• kikidil

Mammakläder från asos

Upptäckte att det finns sååå snygga mammakläder på asos.com och tänkte beställa lite klänningar till våren. Undrar dock hur det är med deras storlekar. Kan man utgå från sin vanliga storlek eller ska man beställa en något större storlek? Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Mammakläder från asos
  • kikidil

Emet, har du lyckats bestämma dig? Det var bra gjort!{#lang_emotions_smile} Jag svävar fortfarande i beslutsångest. Så mycket fint! {#lang_emotions_undecided}

Tyvärr är det ingen som svarar här. Vilken storlek tänkte du beställa? Jag har 38/40 i vanliga fall, men tänkte beställa storlek 42, alltså storlek 14, eftersom jag har gått upp nästan 3 bh storlekar och jag är rädd att plaggen annars blir för tajta upp till. Sedan är de flesta klänningar inte stretchiga heller så då får de ju inte vara för små. Men svårt att veta hu kläderna är i storlek, man kanske får prova sig fram helt enkelt...
  • kikidil

crrypizzan: vad kul att du är nöjd med kläderna! Hjälpsamt att höra lite mer om deras storlekar. Kanske jag ska ändå bara beställa en storlek större om du tyckte att kläderna var normala i storleken.

Ja du emet, jag har hittat hur mycket fint som helst. Just nu har jag sparat sju klänningar plus ett par amningsbehån och tänkte bestämma mig för två, max. tre klänningar. Jag brukar i princip alltid ha klänning eller kjol på mig och tänkte egentligen att mina vanliga klänningar skulle passa mycket längre, men icke! De sitter inte bra helt enkelt, blir konstigt med proportionerna. Jag vet verkligen inte vilka klänningar jag ska bestämma mig, men favoriterna hittills kanske är :
    Märks det att jag är förtjust i blått? {#lang_emotions_smile} Vilken funderar du på?
  • kikidil

Fina saker, emet! Tycker mycket om den gråa tröjan också, den borde ju vara perfekt under våren. Jag ska nog beställa nästa vecka, ska bli spännande! =)

• kikidil

Har nu fått hem mina kläder från asos. Det tog långa tre veckor att få hem de, men klänningarna var verkligen jättefina! Jag har normalt storlek 38 men med större byst och eftersom boobsen har blivit ännu större under graviditeten beställde jag storlek 42 för att vara på den säkra sidan. Och alla klänningar förutom en, som sitter perfekt, var för stora! Fick alltså skicka tillbaka nästan allting för att byta till mindre storlek. Trist eftersom frakten var dyr och för det tar så himla lång tid att skicka. Sedan vet man ju inte hur stor man hunnit bli när klänningarna kommer tillbaks... Men verkligen väldigt fina kläder!

Svar på tråden Mammakläder från asos