Ni lastbilschaufförer
Vad har ni för arbetstider? Vad kör ni för last?
Vad har ni för arbetstider? Vad kör ni för last?
Nybliven cahffis ute på praktik finns här. Jag kör mellan 7-4 ungefär, planstål och stålrullar mellan järnverket och industrierna. Hoppas jag får jobba med det sen, känns som en grymt smidig körning.
Funderar du på att ta kort eller har du redan?
Kan tipsa er som är ute & kör att i Sthlms området är det just nu extra hård koll på trafiken!
Cevil poliser står bla på busshålls platser nu några 100 m innan & informerar vilka som har bälte på sig bla.
En bekant fick i dag 1500 kr böter pga bältet!
Han hade satt på sig det en bra bit innan han visste var de brukar stå, men det var för sent!
Jo, sa åt honom att han ska ha det annars med & han blev lite gnällig på mig! ;) haha...
Men jag är ju mamma nu så... ;) Hahaha
Det är min sambo som håller på att gå lastbilschaufförsutbildning och är snart klar. Kör upp för CE 25e och ska gå YKB och farligt gods bara. Undrade mest vad det finns för arbetstider och så.
Jag har själv en lastbilschaufför till bror som kör på schema, tidiga mornar till eftermiddagar (12 timmars), förmiddag, eftermiddag och så.
Så fler som kör eller vet folk som kör får gärna svara=)
Min sambo är lastbilschaufför och han kör spån-kutter och flis. Han jobbar 12-13 timmars pass. Då det är hans dagvecka så har han en "fridag" som de har rullande schema. När han jobbar natt så går han på passet måndag kl 16.30 ca sen kör han 12, jobbar till torsdag natt.
Hejhej, mellan döttrarna körde jag betongbil i storStockholm under ungefär ett år och hade tider som va runt 06-15 5dgr/v men så klart kunde man börja tidigare och en del övertid. Svårt o veta exakt då man ju inte gärna vill avbryta en gjutning
Det är ju svårt att veta tider, det finns så mycket olika körningar.. Timmerbilarna kör tydligen ofta skift, ett skift går 04-13 och nästa 13-22. På ett ungefär.. Kör du budbil har du ju arbetstider efter hur företagen har öppet, dvs dagar. Osv. Det gäller väl bara att snubbla äver den sorts körning som passar en.. Det finns många här uppe (Norrbotten) som jobbar i gruvan, kör en vecka i streck och är lediga en vecka osv.
Önska honom lycka till förresten. Jag är nyss klar med utbildningen. Om han inte redan har gjort det så ska han plugga på om vad som gäller vid människosmuggling, det kommer på YKB-provet och det hade inte någon i klassen läst nåt om innan... Regler och lagar vid internationella transporter är också bra, liksom vad det blir för böter vid ex.vis överlast... YKB var utan tvekan det svåraste provet, C & E-teorin var hur enkelt som helst i jämförelse...
jag kör mellan 03.00 till 13.00 ca.
får man nyfiket fråga vad en "vanlig" C/CE förare tjänar? min make ska utbilda sig till det under hösten och måste veta om det verkligen är värt?