Grottbjörnens folk
Är det någon som vet när sista boken i serien ska släppas eller skrivas? Har letat info men inte hittat någon.
Är det någon som vet när sista boken i serien ska släppas eller skrivas? Har letat info men inte hittat någon.
Åååhhh...vill också ha sista boken snart! Har längtat i flera år!
Jag frågade i bokhandeln som sa att det troligtvis inte kommer någon mer bok i serien tyvärr.
Synd för jag älskar böckerna.
I en intervju förra sommaren sa författaren att boken nästan var klar och att den skulle komma ut under 2010.
Citat ur intervjun:
"- Will you ever finish the 'Earth's Children' saga?
- Actually there will be seven books. I'm finishing the 6th now and it'll be soon in my agent's hands. It'll be available probably through next year. For the final book, I have to start writing it when I come back home. It's for it why I am making all this current researching study."
hubpages.com/hub/Earths-Children-Series
Jaha..trodde det bara fanns 4 böcker..har nog bara läst de tre första..Grottbjörnensfolk, mammutjägarna..och..vad hette de? Handla alla böckerna om Ayla??
Mamlan - Grottbjörnens folk, hästarnas dal, mammutjägarna, steppvandringen och nionde grottan..
Visste är det så.? Eller? haha
Har längtat något så grymt i flera år nu, men har passat på att läsa om böckerna :)
Vad bra! Jag har vetat i många år att hon planerade att skriva 6 st böcker men visste inte om hon klarade av att hålla det. ska försöka hålla utkik efter den då om ett tag. Det är väl Bonnier som har den nu för tiden så kanske går lite fortare att få fram översättning och tryckning.
Det är ju verkligen på tiden att JM Auel skriver klart denna serie med tanke på hennes ålder. Tanten är gammal 74 (född-36) och jag är alldeles för egoistisk för att inte vilja läsa en till bok. De är helt enkelt för bra.
Det tog dock 10 år innan Nionde grottan blev klar.... och det var 8 år sedan.
Så att 6:e boken kommer 2010 är underbart. Tack Lövet2 för infon.
Jag har läst alla tidigare böckerna och även om jag egentligen anser att de är böcker för de yngre tonåren så vill jag ändå läsa klart serien när det nu är planerat fler böcker. Hoppas verkligen att 6:e boken kommer snart.