Norrtälje mammor i Maj?
Jag bor i Norrtälje och väntar min första lilla kille den 20 Maj så är lite nyfiken på om de finns fler majmammor i Norrtälje?
Jag bor i Norrtälje och väntar min första lilla kille den 20 Maj så är lite nyfiken på om de finns fler majmammor i Norrtälje?
hejsan
jag bor oxå i norrtälje och väntar en liten kille den 18 maj =)
ÅÅ vad roligt.. Går du på MVC i norrtälje oxå?
Yes de gör ja=) såg på din sida att ni redan börjat gå på föräldrautbildning.
har inte fått någon info alls om det..eller på inskrivningen så sa vi att vi ville gå på det men sen har vi inte hört nått....märkligt asså =/
Jag bor oxå i Norrtälje och väntar mitt och sambons första barn (en liten flicka) den 28 maj.
ååh va roligt=) vart i norrtälje bor ni?
Vi bor på Domherren. Ni då?
ahaaa okej vet inte vart de ligger, har inte bott i norrätlje så länge...men vi bor i göringe iaf, en liten bit utanför stan
det börjar verklgen närma sig förlossning nu...ska bli så himla spännande
går ni i nån föräldragrupp förresten?
Domherren är ett område som ligger mitt inne i Norrtälje. Vi bor i en lägenhet med andra ord =) Nej, jag är inte med i någon föräldrargrupp. Vi kände inte att det var riktigt rätt för oss.... Ni då?
ahaa okej=)
ni har inte missat nått kan jag säga, var där första gången igår men tyckte inte att det var någon hit direkt, tror inte ens att vi tänker gå dom andra gångerna....
Jaha, vad var det som inte var bra då?
Vilket BB har ni valt föresten? Vi ville välja BB STHLM men tyvärr så var det fullt så det fick bli Danderyd istället. Har iofs bara hört bra om Danderyd oxå så det ska nog gå bra... =)
Är du nervös för förlossningen?
för de första va de sån himla stor grupp och vi hamnade me juni föräldrar ist för maj, var typ ett annat par som oxå skulle ha i maj bara
sen tyckte inte jag de va så himla mycket info som man inte redan visste..men det beror ju givevis på hur mkt man läst på själv åsådär ju=)
ooh okej tråkigt att det var fullt men det blir säkert superbra på danderyd, vi valde oxå danderyd förresten..vill verkligen föda där så hoppas att det inte är värsta högtrycket när man ska in så man få råka nån annanstans bara . .
har faktiskt helt blandade känslor inför förlossningen
tycker det ska bli jätte spännande och är väldigt förväntansfull samtidigt som jag känner mig lite rädd för vad som ska komma men dom som jag känner som fött har sagt att det inte alls var så hemskt som dom föreställt sig iaf så det känns ju lite skönt att höra
hur känner du?
Jag trodde att jag skulle vara jättenervös så här när det börjar närma sig men det är jag inte. Önskar faktiskt att det sätter igång tidigare till och med så man kan börja röra sig och andas normalt igen. Längtar så klart oxå efter att träffa vår lilla tjej för första gången.
Det enda jag egentligen är orolig för är ju så klart smärtan. Har en låg smärttröskel samtidigt som jag har lite småfobi för nålar och sprutor... Ryggmärgsbedövning tex känns sjukt obehagligt men när man väl är där kanske man skiter fullständigt i den där lilla nålen, bara smärtan minskar. Man kan ju i alla fall hoppas.
jag hoppas oxå att plutten vill titta ut lite tidigare...typ nu
är sååå jobbigt just nu tycker jag...han har inte fixerat sig heller så han ligger jätte högt upp...går typ inte att andas längre, har fått massa vatten i kroppen nu på senaste tiden oxå, man känner sig som värsta vattenballongen typ haha
har du oxå massa vatten?
ja men det e nog som du säger när man väl är där så struntar man nog i det, bara smärtan försvinner typ
tycker endå på nått sätt att det känns lite overkligt att man själv ska ligga där om ett litet tag och krysta ut en liten bebis...
Jag tror inte att min bebis har fixarat sig heller men hon ska ju komma lite senare än din kille så det kommer säkert. Hon hade inte gjort det på det senaste BM besöket i alla fall men hon låg med huvudet neråt i alla fall. Ska tillbaka till BM på tisdag så då får vi väl se om det hänt nått nytt på den fronten.
Ja, jag börjar samla på min lite vatten nu tror jag. Har märkt det de senaste dagarna att skor och ringar sitter lite tightare än vanligt...
Ja, det känns verkligen overkligt. Bara tanken på att snart är det inte bara jag och min sambo här hemma utan det ska även finnas en liten bebis som i princip kommer att styra våra liv. Snacka om omställning det kommer att bli.
shit asså...får bara på mig två par skor nu för att ja e så svullen varav det ena paret är ett par gummistövlar, känns inte så nice att gå runt med om man ska nånstans haha
fats iof orkar man ju inte traska runt så mycket nu direkt...märkte de igår då vi var på ikea, är helt slut idag...gick knappt att komma upp ur sängen i morse
känner du dig oxå sådär orkeslös?
jaa gud ja, värsta omställningen ever...längtar ihjäl mig
har ni fixat klart och inhandlat allt till bebisen?
Ja, orken är verkligen inte vad det brukar vara. Blir helt slut av att gå till ICA och handla. I dag tex har jag tvättstugan och i mellan vändorna ner dit måste jag ligga och vila i soffan för att orka. Man känner sig som en gammal tant...
Ja, tror faktiskt att allt är klart här hemma. Det enda jag måste göra är att sätta in babyskyddet i bilen och packa BBväskan. Det som lillan ska ha är nedpackat och klart men jag tycker det är svårare att veta vad man ska packa till sig själv och sambon.
Har du packat din BB väska? Vad har du med dig?
jaa gud ja man känner sig verkligen som en tant haha
aa de där med BB väskan. tycker de e så himla svårt...har verkligen dragit mig för att packa den men det börjar väl bli dags nu
blir väl til lå packa ned sköna kläder typ mjukisbyxor å nån löst sittande tröja å linne..frågan e bara hur många ombyten man ska packa ned?, sen ska det visst va bra att ha med sig tofflor oxå å sen typ hygienprylar åsådär får man ju inte glömma.
ammningsBH kanske är en bra ide oxå...iof har jag inte ens köpt nån sån kom jag på nu, har du?
har inte bestämt riktigt än vilka kläder ja ska packa ned till lillen heller...har du packat ned både stl 50 och 56 till eran lilla tjej?
har läst att man ska ta med sig mat oxå..
men ja vet inte riktigt..dom brukar väl ha kiosker på sjukhus tycker man?!
men nån godispåse eller två kan man ju alltid ta med
det slutar väl med att man packar med sig alldeles för mycket som vanligt ...
har typ drömt mardrömmar om att vi glömt ta me kameran till BB
gud vilken katastrof det skulle vara...
Ja jag har packat med både storlek 50 och 56 men mestadels 56. Det är väl bättre att kläderna är för stora än att de är för små tänker jag.
Jag tar väl med mig något liknande det du nämner. Lite underhållning oxå, funderar på min bärbara dator och ipod....
Mat har jag oxå hört att man ska ha med sig till pappan men som sagt, det måste ju finnas nått ätbart i kioskerna tycker man.
Däremot kommer jag nog packa ner en hel del "energi käk", lite godis, cola, kanske några små festisar (såna med sugrör) och russin. Har hört att det är smart att fylla på med snabb energi.
Hur tänker du när det gäller bedövning föresten? Jag har tänkt försöka klara mig på lustgas eftersom jag hatar nålar men om det blir allt för jävligt kanske epidural är ett allternativ i alla fall...
aa precis snabba enrgier är bra å ta med...bara man inte går och käkar upp dom då man vet att det finns där i bb väskan haha..
angående bedövningen så är min plan just nu att börja med lustgas och se om det räcker så men känner jag att jag vill ha mer så ber jag om det...känner mej öppen för det mesta
jobbigt för dig som är nålrädd =/ är de så att du typ svimmar av nålar?
har du skrivit förlossningsbrev förresten?
Jo det finns väl en liten risk att man går och nallar ur bbväskan om den är full med godis .. haha!
När jag var mindre svimmade jag oftast när jag skulle ta sprutor eller blodprov om jag inte fick ligga ner. Nu när jag är äldre har det iofs blivit bättre men ligger fortfarande alltid ner, tror inte man kan/får ligga ner när man tar eda? Men som jag sa, finns en stor chans att min låga smärttröskel kommer ta överhanden och att jag inte kommer bry mig ett smack om nålarna.
Jag har börjat skissa på ett förlossningsbrev men är tveksam på om jag ska ta med det till BB. Jag tänker som så att eftersom detta är mitt första barn vet jag ju inte alls hur det går till och vad som är bäst för mig/vårt barn. Sambon vet ju att jag är nålrädd osv, det kan ju han meddela om jag inte skulle kunna. I övrigt kanske det är bättre att personalen informerar oss om alla alternativ så får man ta ett beslut utifrån det i stället.
Du då? Hur tänker du när det gäller förlossningsbrev?