• skrållan1978

ngn som kännt liknande "stickningar"/dragningar?

Hej: griper efter halmstrån just nu men frågat flera jag känner om dom kännt liknande men ingen förstår vad jag menar=) såå jag frågar er härinne: Idag har jag haft som skumma sickningar i magen i bland på höger sida, i bland på vänster, dock mest på högra sidan: småsticker o drar som nålstick o som ngn drar i en gummisnodd eller nåt o gör faktiskt ont, har vad jag tror är mensvärk, i svanken o där bak spänner det o ömmar lite som mensvärk iaf. Är det ngn som känner igen detta eller som kasnke haft så vid graviditet????

Jag ska ha mens om 3 dgr, på fredag o detta började idag. Förra månaden hade jag massor av symptom ända från äl men denna mån har jag inte kännt ett smack sen äl, först idag med detta skumma imagen och lite sveda i bröstvårtorna, men det kan man ju få innan mens med.

Ska tilägga att jag har en luteal-fas på 11 dgr och att jag mao är på äl+8 idag=)

• Svar på tråden ngn som kännt liknande "stickningar"/dragningar?
  • skrållan1978

hehe jag ÄR nog helt ensam om denna skumma smärta=/ fasen oxå... hade hoppats på nån som har liknande=)

• yousou

hej jag har faktiskt också kännt så men ingen smärta i ryggen mest i äggstockarna att det typ isar och sticks i dem...konstigt va?

• gudrunberit

Jag har också haft rejäla "dragningar", hugg i magen, nere mot höger ljumske. Det började efter ÄL och har nu hållit i sig några dagar.

Jag ska inte ha mens förrän den 25/2 så jag vette katten vad det är. Men man hoppas ju :). Jag hade så ont i fredags ett tag då det stack till rejält och jag fick svårt att andas pga smärtan. Jag kan ibland känna av ÄL, men det här känns som något annat och har hållit sig sig länge nu. Försöker att inte tänka på det så mycket för jag vill inte få några falska förhoppningar att det är nåt som pyr, men det är svårt.

• skrållan1978

ja preciiiis så=)))) när har du bim?

• skrållan1978

det liksom drar o isar till därnere, o så spänner i svanken

• MissCh

Man kan få jätteont i magen när livmodern börjar vidga sig, det drar i ligamenten på sidorna och är som skarpa hugg. Helt normalt, och jag minns att det var mycket de första veckorna, men jag tror inte det var så tidigt som innan BIM, utan någon eller några veckor senare. För mig då, allt är ju så olika.

• skrållan1978

missch: nja på mig känns det inte som ligamenten, det har jag haft förut, känns lite som sendrag, detta e mer stickande, isanade småhugg

• gudrunberit

Jag ska inte ha förrän den 25, så det känns lite tidigt att känna något redan om det nu skulle vara något, men såhär har jag aldrig känt förut.

Molvärk hela tiden och sen emellanåt dragningar mot ljumsken. Jag känner även att jag har kort stubin precis som innan mens, men det brukar jag få precis dagarna innan mens. Jag har problem med ryggvärk jämt, så jag vet inte om det gör ont mer av någon anledning (diskbråck).

Vi får följas åt och höra vad det kan tänkas vara {#lang_emotions_smile}

• TB1
    gudrunberit skrev 2010-02-16 22:37:45 följande:
    Jag ska inte ha förrän den 25, så det känns lite tidigt att känna något redan om det nu skulle vara något, men såhär har jag aldrig känt förut. Molvärk hela tiden och sen emellanåt dragningar mot ljumsken. Jag känner även att jag har kort stubin precis som innan mens, men det brukar jag få precis dagarna innan mens. Jag har problem med ryggvärk jämt, så jag vet inte om det gör ont mer av någon anledning (diskbråck). Vi får följas åt och höra vad det kan tänkas vara
    har samma som dig och har BIM den 25. är ju bara 4 dagar sen äl s tror inte det är något.. man kan nog inte känna så här tidigt
  • Tessan28

Hoppar in här med ett svar som jag har upplevt och upplever just nu av detta symptom. På samma vis som du beskriver detta hade jag från grav vecka 7- grav vecka 19 förra året.. Vi förlorade dock vårt barn i grav vecka 20.. Sen de gånger jag har haft mens sen december förra året så har jag 0 koll på ÄL, cyklen har blivit rubbad.. Men dessa symptom sitter jag med just NU!!!!! Aj aj aj

Svar på tråden ngn som kännt liknande "stickningar"/dragningar?