. Jag är adopterad och har jobbat med gatubarn och varit i många länder där jag arbetat med att hjälpa gatubarn samt att jag har arbetat med barn och ungdomar som farit illa. Du säger att de mesta av dina problem ( om inte alla)beror på din adoption så om du inte vill att jag som upplevt liknande situation skall svar på din tråd- vem söker du då efter? Andra som är adopterade som har fått en dålig familj? så man kan skylla på adoptionen? Kolla in på adoptionscentrums hemsida där jag tror att du kan hitta andra som haft otur. Varför jag har svarat på din tråd är för att jag inte vill att alla blivade underbara adoptivföräldrar skall tro att adoptivbarn automatiskt blir deprimerade för att de är adopterade. Det finns statisktik på att adoptivbarn löper lika stor risk för att bli deprimerade. som barn som inte är adopterade. Alla biologiska föräldrar är inte bra föräldrar heller! Det är tråkigt för din skull att du fått vara med om detta och jag hoppas det löser sig för dig.

Svar på tråden Mänskligt!